• Mrs N

    Kommer nog inte vaccinera min bebis alls!

    Jag och min man väntar barn när som helst och har hittat oroväckande mycket information om vaccinationer och huruvida de kan vara rent hälsofarliga för bebisar och barn. Titta bara på ex svininfluensa-vaccinet som nu gjort många barn sjuka :(

    I japan har plötslig spädbarns död i princip försvunnit sedan de slutat vaccinera barn under 2 år.
    Anna Wahlgrens son dog av difteri, trots att han var vaccinerad emot just difteri.
    Vaccin innehåller många olika gifter som vi inte vet vad de gör med kroppen.
    Plötslig spädbarnsdöd är vanligast vid 3 månaders ålder och vad händer då? Jo vaccin!

    Borde vi inte vara mer medvetna om vad det är sjukvården injicerar i våra barns små kroppar?

    www.alternativjournalen.se/obesprutat

    http://www.naturligagrejor.se/PDFer/varforduskallundvikaatttavacciner.pdf


    Här är lite länkar som jag läst på.
    Finns det fler som tänker som jag? Någon som vi tänk låta bli att vaccinera barnen helt, iallafall de första året?
    Snälla inga påhopp om hur jag tänker, utan läs gärna informationen och ge en åsikt men ingen pajkastning här.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 18:42
    Tack alla som svarat hittills! :)

    Har fått massa tips och information från er som är för vaccination. Tack!
    Nu vill jag höra från dem som tänker som jag och har haft samma funderingar. Finns ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-10 17:32
    Jag har inte läst hela tråden då den spann iväg rätt fort då jag startade den och har inte kunnat läsa ikapp över 200 sidor.
    Jag vill tacka alla som engagerat sig och skrivit svar samt tagit upp frågeställningar.
    Vill meddela att vi låtit vaccinera vår son och kommer fortsätta göra det.
    Ang min referens till AW så vill jag understryka att jag varken stödjer henne eller godkänner hennes metoder.

  • Svar på tråden Kommer nog inte vaccinera min bebis alls!
  • Margaux
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-22 20:30:52 följande:
    Tycker det hänger ihop allting jag.
    Njaa. Vill ni inte ge erat barn k-vitamin så påverkar ju det fint lite mig.... Så det tycker jag inte är samma sak! Väljer man däremot bort vaccin så kan det påverka mig till stor grad!
  • DidleyDoo
    Margaux skrev 2011-03-22 20:39:02 följande:
    Njaa. Vill ni inte ge erat barn k-vitamin så påverkar ju det fint lite mig.... Så det tycker jag inte är samma sak! Väljer man däremot bort vaccin så kan det påverka mig till stor grad!
  • Mrs N
    anju79 skrev 2011-03-22 20:12:19 följande:
    Ts: Ska du avböja K- vitamin oxå för det är en injektion? Vet du vad det är för o att alla barn i Sverige får det efter förlossning?
    Ja jag vet vad det är och det är inget som är nödvändigt för barnet. Pratade med min BM om det idag och hon höll med..
  • VeronicaNyberg
    DidleyDoo skrev 2011-03-22 20:40:00 följande:
    Men du går ju "säker" då du troligen vaccinerat både dig själv och dina barn, om nu vacciner är så tillförlitliga? Tungan ute
  • Mrs N
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-22 20:25:49 följande:
    "Men för att börja från början som man brukar säga. K-vitaminsprutan infördes på 1970-talet, innan dess hade man inte denna rutin. Syntetiskt K-vitamin (koagulationsvitamin) injiceras i den nyfödda babyn direkt efter förlossningen, oftast utan föräldrarnas vetskap eller tillåtelse. Ett förfarande som i sig är olagligt. Och jo, alla ni föräldrar som nu sitter och funderar – era barn har fått K-sprutan på BB om ni inte sade ifrån. K-vitamin behövs för att blodet ska kunna koagulera, det vill säga levra sig. Om inte blodet kan levra sig klarar inte kroppen av att stoppa en blödning och detta kan leda till att man i värsta fall blöder till döds (”blödarsjukan”). K-vitamin bildas i tarmarna och eftersom babyns tarmar är sterila när den föds finns inget K-vita. Dock börjar det bildas genast när babyn diar, och den första mjölken (colostrum) är extra rik på K-vitamin varför det är viktigt att alltid bjuda babyn på dessa första droppar med mjölk. Sedan tar det 3-4 dygn innan K-vitaminnivån är normal! Tre dygn! Det är inte länge. Men så hittade Big Pharma på att babyn ska välkomnas till världen med ett nålstick i benet, och på så sätt förses med syntetiskt framställt K-vitamin spetsat med konserveringsmedel. Hurra!"

    www.alternativjournalen.se/obesprutat/kvitami...

    Tror ni verkligen att moder natur skapat oss så "trasiga" att alla nyfödda skall behöva ett nålstick så fort dom tittat ut?
  • Margaux
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-22 20:44:42 följande:
    Men du går ju "säker" då du troligen vaccinerat både dig själv och dina barn, om nu vacciner är så tillförlitliga? Tungan ute
    Det är inte så vacciner fungerar!! Ett vaccin är inget 100% skydd utan fungerar som en broms för en eventuell epedimi. Med en hög vaccinationsprocent så får sjukdomen dåligt fäste och dör således ut! Det kommer alltid finnas svaga individer som även med vaccin kan råka illa ut!
  • vittra
    Lejonhjärta skrev 2011-03-22 18:45:47 följande:
    Ts jag har också valt att inte vaccinera mitt andra barn då min stora fick en alvarlig allergisk reaktion på mpr vaccinet o jisses vilket liv det blir på folk man berättar det för! Även BVC sköterskorna. Tycker set är bra att det finns vaccinerings program i Sverige men man blir ju näst intill misstänksam ang denna hysteri och vårdens försök att skrämma en till att ge sprutan iaf. (en läkare sa till mig att med invandringen så kommer dessa sjukdommar tillbaka, senaste fallet här i närheten faktiskt) herre Gud liksom. Upp till var och en tycker jag o vill man tycka jag e heldlängd som väljer att tacka nej så be my guest!
    Känner inte alls igen den attityden. Här är de väldigt ödmjuka och frågar noga om vi vill ge vaccin eller inte, delar såklart ut information och lämnar öppet för oss att välja. När vi råkade missa en tid pga att posten slarvade bort kallelsen så ringde hon upp och frågade lite försiktigt om vi verkligen ville vaccinera - Ja för fan! Sa jag, det var ju posten som strulade bara

    Såklart förstår jag om man väljer att avstå om man vet att det finns benägenhet att reagera negativt och få allergiska reaktioner (det kan man få av precis allting, även "naturläkemedel" så det är liksom inget som bara har med vaccin att göra), våra barn har inte ens fått feber eller nånting när de fått vaccin... de har helt enkelt inte reagerat över huvudtaget. Så för oss har det ju aldrig funnits några sådana tveksamheter. Och jag tycker verkligen inte att det är skäl nog för allmänheten att tvivla på att ge vaccin.
  • Margaux
    Margaux skrev 2011-03-22 20:48:46 följande:
    Det är inte så vacciner fungerar!! Ett vaccin är inget 100% skydd utan fungerar som en broms för en eventuell epedimi. Med en hög vaccinationsprocent så får sjukdomen dåligt fäste och dör således ut! Det kommer alltid finnas svaga individer som även med vaccin kan råka illa ut!
    Kan ju tillägga att det är de svagaste vi skyddar just med vaccin då de starkare troligtvis kommer igenom sjukdomen helskinnade om än med lite obehag ändå!
  • Fru Kwasthilda

    Jag tror så här: (har inte läst vad alla tycker) de flesta sjukdomar är mycket farligare än vaccinet men eftersom vi bor i Sverige där nästan alla är vaccinerade så är det väldigt liten risk att smittad här, men betydligt större ifall ni reser senare, speciellt till tex Asien. Jag har umgåtts i en del alternativkretsar där det funnits stort vaccinmotstånd men även där har man ansett att man bör vaccinera mot de sjukdomar som kan ge allvarliga följder, polio tex.

Svar på tråden Kommer nog inte vaccinera min bebis alls!