Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

    Sperma och mannens sprut

    Anonym (frugan) skrev 2011-04-21 08:23:14 följande:
    Sperma: Bara bra till en sak, dvs att göra barn. 
    Annars är det mest kladdigt och "äckligt".
    (Samma sak gäller för övrigt kvinnans ägglossning och mens )

    Sprut: Kan jag vara utan. Det är det bästa med sex med kondom! Att man slipper kladdet!

    Sorry killar, finns inget sexigt eller attraktivt med det hela!

    (Vet dock att det finns tjejer som tycker annorlunda, har svarat i fler liknande trådar tidigare) 
    Varför kan inte män få torra orgasmer för, varken jag eller sambon tycker sperman är en hit.
  • sextiotalist
    Aynrand skrev 2011-04-21 15:48:42 följande:
    som man vill jag inte missa en enda liten grej när det gäller hur en kvinna smakar...jag har samma förväntningar på en kvinna.
    sedan är smaken som baken, en del gillar andra inte...too bad.
    Någonstans tror jag också att det har att göra med mognad att göra, sperma eller mus är inte en smak man gillar så utan en smak man lär sig att gilla, vilket är ännu bättre
    jag skulle inte kunna vara utan att få känna och njuta av hur en kvinna smakar....och det är så upphetsande att se hur en kvinna längtar efter att få satsen i munnen och smaka.......................
    Som mogen kvinna har jag kommit fram till att man inte måste något alls, jag har alltid tyckte sperma är kladdigt och har alltid ogillat det, men aldrig vågat stå för det.
    Nu som mogen kvinna inser jag att jag inte behöva tycka om det, jag kan tycka det är äckligt och kladdigt och stå för det, även om vissa män skulle bli sårade in i själen för att man inte tycker om det som vissa män anser vara det bästa de kan prestera.
    Jag har aldrig varit förtjust i mina flytningar och inte min mens, men inser att det är så min kropp fungera och då är det bara att acceptera detta, även om jag inte tycker om det.
  • sextiotalist
    Anonym (verklig) skrev 2011-04-22 15:48:51 följande:
    Fy för tjejer med spermafobi säger jag bara, de går bort DIREKT.

    Finns inget värre än när man håller på och det är som skönast och tjejen hoppar bort och ser äcklad ut för att hon råkar få lite på sig någonstans.
    Har varit med om detta någon gång, och det gör ju inte direkt att man själv känner sig på topp.

    Nej, tjejer, inse att om ni ser mannens orgasm (och resultatet av denna) som "äckligt kladd", då blir det aldrig något bra sexliv.
    Tja, vi har ett bra sexliv, trots att ingen av oss tycker sperma är någon hit. Min sambo har inga som helst behov av att stoltsera med kletet.
    Mitt ex klamrade fast vid mig trots att jag tyckte illa om sperma. När jag funderar så tror jag bara att jag mött en kille som tyckte hans sperma var något fantastiskt, de flesta verkade vara totalt ointresserad av detta, utan mest det andra.

    Du kan nog prata för dig själv, man kan ha ett bra sexliv även om man inte gillar sperma. Och alla män tycker inte sperma är så fantastiskt.
  • sextiotalist
    Poly63 skrev 2011-04-22 16:01:28 följande:
    Ja, det är ju en stor skillnad på att
    * gilla spermakladd
    * acceptera att sperma finns
    * avsky sperma och rusa upp och duscha av sig på en gång.

    Den sistnämnda kategorin skulle jag ha svårt för. Dessbättre har jag hittills bara stött på kategori 1 och 2.
    Jag tillhör nog kategori 2, men både sambon och jag är snabba på att ta bort det om det kommer fel, ingen av oss vill ha det på kroppen.
    Fast kondom, det tycker vi lika illa om båda två.
  • sextiotalist
    Poly63 skrev 2011-04-22 16:22:47 följande:
    sextiotalist skrev 2011-04-22 16:12:58 följande:
    Jag tillhör nog kategori 2, men både sambon och jag är snabba på att ta bort det om det kommer fel, ingen av oss vill ha det på kroppen.
    Fast kondom, det tycker vi lika illa om båda två.
    Ja, det är ju det: Bra sex och kondom hör liksom inte ihop.
    Jag har förstått att det hänt lite sedan jag var ung, då var kondom nästan självklart. Numera så sprids ju könsjukdomarna som en epidemi, men det är ju inga problem, framtida sterilitet, livmodershalscancer och annat som kan komma som följder pga sjukdomar är ju ingenting, bara man får bra sex så är resten ointressant.
    Hur resonerar du där ni inte får det barn ni hade tänkt på pga klamydia, när HIV är en ständig gäst i ert hem, när inte gonorren går att bota pga resistenta bakterier eller när din fru har fått livmoderhalscancer och dagarna är räknade, endast för att man skippade kondomen.
  • sextiotalist
    Poly63 skrev 2011-04-22 18:50:26 följande:
    sextiotalist skrev 2011-04-22 16:39:16 följande:
    Jag har förstått att det hänt lite sedan jag var ung, då var kondom nästan självklart. Numera så sprids ju könsjukdomarna som en epidemi, men det är ju inga problem, framtida sterilitet, livmodershalscancer och annat som kan komma som följder pga sjukdomar är ju ingenting, bara man får bra sex så är resten ointressant.
    Hur resonerar du där ni inte får det barn ni hade tänkt på pga klamydia, när HIV är en ständig gäst i ert hem, när inte gonorren går att bota pga resistenta bakterier eller när din fru har fått livmoderhalscancer och dagarna är räknade, endast för att man skippade kondomen.
    *L* Intressant vad folk kan bli upprörda så fort man säger att man inte kan njuta av sex om kondom är inblandad... För dig, Calipso, är det skitsnack, men inte för mig, och det är ingen inbillning. Men det betyder inte för den skull att jag vill leka med sperman.

    Och vad könssjukdomar beträffar så gäller det ju att närma sig nya partners med små steg och inte ha bråttom, lära känna personen, resonera, kolla, testa sig osv. innan man har sex utan kondom. Att ha sex utan kondom är faktiskt inte liktydigt med att få en könssjukdom.
    Jag skrev ju att jag inte heller är förtjust i kondom, men det ifrån att skriva att sex utan kondom är inte riktig sex rent generellt är dumt.
    Jag fixar inte kondom, då jag blir väldigt irriterad i slemhinnorna, så är det bara.
Svar på tråden Sperma och mannens sprut