Inlägg från: Anonym (Pojkmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pojkmamman)

    Jag kommer ALDRIG få en dotter

    Jag skäms så fruktansvärt för mina känslor. Det finns ingen jag kan prata med. Hur kan jag ens känna så här???

    Jag har världens finaste son som jag inte skulle byta bort mot något. Nu ska vi ha barn i slutet av juli och det är en kille till. Det högg till i hjärtat när jag såg penisen. Men jag blev snabbt glad för då kommer det vara två underbara bröder som kommer ha så kul ihop. Men ändå kan jag inte hjälpa att jag är känner mig nere över att jag aldrig kommer få en dotter. Vi (min sambo) har bestämt att vi bara ska ha två barn. Jag vet inte om det ens är rättvist att skaffa en till för jag är rädd vad jag skulle känna då ifall det skulle bli en till kille?

    Jag skäms när jag läser om alla som inte kan få barn. Jag skäms så otroligt mycket. Jag älskar mina söner över allt och skulle inte byta bort just dem men jag skulle även vilja ha en tjej.

    Jag hatar rosa och smink och kläder så det handlar inte om det som många tror. Verkligen inte. Men vad det handlar om vet jag nog egentligen inte. Det skulle inte spela någon som helst roll om hon rakade av sig håret, hade killkläder och var lesbisk. Det är nog bara det att jag skulle vilja ha båda könen. Jag trodde ju att vi skulle skaffa tre barn som vi sa.

    Förlåt. Usch jag vet inte ens om jag ska lägga upp den här tråden så mycket skäms jag och ni vet inte ens vem jag är.

  • Svar på tråden Jag kommer ALDRIG få en dotter
  • Anonym (Pojkmamman)

    Jag som trodde jag skulle bli påhoppad här... Tack för alla era svar. Det var verkligen vad jag behövde idag. Jag tror nästan att det beror på att jag aldrig blev accepterad av min mamma som bara ville ha pojkar men jag vet inte.

    Jag längtar verkligen efter min lilla son i magen. Tänker tankar som "kommer han bli lik sin bror eller totalt olik" och älskar att leka med tankarna om detta lilla kärleksbarn. jag är rädd att min sambo känner likadant och då tycker jag synd om honom. Alla runt omkring tror att det är en tjej och många har uttryckligen sagt att de vill att det ska bli en tjej. Tror att det har bidragit till mina känslor också. Jag känner mig dålig för att jag inte kan producera båda könen på något konstigt sätt... Jag tycker inte att tjejer på något vid är mer värda än pojkar så ingen tror det :)

  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym skrev 2011-07-01 09:22:50 följande:
    ursäkta men jag blir lite "men du har ju två barn snart, friska och välmående"..

    en flicka behöver inte vara söckersöt, snäll, lugn, få en tajt relation till sin mamma mm!! 
    Ja, vilket jag är så otroligt lycklig över. Jag längtar såååå mycket efter lillebror. Det är liksom inte det.

    Det spelar ingen roll om hon skulle bli sockersöt eller inte, jobbig, energisk eller vara pappas flicka. Jag vill bara testa på att ha båda.
  • Anonym (Pojkmamman)

    Tyvärr är det många som känner samma som mig tydligen. Inte för att vi inte älskar de barn vi har för det gör vi ju! Gränslöst mycket...

    Jag är lite inne på att adoptera. Orkar inte vara gravid igen. Har alltid velat adoptera, även innan jag fick barn. Men det tar lång tid och är inte ens säkert att man får bli adoptivförälder...
    Någon annan som också funderat på det?

  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym (l) skrev 2011-07-01 21:00:37 följande:
    Det tar lååång tid, är svindyrt och du vet att man inte får välja kön när man adopterar va?
    Ja, jag vet det... men pengarna är inga problem.

    att skaffa en till känns inte rätt. inte alls. Tänk om jag inte blir glad för en tredje kille bara för att det då verkligen verkligen är sista barnet? fler än 3 kan ingen av oss någonsin tänka oss
  • Anonym (Pojkmamman)

    Ni som har fått en av varje kan aldrig sätta er in i om hur ni hade mått ifall båda hade blivit samma! Innan vi fick veta att det skulle bli en pojke var jag första person att säga precis som er. Men ni kommer aldrig att förstå.

  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym skrev 2011-07-03 19:15:31 följande:
    Känner massor av folk som har barn av samma kön, och ingen pratar eller känner som TS. Deras barn var lika välkommna oavsett kön. Detta låter som Kina-politik, fast tvärtom. Där är väl pojkar mer värda än flickor.
    Och du känner till deras innersta tankar menar du? det finns INGEN som vet att jag känner så här eller ens misstänker att jag känner så här. Har inte berättat för någon och kommer inte göra det heller.
  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym (Josefin) skrev 2011-07-03 19:17:06 följande:
    Vad är det som säger egentligen att en av varje är det bästa? Det är väl lika speciellt att få två eller fler av samma?

    Har själv sett mig med en av varje men sitter nu här med två flickor. Två friska härliga flickor, något mer kan jag inte begära! Var själv ensam tjej med 2 bröder och önskade mig alltid en syster så är glad för min stora tjejs skull som innerligt ville ha en lillasyster .
    Hade jag fått två flickor hade jag ju velat ha en pojke. Mina pojkar är inte oönskade, tvärtom. Älskar dem mer än livet själv men jag hade velat testa på båda könen. Det bara är så jag känner. Tyvärr. Hatar att känna såhär och mår psykiskt dåligt av att jag känner så här och att jag inte har någon att prata med alls om det.
  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym skrev 2011-07-03 19:24:44 följande:
    Vad menar du, att du skulle köpa en flicka?
    Läs vad som står. det var angående att adoption är dyrt.
  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym (oxå pojkar) skrev 2011-07-03 19:38:41 följande:
    Jag skulle gärna vilja veta vad du tror skulle vara annorlunda med en flicka??? Du har ju inga förväntningsar kring långt hår, rosa, smik och kläder...så då är det själva den anatomiska biten som är problemet, eller?

    Pojke eller flicka så får du en ny individ som till 50 % är en lite miniversion av dig.  Det kan igen kroppdel ändra på!
    Det är det jag inte vet. jag tror att detta handlar om den jäkla pressen alla släktingar haft på vår nya medlem. Det ska bara vara en tjej som om de vore mer värda och det är de inte!

    Jag har lite dålig erfarenhet av att pojkar inte kan prata med sina föräldrar. Det kanske är det men bara för att det är en tjej betyder ju inte det att hon skulle prata om allt med mig.
  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym skrev 2011-07-03 20:40:26 följande:
    När jag var på UL och fick veta att vi väntade pojke nummer två förlorade jag min högsta dröm. Att få en dotter! Ingen förstår som inte är i situationen själv. Jag sörjer flickan jag aldrig fick. Har inget med min kärlek till mina älskade pojkar att göra. De är världens underbaraste. Tyvärr vill min sambo inte ha fler barn annars skulle jag till och med kunna gå så långt som att göra PGD utan att tveka för att få en dotter. Kram TS, jag förstår.....
    Tack! En som fattar i alla fall.

    Jag är inte ledsen över min andra son. Jag längtar efter honom och älskar honom vem han än är. Det handlar ju inte om det.

    Stor kram till dig
  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym skrev 2011-07-04 15:25:12 följande:
    Jag skriver inte det här för att jag inte tycker du har rätt till dina känslor, för det har du så klart, och visst har man rätt att sörja en förlorad dröm. Men jag kan inte heller säga att jag förstår dig och ni andra i den här tråden, för jag förstår inte föreställningen om vad ett kön är och inte. Drömmer man mycket om en dotter kan man väl sörja den dotter man aldrig fick även om man faktiskt får en dotter? Eller? Förstår ni vad jag menar?

    Jag förstår inte det här med att klistra på en massa egenskaper på en människa bara för att den har ett visst kön, och jag gissar att det är särskilda saker man drömmer om i fall man vill ha en dotter och de sakerna kan man ju aldrig veta att man får ändå? Barnen måste ju få vara och bli de människor de faktiskt är, oavsett om de gillar fotboll, dans osv. Oavsett om de är bra i skolan eller inte, oavsett om de gillar att göra klassiska tjej- eller killgrejer.

    Det kan vara svårt om man har starka drömmar och föreställningar kopplade till sina barn och deras personligheter, men jag tror att sättet att frigöra sig från den här sorgen är att försöka släppa idén om att barnet ska vara som man förväntar sig och försöka ta emot den invidid man faktiskt får. Faktum är att det är min son som lärt mig det här. Innan han kom hade jag också en idé om att jag ville ha en dotter, jag tror att det handlade om identifikation eller något.

    Men även nu när min son är mer än allt jag någonsin vågat drömma om, den bästa människan i världen, försöker jag ändå att inte hoppas på att nummer två ska bli en son (bara för att jag vill ha en lika underbar unge till) utan försöker hålla mig till insikten att även en dotter kan vara lika bra, på samma eller på ett annat sätt, faktiskt. Även om jag i dagsläget förknippar alla bra saker med pojkbarn, bara för att min erfarenhet säger mig det. Men jag fattar ju att det har med sonens personlighet att göra och inte alls med hans kön, så med andra ord spelar det ingen roll vad nästa blir. De är ju individer, barn, och inte pojkar/flickor.
    Jag tror ingenting om vi skulle få en tjej. hon skulle få bli den hon skulle vilja bli. Om hon så blir lesbisk, gilla motorcyklar och älskar hockey. Jag skulle bara vilja testa hur jag är som flickmamma..
  • Anonym (Pojkmamman)

    Jag bryr mig inte egentligen men idag fick jag den dummaste kommentaren någonsin av min syster. Berättade att det är en liten pojke vi väntar varpå hon säger "åh nej, då får jag sluta hoppas på en tjej".

    Det är just dessa  jävla kommentarer om att tjejer är bättre som gör mig så ledsen. en flicka är inte mer värd än vår andra son som jag älskar så det gör ont. Men detta handlar om att jag mår dåligt av vad alla förväntar sig. det har jag kommit på idag. jag vill inte ha en dotter, jag vill vara andra till lags. jag vill göra andra glada. släkten väntar på en flicka, inte min son som jag älskar! det gör såååååå ont så jag nästan ville säga upp kontakten. in i det sista tittade hon på mig som om det fanns ett litet litet hopp kvar över att det kanske var en tjej!!!! vad spelar det för roll för andra om vi får en tjej? köper de rosa kläder hade vi inte satt på henne det i alla fall!

  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym skrev 2011-07-04 19:15:37 följande:
    Bra! Vad skönt! Nu blir jag glad för din skull. Att ha kommit fram till var skon klämmer är första steget mot att må bättre. Och allvarligt talat, kan inte din omgivning bara vara glad för din skull? Då kan de faktiskt dra åt pipsvängen!
    Eller hur? Har upptäckt mig själv med att jag alltid har världens leende när jag berättar att det är en liten grabb till :) Tycker det ska bli spännande att se likheter och olikheter mellan de två busbröderna :) Men sen får man det i ansiktet. Fy fan... Blir så jävla arg på allas rosa drömmar om den sockersöta dottern. 

    Jag är så stolt över min son så jag hade faktiskt omöjligt kunnat vara stoltare över en flicka. Lika stolt, ja visst men mer stolt går inte. Han är så underbar och skulle inte byta bort honom mot något eller något i hela världen. För varje litet framsteg han gör så spricker nästan hjärtat av stolthet.
  • Anonym (Pojkmamman)

    Jag är så rädd att mina pojkar inte kommer vara lika älskade som den flicka som föds in i släkten sen. Någon gång kommer någon få en flicka och hur underbara alla pojkarna i släkten än är kommer hon vara ALLAS favorit oavsett hur hon blir som person. Allt som alla pojkarna har kämpat med, att få allas kärlek kommer bara försvinna när en "prinsessa" föds. Om jag får ett tredje barn hoppas jag nästan att det också blir en pojke så han inte behöver leva upp till en massa jävla förväntningar folk ställer.

    varför är det synd om oss pojkmammor? har sett flera såna trådar och det gör ont i hjärtat. är inte pojkar välkomna? jag längtar att få uppfostra mina söner till underbara män som respekterar andra.

  • Anonym (Pojkmamman)

    Kan ärligt säga att jag skulle köpt EXAKT samma kläder till en tjej. Vi har mestadels haft svarta tuffa och söta kläder och jag älskar att köpa kläder till min son. Det finns bara en sak jag skulle köpt annorlunda och det var världens sötasta svarta klänning på Lindex. Den hade mumin framtill och var helt underbar. Annars hade det varit samma kläder.

  • Anonym (Pojkmamman)

    Varför man vill ha båda könen? Tja, man lever bara en gång och jag kommer aldrig att veta hur det känns att uppfostra en flicka. Idag känner jag enorm saknad i livet över att jag aldrig kommer få en dotter, aldrig få göra släkten glad utan alltid kommer vara den där pojkmamman alla tycker synd om och som folk hoppas att de inte blir som.

  • Anonym (Pojkmamman)
    Nyfiken gul skrev 2011-07-06 17:15:12 följande:
    Men vänta här nu:

    Göra släkten glad? Varför då? Ska du skaffa en flicka bara för deras skull?  Och tror du på fullt allvar att släkten sitter och tycker synd om dig? Allvarligt?  Är det inte bara du som tror att det är så?

    Man skaffar barn för sin egen skull - aldrig nån annans!  Vill du han en flicka så ska det vara för att DU vill det och inget annat. Punkt.

    Och barn kommer det alltid att födas i släkten, om du fått en flicka kommer den flickan vara en i mängden om x antal år när nästa kull av barn dyker upp....   
    Det är ju alltid den minsta i släkten som får uppmärksamheten så brukar det ju vara.  Även om nästa barn är en pojke som föds så får ju han den uppmärksamheten för att han är den nyfödda bebisen...  inte för att det råkar vara ett visst kön.

    Och en slutlig tanke med en twist... tänk om du får en flicka och så är det faktiskt ingen som bryr sig om det ... ?    
            
    Jag vill ha ett till BARN sen. Jag bryr mig inte om det blir en tjej eller kille men önskar att det isf skulle bli en tjej så alla kan tycka synd om mig. Vilket de sagt rakt ut. Vilket måååånga trådar här på FL visar också. Hur man nu kan tycka synd om någon som fått friska barn vet jag inte.
  • Anonym (Pojkmamman)

    min son är alldeles för liten för att bestämma kläder själv. han är bara ett år. men när han sen vill välja så ska han ju få göra det men än så länge är det ju jag som bestämmer, eller hur? har aldrig sagt att han inte får bestämma själv sen

  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym (längtarockså) skrev 2011-07-07 18:25:41 följande:

    Detta är ju helt sjukt! Som att man ska säga "jag beklagar" då när någon har fått en babypojke, och bara gratulera när det blir flicka?


     


    Jag önskar att jag överdrev men det gjorde jag inte. Folk har dessa tankar och de tycker synd om oss! Det är fruktansvärt och hemskt men så är det. Om tom mina släktingar säger det, vad tänker då främlingar? Jag älskar ju mitt BARN och inte könet...
Svar på tråden Jag kommer ALDRIG få en dotter