• LivL

    Får man ställa sig i kö ensam fast man är gift??

    Om jag skaffar barn i framtiden så blir det förhoppningsvis genom adoption. Men min man vägrar. Säger att man bara "skaffar" adoptivbarn om man inte kan få biologiska.

    Jag har inte ens bestämt mig för om jag vill ha barn alls, men jag vill ändå ställa mig i kö "ifall att". Jag vill inte komma på när jag är 35 år att jag visst vill ha barn, men det tar 3-4 år i kön...

    Får man ställa upp sig själv i kön men inte ens partner?? Vi har absolut inga planer på att gå skilda vägar, men man vet aldrig hur det slutar... Det här är ju mitt "ifall att", och det försvinner ju inte bara för att min man kanske gör det...

    Någon som har koll? 

  • Svar på tråden Får man ställa sig i kö ensam fast man är gift??
  • LivL

    Ok, så här tänker jag:

    Jag har inget behov av graviditet, förlossning och spädbarnsåren. Det betyder INTE att jag inte tycker om barn.

    Jag vill adoptera ett barn som är 3-4 år. Visst, det är dyrt, fast å andra sidan blir det inga blöjor, bilbarnstolar, barnvagn etc... Enligt det jag läst är de här äldre barnen inte så populära... De flesta vill ha någon som är ännu äldre.

    Klart man vill hjälpa om man kan, men det kan inte för att jag vill att någon ska vara tacksam!!! Adopterade barn behöver väl inte vara mer tacksamma än biologiska??? 

    Men anyway, det var inte det tråden handlade om...

    En annan sak som jag oroar mig för: Jag har epilepsi, helt anfallsfri och ingenting har hänt de senaste 12 åren. Och läkaren säger att inget kommer hända igen (man kan ju aldrig veta dock...). Jag har körkort och lever mitt liv precis som vem som helst, jag märker inte av sjukdomen. Tar medicin men väldigt låg dos.
    Är det kört för adoption då..?  

Svar på tråden Får man ställa sig i kö ensam fast man är gift??