• SannaFia

    Någon som har gjort utredning?

    Hej Alla!

    Vi har mer eller mindre precis kommit igång med vår utredning.

    Jag själv har lämnat blodprov, som vi har fått svar på.. sambon min har lämnat spermaprov, som vi inte fått svar på.
    Härromdagen damp det ner en tid i brevlådan  till vårt första möte på fertilitetsmottagningen. 
    Det är både med oro, glädje och förväntan som jag nu längtar att få komma dit.

    Någon som har kommit längre än såhär? Vad händer härnäst? Är det negativt om vi inte fått svar på min sambo ännu?

  • Svar på tråden Någon som har gjort utredning?
  • SannaFia

    Oh, tack snälla du!

    Jag har försökt bli gravid sedan 2008 utan något som helst resultat. Och är otroligt lycklig att få komma igång nu =) 
    Men man har ju den här oron i kroppen som inte kan släppa =S
    Tacksam för svaret=)

    Psst!.. Grattis till den lilla i magen =) 

  • SannaFia

    Hej Banina =)

    Grattis till positiva provsvar, håller tummarna för dig att det plusar den 2 sepetember! =D.Jag har inte läst din resa ännu men med tanke på din rubrik så förstår jag ju vad du ialla fall har gått igenom. 
    Själv har jag inte fått upplevelsen att vara gravid alls. Hade jag fått missfall *peppar peppar* så hade jag ändå haft vetenskapen att jag KAN. Därför är jag så otroligt extra nervös..Orolig!!
    Är det jag??  Att får bli mamma är min största önskan och jag lääängtar så!..Usch det finns så många frågor! 
    Känns "skönt" att jag inte är ensam där ute.. 
    Hör gärna av dig efter BIM =)=)

    Kram 

  • SannaFia

    Vi va på första mötet i måndags!
    Han hittade lite "olikheter" bland äggstockar och livmoder..
    Ska äta pergotime i 6 månader nu, det väntas också en operation =S
    Någon mer i samma sits?
     

  • SannaFia

    Banina, Håller alla mina tummar och tår tills de blir blå att Rödluvan ska hålla sig borta!!! Skrattande
    Haha, ja känner igen det där med heeela tiden kolla, vet inte hur många tester som åkt i papperskorgen här hemma Skrattande
    Idag är sista dagen jag äter Primolut-Nor så imorrn ska jag blöda.. ner och ta ytterligare blodprov, känner mig lite som en nåldyna ibland Flört
    Och dag fem ska jag börja med mina pergotime Glad Sen får minnsan inte mannen en lugn stund, hihi Tungan ute
    Han ville göra en titthålsop i magen på mig, frågade mig på mötet om jag någonsin blivit op i magen, berättade att jag opererades för brusten blintarm, han ville väl kolla upp det då antar jag... lite oklart faktiskt!! Och när han ändå va där inne skulle han kolla om gångarna va fria. 

    Bamsekramar till dig!! Hjärta

     

  • SannaFia

    Fina Banina.. Hur har det gått? Många dagar sedan BIM nu.. kom rödluvan?

    Idag åt jag min sista pergotime för denna månaden.. nu ska jag räkna dagar och hoppas på ÄL =)

    Kramen 

  • SannaFia

    Okej då håller vi på detta då!! ...Hoppas, Hoppas!!!

    Jag har min Äl nu... inte testat mig ännu men haft tryckande värk hela dagen. Började lite igårkväll. Men idag har jag verkligen kännt av det. Men borde inte ha Al förren torsdag enligt beräkningarna !!? Mannen jobbar em Denna vecka så väntar på att han ska komma hem nu och inte vara allt för trött ;) 

    Kramarna 

  • SannaFia

    Hej Raring =)

    Ja, vi fick till det ;) hoppas på en repris ikväll =P
    Hihi ja det har vi kanske =) Men nästa månad ska jag inte äta primolut Nor. Så vet inte hur cyklen kommer se ut då... förhoppningsvis kommen mensen av sig själv... eller ja... förhoppningsvis kommer den inte på nio månader =) Är din regelbunden?

    Förövrigt mår jag okej.. Jag har blivit väldigt känslig på mina dar. Tårarna är nära ofta. Det tar på krafterna att inte kunna bli förälder när man vill.
    I min familj/vännerkrets är det lite utav en babyboom just nu.. Nästan alla jag känner har precis fått eller ska få en lite. Givetvis är jag glad för deras skull att de ha det så bra, samtidigt att jag har svårt att glädjas till fullo.. Jag är riktigt avundsjuk!!  Det låter väldigt egoistiskt. men ibland vet de inte hur bra de har det. Det många tar för givet är inte alls lika givet för andra.  Och att var och varannan kanal visar förlossningar, par som har trillingar med det ena och det andra känns bara ibland som att det verkligen blir upptryckt i ansiktet på en, går ju inte tänka på annat om man ens vill, Oj vilken ramsa här blev =) 
    Du hade barn sedan tidigare? Eller hur va det?

    Klart att jag ville veta =) Vad roligt att provsvaren kom tillbaka okej=) Tummen upp till det =) Lite märkligt att det inte hittar en orsak till dina missfall, för vadjag har förstått har du haft oturen att få gå igenom mer än ett.. Stressar du mkt? Tunga lyft på jobb??
    Tar hand om dig Pärlan!! 

    Kram 

  • SannaFia

    Pärlan!!
    Jisses vilken resa du har varit med om... All beröm till dig som klarar att gå igenom alla dessa förluster och ändå våga kämpa på. 
    Du har all rätt till att vara ledsen och må dåligt.
    Jag har aldrig haft lyckan att bli gravid men skulle jag väl bli det så hade jag gått under över en förlust efter all denna kämpan.
    Du är en guldklimp som fixar detta!! {#emotions_dlg.flower} 

    Jag uppskattar dig med ska du veta! Jag kan pratat med min man om allt men känns ända annorlunda att få prata  med något som vet precis hur man känner det och vad man menar.
    Som jag har börjat skriva en liten bok, anteckningar.. dagbok eller vad man nu ska kalla det.  Tänkte att om vi nu skulle lyckas så kan det vara kul för den lilla att få läsa resan vi som föräldrar fick gå igenom för att få h*n till världen. Jag hade själv uppskattat det. Plus att det är en liten avlastining. 
    Min man fick iaf syn på denna och läste vad ska hittils skrivit. Hans kommentar va typ att  han inte riktigt förstod varför jag gjorde det, men mådde jag bra av det så.. men det är nog det kom skiljer männen och kvinnorna åt. Vi behöver läsa, skriva och prata om saker och ting. Medans männen "klarar" sig utan sånt.

    Ditt jobb verkar ju lugnt, skönt!! Jag har ju raka motsatsen, Jag är servitris, kock och står i kassan på samma gång!!  Det är också en sak som oroar mig. Men det löser sig antar jag=)

    Usch då, men ett syskon som vill så mycket kan jag tänka mig ännu mer press på att lyckas..
    En 21 åring, då kan tippar jag att du är runt 40 då?? 

    Jag är bara 26 jag =) Känner också att tiden tickar, men inte av samma skäl som dig utan att jag inte ens fått mitt första barn ännu. 

    Jag och gubben har varit tillsammans i snart 8 år =) Jag har väl mer eller mindre varit redo att bli mamma sedan 6 år tillbaka, medans min man inte va lika förtjust i tanken förren cirka ett par år tillbaka.
     
    Jag tog ut min p-stav 2008, sedan dess har vi kört oskyddat och det va väl mer eller mindre "händer det så händer det". Men det hände aldrig =(
    Så för snart ett år sedan sökte vi hjälp. Det har varit lämningar av blodprov i över ett år, det är först nu jag känner att utredningen har tagit fart. Nu har vi ju fått  Pergotime, så nu är det ytterligare väntan i 6 månader!

    Jag har sett reklamen för det programmet, men har inte styrkan att se på det. Jag skulle bryta ihop för ingenting. Jag lipar ju bara av att se förlossningskliniken =) Så det skulle inte funka alls =)

    Jag testade faktiskt mig igår, vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte låta bli =) Men lite som väntat va det inte en en antydan till två streck! 
    Just nu känns allt hopplöst och att jag aldrig kommer få bli mamma =(

    Bamsekram raring!! Hjärta

  • SannaFia

    Hej du fina =)

     Haft långpass hela helgen så har inte blivit så mkt data för mig =/  

    Hihi, ja vi är nog rätt lika.. men du, ålder är bara en siffra ;) 

    Oh, du anar inte... du berättade ju att man känner efter på precis allt... men jisses!!! Man gör ju verkligen det.
    denna veckan har varit galen, Ena dagen tycker man att man kissar ovanligt mycket, sen har man växtvärk i magen, halsbränna och det ena med det andra.
    Nu är det nära till vår BIM, då får vi båda svar på många frågor =) 
    Jag har BIM den 27, 28 eller 29. Första månaden med pergotime ju så vet inte hur cirklen ser ut ännu. Spännande =)

    Alltså vännen jag ska berätta för dig att jag vet inte vad som är nästa steg.. om det blir IVF eller vad som händer. Tycker att min doktor är jätte flummig och tar väl lite för givet att jag ska veta.. känns lite så iaf. Men detta är ju första gången för mig så jag vet ingenting.
    Jag fick min tid i fredags till min titthåloperation i alla fall. Den kommer ske redan den 8 /11 =S
    Det står att de ska "titta in i bukhålan med hjälp av ett kikarinstrument och ser livmodern, äggledarna och äggstockarna är normala utanpå. man ser sammanväxningar kring äggstockar och äggledare."
    Dom ska också göra laparorkopi med blåfärg. Så det blir två op. i en kan man säga. Nervöst!!

    Usch, ja oprah vet konsten att locka fram tårarna =)

    Underbara du, jag känner precis detsamma.. Hoppas varje gång jag loggar in att du har skrivit till mig.. Känns så skönt att inte vara ensam. Någon som förstår precis vad man går igenom. Berättar allt för min syster och hon hjälper mig och pratar med mig men hon kan ju ändå inte känna det jag känner, Därför är du guldvärd för mig raring!

    Hoppas du har det bra i KramforsHjärta

     

  • SannaFia

    Sicken födelsepresent det hade varit =) Hoppas hoppas!!!
    Men tror du inte att du kan slappna av lite nu när du vet att du ska ta trombyl direkt??
    Att dom har lite mer bevakning över dig denna gången??
    Hoppas att du kan slappna en aning och njuta lite av graviditeten när den kommer iaf!

    Ja, det får du göra, jag är super nervös.. Inte för själva operationen men utgången av den!!
    Jag får inte ta med mig någon =(  
    Mannen ska köra in mig dit, men han fick inte följa med in på den avdelningen !?!! Så läkaren ska ringa honom sen när jag är vaken igen så han kan hämta mig! 

    Kram! 

  • SannaFia

    Stjärnan...
    Nu är jag nyfiken, 3 dagar över din BIM. Blev det en bra födelsedagspresent??

    Jag hade räknat fel på mina dagar jag, min man hade mer koll än mig tydligen. Idag är jag på dag 30. Men fortfarande inget, inte ens att jag känner att det skulle vara på gång =/ och det förbaskade testet visar fortfarande negativt, så nu är jag rädd att tabletterna inte funkade att jag inte haft ägglossning över huvudtaget.. =( Doktorn sa att jag skulle höra av mig om mensen inte kom inom en månad så ska ge till på Onsdag annars får ja väl ringa.
    Suck suck suck... och operationen är nästa Tisdag... tänk om den inte blir av då!!?
    Så trött och ledsen på allt nu =(

    Kramar 

  • SannaFia

    Nämen vad är det du säger? =) Ett svagt plus är ju ändå ett plus!!!!!!!!! Och blöda kan du också göra... det gjorde syrran med första månaden. Är du gravid pärlan??

  • SannaFia

    Ah, men finaste raring =( Skickar över en massa med bamsekramar till dig Hjärta
    Vad säger läkarna då? Dom måste ju till botten med det här nu tycker man, Du kan ju inte må bra av att återuppleva detta gång på gång =(

    För att få dig att tänka bort lite kan jag berätta lite om mitt elände också,
    Mensen kom aldrig, inte gjorde någon bebis det heller. Pergoturen misslyckades =/ Funkade helt enkelt inte. Så nu får jag börja om från början.. äta primolut för att framkalla mensen och sen en ny kur med pergo, fast denna gången skulle jag äta dubbeldos..alltså två tabeltter. Hoppas på bättre lycka.

    Opererades i Tisdags, det gick bra... resultaten va goda.. hade fri genomgång, inga sammanväxningar, min livmoder är jätte mycket hjärtformad. men det skulle inte vara något hinder.
    Men nu därimot min läkningsprocess har varit ett helvete... usch och fyy fan säger jag bara..
    Dagen efter op, kräkte jag från morgon till kväll... jag kräkte av min medicin jg kräkte av vatten, av matos jag kräkte av allt... usch vilken dag det va... dag 1-5 åt jag ingenting.. hade jätte ont och mådde jätte illa konstant... väldigt påfrestande och otroligt jobbigt. Igår dag 6 fick jag i mig en banan och ett par skedar mos,
    Idag är första dagen jag inte mått illa en enda gång under dagen fått i mig en korv och lite pasta... äntligen vänder det och jag börjar bli mig själv igen... pust!! Det har varit en helvetes vecka!!

    Gumman, stå på dig!! Tänker på dig jätte mycket och finns här på andra sidan internet när du behöver mig..
    Kramar i massor
     

  • SannaFia

    Raring,..Hur mår du nu? 

    Han sa att jag ska äta dubbel pergo nu i 6 månader med vila efter tre. fortfarande inte gravid då så skulle vi med börja prata om IVF.
    Men blir jag inte gravid denna månaden undrar jag om jag någonsin kommer blir det, haft sex varje dag! Går inte missa då tycker man. 

    Hoppas ni får ett bra möte!

    Bamsekram 

  • SannaFia

    Hej Vännen...
    Längesen!!  Hur går det för er?
    Här går det bara nedför HELA tiden, bara motgångar =( Min utredare på KK har tagit tjänstledigt i minst 6 månader och jag hade ingen aning.. Nu behöver jag honom mer än någonsin såklart men verkar vara svårt att ens komma in och få prata med någon.. 
    Hade varit kul att höra från dig!
    Kram 

Svar på tråden Någon som har gjort utredning?