• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissKaos

Reklamera! Du får nytt då

JennyOhlsson skrev 2013-10-08 18:34:11 följande:
    Jävla pisstest!

Tog ett clearblue digital men det funka ju inte.. Helt blankt!

Blinkar till lite ibland på 3+ bara men inget annat..

Färdigtestat nu, vet att jag är med barn men kul och haft bild på ett sånt test denna gången med

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Yarrow
    Jacqueline skrev 2013-10-08 20:02:32 följande:
    Tack allihop <3 såå min fråga blir nu ,NäR kan man ta nästa digitala och säkert få gravid 2-3? Vi svävar på moln här men allt känns så overkligt så till och med mannen sa "det känns nästan som att nästa test du tar blir negativt precis som vanligt" ,jag tog ett sånt "vanligt" test till nu på kvällen och det är redan starkare än det jag gjorde imorse
    Grattis! :) Efter BIM ska det slå över till 2-3 veckor.  Vänta til någon sag efter BIM för det kan hända att ägget fäste senare än man trodde.
  • Jacqueline
    Yarrow skrev 2013-10-08 20:13:18 följande:
    Grattis! :) Efter BIM ska det slå över till 2-3 veckor.  Vänta til någon sag efter BIM för det kan hända att ägget fäste senare än man trodde.
    Tack BIM imorgon..vi bestämde att vänta till söndag hehe
  • flowers
    Jacqueline skrev 2013-10-08 20:35:01 följande:
    Tack BIM imorgon..vi bestämde att vänta till söndag hehe

Grattis till graviditeten, äntligen! 
    Är själv gravid och är i vecka 16+2 
  • Line85

Hjälp snälla

Jag tempar och haft högre temp som normalt efter äl. (37-37,3) Tog tempen nyss och hade 36,6!! Fan också tänkte jg. Mensen på gång redan? Tempen sjunker ju dagen innan mensen ska komma... Men så googla jag och läste detta! Tänk om det är min tur!!! Idag är det äl+6 och fick alltså tempsänkningen idag och liten blödning (första blödningen någonsin som inte är i samband med mens) igårkväll.. :D

Ni som kan det här, vad tror ni?

"5-8 dagar efter äl om befruktning skett fäster det i livmodern, då kan vissa få en tempsjunkning med några grader för en dag, vissa kan också få en s.k nidationsblödning(men det är ganska ovanligt) "

www.oocities.org/terre78/204.html

• Sweetie
    Jacqueline skrev 2013-10-08 12:37:40 följande:
    TOLD YA! Skål

GRATTIS!!!!! 
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • LovisaC
    Line85 skrev 2013-10-08 21:29:47 följande:
    Hjälp snälla

Jag tempar och haft högre temp som normalt efter äl. (37-37,3) Tog tempen nyss och hade 36,6!! Fan också tänkte jg. Mensen på gång redan? Tempen sjunker ju dagen innan mensen ska komma... Men så googla jag och läste detta! Tänk om det är min tur!!! Idag är det äl+6 och fick alltså tempsänkningen idag och liten blödning (första blödningen någonsin som inte är i samband med mens) igårkväll.. :D

"5-8 dagar efter äl om befruktning skett fäster det i livmodern, då kan vissa få en tempsjunkning med några grader för en dag, vissa kan också få en s.k nidationsblödning(men det är ganska ovanligt) "

• LovisaC
    Line85 skrev 2013-10-08 21:29:47 följande:
    Hjälp snälla

Det låter otroligt lovande och inger såklart lite hopp!

däremot har fertility friend gjort undersökningar bland de tempkurvor folk skapat hos dem och kommit fram till att vissa har tempsänkningen utan att för den delen vara gravid. Mellanblödningar däremot verkar vara lite mindre vanligt i lutealfasen (äl till mens) ;)

Nu är det bara att vänta! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester