• Daysis

    Plussat och bor i Stockholm. Följas åt?

    Bor oxå söder om Stockholm och plussade för några dagar sen så jag hänger gärna med här på ett hörn
    Det blir vårt tredje barn om allt går bra.

    Lingongurkan - Vi bodde oxå i en två inne i stan när vi fick våran tvåa och tycker det funkade bra. Men sen flyttade vi när yngsta var ca 1½ år. Det finns många fördelar med att bo inne i stan när man är föräldraledig så då kan det vara värt att bo lite trångt.. Kom precis på att hur mycket jag kommer sakna att alla caféer och gångavstånd till öppna förskolan denna gång

  • Daysis

    Lägger oxå till mig på listan!

    18/2 - Irmelie - 31 år, man 34 år- Kungsholmen -första barnet
    23/2
    - aanja1 - 34 år, sambo, södermalm - tredje barnet, två döttrar, 14 år och 10 månader.
    25/2
    - Mabaja - 26 år, make 31 år - Bålsta - andra barnet, dotter 9 mån
    26/2 - Buu - 26 år, make 28 år - Bro - andra barnet, dotter 2 ½år
    26/2 - AnnieE - 31år, sambo 30år - Haninge - Tredje barnet, son 9år, son 5½år 
    27/2 - MCT79 32 år, sambo 33 år - Bro - första barnet.
    29/2 - Jo76 34 år, sambo 33 år - Sickla - 2:a barnet, son snart 2 år
    1/3 -
    MEW - 26 år, make 26 år - Hägersten - Första barnet
    8/3 -
    Pluppan, 34 år, sambo 39 år, Kungsholmen - Första barnet
    8/3 - Lyckobebisen - 21år + 25år - Solna - Första barnet
    10/3 -
    Tindra81 - 30 år, sambo 36 år - Södermalm - 2:a barnet, dotter 9 mån
    10/3 - Camamill - 26år, sambo 30 år - Salem  -2a barnet, dotter 2 år
    10/3 - Dahlby - 21 år, sambo 23 år - Skogås - andra barnet, dotter 7 månader
    10/3 - Daysis - 30 år, make 37 år - Haninge; 3:e barnet, son 6 år och dotter 4½ år.
    11/3- laris -31 år, maken 31 år - Sickla - Första barnet efter två års försök.
    12/3 - supertrouper - 29 år, man 38 år - Täby - första barnet efter fem års försök
    13/3- Bina86- 25 år, make 28 år - Tullinge, andra barnet, dotter 14 månader
    14/3 - Lillalyckan - 26 år, make 35 år - Tullinge, första barnet
    14/3 - Fyrvaktaren - 30 år.sambo 40 år - Kungsängen - första barnet
    15/3 - Gosmagen - 28 år,tösen som är gravid dvs sambon 25 år - Älta - Första barnet 
    15/3 - Mari82 - 29 år, make 29 år - Kungsholmen - Första barnet
    18/3 - Wenchemaria - 27 år, sambon 33 år - Årsta - Andra barnet
    ? ?
       - Smulan3 - 36, maken snart 38 - Täby, andra barnet, son 5 år
    ??    - Skrollan - 23 år, sambo snart 30 - Lidingö, första barnet
    ??? - ThereseX - 28 år, make 31 år - Haningetrakten - 3:e barnet, son 9 år och dotter 10 månader.
    20/3 - Griffonmatte - 22 år, sambo 22 - Vallentuna, första barnet
    21/3 Marlin16- 28 år, sambo 24 år- Östermalm, första barnet
    24/3 - Lizzie- 33 år, sambo 38, Tyresö, 2:a barnet, dotter 2 år
    27/3 - April82 - 29 år, make 30 - Södermalm, första barnet

  • Daysis

    Ser att många ska gå på Södra BB. Jag födde min dotter där och var verkligen så nöjd! Hade en jättebra förlossning och tyckte att det var så mysigt där både omgivningen och personalen. När vi kom in hade de tänt ljus på bordet och det kändes mer som att komma till ett hotell än till en förlossningsavdelning Kommer att gå på MVC i Haninge eftersom vi bor här och jag även jobbar i Haninge centrum, men vill verkligen så gärna få föda på Södra BB igen, så jag hoppas att de kommer ha plats för mig när det blir dags Vet ju att man har förtur om man gått på MVC där, men hoppas ändå..

  • Daysis

    Ser att det är många som mår illa, usch vad jobbigt! Jag mådde jätteilla min första graviditet från v 6  till v 16 ungefär, andra gången mådde jag illa en dag och nu har jag inte börjat må illa alls. Men är bara i v 6+2 idag så det hinner ju komma men hoppas innerligt att jag slipper må illa denna gång med!! Har inte varit speciellt trött heller men däremot har jag foglossning och ont i ryggen, dock lite bättre nu än för några dagar sen..

    Mitt bästa tips mot illamåendet är att knappra på något, gick med en bit knäckemacka eller en morot i munnen nästan hela tiden när jag mådde illa med ettan och tyckte det var det enda som hjälpte lite, och sen att sova mycket för när man sover mår man ju bättre

    Jag har semester nu. Plussade första veckan och är ledig sammanlagt sex veckor, det känns jätteskönt att bara kunna ta det i sin egen takt nu i början av graviditeten. Jobbar på kontor så jag har ganska lungt jobb egentligen, men det är förstås ändå skönt att vara ledig.. 

  • Daysis

    Jag började må illa för en vecka sen ungefär och var då i vecka 7 (6+3). Mitt illamående kommer o går väldigt mycket, ena sekunden mår jag pyton o så försvinner det efter en liten stund och sen kommer det tillbaka. Tycker att det är helt okej än så länge bara jag ser till att äta regelbundet.
    Under min förra graviditet mådde jag bara dåligt nån dag o så försvann det helt, så illamåendet kan försvinna bara så där utan att det är nåt fel..

  • Daysis
    Mamma till W skrev 2011-07-27 13:33:02 följande:

     


    Nu ska jag bjuda på en liten bild.. Kolla hur rund min mage är (att jag är tjock får ni blunda för och likaså byxkanten. :))
    Vilken fin bebismage

    Hur stor ålderskillnad kommer det vara mellan dina barn?
    Jag har oxå tätt mellan min etta och tvåa, och det var tufft första året med två små men sen får man igen det massor. Nu är de 4½ år och 6 år och har hur kul som helst tillsammans. 
  • Daysis
    Mamma AnnieE skrev 2011-07-30 15:30:49 följande:
    Mår inge vidare- de vill liksom inte släppa. Å har en himla konstig smak i munnen Nån som har lika? Vet att jag hade nå liknande med Joakim och fick då noja på Chio persika. Gillar inte bubbelvatten men då var jag helt besatt av de. Nån som kan hjälpa mig. Vill liksom dricka nått hela tiden.
    Mår inte heller nåt vidare, men har däremot ingen konstig smak i munnen utan mår bara lite småilla mest hela tiden.. Är oxå sugen på att dricka mycket, men det kan ju vara värmen oxå. Bubbelvatten är det väl ingen fara att dricka, jag är tyvärr mer sugen på saft o det är ju inte lika nyttigt tyvärr, försöker dricka vartannat glas vatten iaf..
  • Daysis

    Jag har en vecka kvar av semestern o börjar sen jobba nästa måndag. Har inte bestämt än när jag ska berätta, men det går fortfarande att dölja, ser mest småfet ut nu, så jag kommer nog att vänta med att berätta några veckor till.. Skulle helst göra vul eller ul innan jag berättar, så att man vet att allt är bra. Kommer fråga bm om det när jag ska på inskrivning den 23 aug o får jag inte göra det hos dem så går jag kanske privat..

  • Daysis

    Vad duktiga ni är som tränat! Jag har inte gjort något nu på fem veckor och blev nästan anfådd när jag dammsög idag, så det känns ju inte som konditionen är på topp direkt Men ska försöka komma igång och promenera nån timma varje kväll iaf så man inte förfaller totalt dom här månaderna..

    Och så funderar jag på att gå på gravid-vattengympa, någon mer som funderar på det eller kanske t o m har provat under tidigare graviditeter?

  • Daysis

    Smulan - det där med illamående är nog väldigt individuellt o kan vara olika för varje graviditet. Jag mådde jätteilla med första, inte alls med andra o nu med tredje mår jag lite illa hela tiden men inte alls lika dåligt som under min första graviditet.. Vet dock inte alls vad det kan bero på

Svar på tråden Plussat och bor i Stockholm. Följas åt?