• nine05

    Lärare som inte svarar på mejl.

    Börjar bli irriterad på ena barnets lärare skickade mejl för två veckor sedan, då barnet ligger efter skulle vilja veta vad som kan göras hemma om hon har specifika instuderingsfrågor. Inte ett pip från läraren (har varit i tjänst vad jag vet).  Har påminnt idag, nästa påminnelse går med kopia till rektorn. 

  • Svar på tråden Lärare som inte svarar på mejl.
  • nine05

    Det handlar om 8:an inte sjutton ska man behöva följa med till skolan för att läraren inte??hinner?? svara på mejl.  Det är liksom sagt att man ska mejla lärarna vid frågor mm. Det är inte alltid nån svarar på telefonen utan man får ringa med jämna mellanrum.

  • MammaTillMelvin

    Är det snabba frågor så går det bra att besöka. Vid akuta frågor går det även bra att ringa. Det finns säker en förklaring till att du inte fått svar!

  • nine05

    Det har hänt förut att det tog tid innan svar kom från denna lärare och då hade hon blandat ihop mitt barn med en annan elev och lämnade svar som var helt uppåt väggen.. Det är tyvärr inta så lätt att besöka innan jobbet då jag har ett yngre syskon som ska lämnas på fritids. 

  • Thaleia
    MammaTillMelvin skrev 2011-10-19 18:35:13 följande:
    Är det snabba frågor så går det bra att besöka. Vid akuta frågor går det även bra att ringa. Det finns säker en förklaring till att du inte fått svar!
    Tror också att det finns en förklaring och därför känns det, som sagt, löjligt att TS springer till rektorn.
    nine05 skrev 2011-10-19 18:34:48 följande:
    Det handlar om 8:an inte sjutton ska man behöva följa med till skolan för att läraren inte??hinner?? svara på mejl.  Det är liksom sagt att man ska mejla lärarna vid frågor mm. Det är inte alltid nån svarar på telefonen utan man får ringa med jämna mellanrum.
    Om mitt barn ligger efter och lärare av ngn anledning inte svarat på frågan jag ställt så funkar iallafall jag som sådan att jag skiter fullständigt i vilken klass dom går i. Bestämmer mig för en dag och följer med och haffar läraren och säger som det är: "Jag har mailat dig men inte fått svar. Så kanske du kan kola dina mail eller så behöver jag att vi bokar in ett möte".
    Om du nu har tid att gå med kopian på din påminnelse till rektorn har du nog också tid att gå och haffa läraren morgon.
  • nine05

    Måste säga att majoriteten av lärarna på skolan är helt ok, men det finns ett fåtal som bara bara suckar över.

  • Thaleia
    nine05 skrev 2011-10-19 18:41:02 följande:
    Det har hänt förut att det tog tid innan svar kom från denna lärare och då hade hon blandat ihop mitt barn med en annan elev och lämnade svar som var helt uppåt väggen.. Det är tyvärr inta så lätt att besöka innan jobbet då jag har ett yngre syskon som ska lämnas på fritids. 
    Jag är ledsen men med tre barn som ska lämnas på dagis och skolan/fritids på morgonen så känns det här som en dålig ursäkt! Visst går det fast man har ett yngre barn som ska till fritids (han kan ju komma lite senare eller lämnas lite tidigare just denna dagen) bara man verkligen vill.
  • nine05

    Kopian skickas naturligtvis med mejl till rektorn, inte säkert att det behövs skickas någon

  • OktoberMamma87
    Thaleia skrev 2011-10-19 18:41:46 följande:
    Om du nu har tid att gå med kopian på din påminnelse till rektorn har du nog också tid att gå och haffa läraren morgon.

    Håller visserligen med dig men du tror inte hon menade att hon skulle mejla en kopia till rektorn?
  • Thaleia
    OktoberMamma87 skrev 2011-10-19 18:46:41 följande:
    Håller visserligen med dig men du tror inte hon menade att hon skulle mejla en kopia till rektorn?
    Jo, det verkar som att det var det hon menade så jag uppfattade det nog fel.. Fast det spelar ju egentligen ingen roll. Det behöver inte vara ett så stort projekt med att gå förbi skolan en morgon och försöka få tag på läraren. Men visst, tycker man att man löser det hela ännu bättre genom skicka en kopia till rektorn så får man väl köra den taktiken istället.
Svar på tråden Lärare som inte svarar på mejl.