slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 15:52:41 följande:
fast det finns ju faktiskt folk som inte vågar fråga.. det är inte lätt att tala om för en vilt främmande att man inte kan läsa..
Sen finns det också folk som tror sig veta ....
Jag var tex jättesäker på att jag visste hur jag skulle ta en medicin jag fick under min ivf-behandling men fick veta av apotekspersonalen att jag skulle göra på ett annat vis, jag är jättetacksam för detta annars hade hela min behandling gått i stöpet....
I andra länder är det mycket man får göra som man inte får göra här.. jag tycker du har en ganska trist syn på människor rent allmänt och du verkar inte ha förståelse för att alla inte funkar som du.
SJÄLVKLART ska etiketterna klistras på eftersom det är så det SKA vara, rpecis som att momsen ska stå på alla kvitton och kunden ska upplysas om hur medicinen ska tas...
du kanske ska åka till ett annat land och köpa medicin i fortsättningen. Jag hade tyckt det var mycket värre om personalen sket i att upplysa oss om effekterna och metoderna för medicinen, men uppenbarligen finns det folk till allt.
VARFÖR är det så hemskt.. kan du motivera vad det är som är fel i att de ger dig instruktioner? Är det ditt ego? Din femåriga "Kan-själv" som protesterar"?? Det är väl bara att stänga öronen och inte lyssna om du nu kan allt så bra, och så bråttom att du inte hinner vänta medans de klistrar etiketterna kan du väl ändå inte ha
Jämför med vilken affär som helst: du skall t ex köpa ett par byxor. Expediteten förvissar sig om att du verkligen kan dra upp gylfen och knäppa knappen själv! Eller Systembolaget: expediteten ger dig en lång föreläsning om hur skadligt alkohol kan vara och uppmanar dig att inte köra bil etc etc. Ja, listan kan göras hur lång som helst. Varför tror ju apotekspersonal att kunderna har ett IQ på 10????