• CeciliaMaria82

    Hur många körlektioner tog du innan du fick körkortet?

    Hej!

    Jag håller på och tar körkort och är nu lite nyfiken på hur många lektioner just du tog för att  ta ditt körkort?

    Du får gärna svara om du blev pålurad för många lektioner eller om din körskola lyssnade på dig och dina behov? Dyrt antog jag det blev men var det värt det och vad kostade det?  orkar du inte svara så säg bara antal lektioner du tog :) 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många körlektioner tog du innan du fick körkortet?
  • Frontline
    Lindis1974 skrev 2012-01-12 12:25:49 följande:
    Frontline: bra pris. Vart ? :)
    Surahammar för över 20 år sen
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Butterscotch

    Jag tog mellan 6-10 lektioner på körskola, och körde istället mycket med mina föräldrar. Det här var rätt länge sen så priset är väl inte så intressant för någon som tar körkort idag.

  • plutteluddelutt

    6 lektioner tror jag och det var bara för att gå igenom alla moment och åka de vägar man "brukar" åka på uppkörningen. Kan nog tycka att jag blev lite "pålurad" för det var verkligen bara genomgång, jag startade i backe, bytte fil osv utan hjälp och hon bockade av på listan... Jag körde var vi än skulle från 16 till 18 år och klarade teori och praktik på första försöket. Det gäller helt enkelt att plugga hårt och köra mycket. Och läs böckerna från början så du inte får in vana att göra något som är fel.
    Kom på nu vad lektionerna lärde mig! Båda händerna på ratten och inte den ena på växelspaken! ð???

  • Bong

    Jag tog 10 dubbellektioner, körde väldigt lite hemma. Tror att priset landade runt 10.000:- inklusive allt. Pluggade teori hemma framför datorn istället för på körskolan.

  • Frostizz

    Cirkus 60 lektioner, behövde enligt mig själv varenda en. Extremt bilrädd.
    Sista veckorna körde jag 5 timmar om dagen, dubbelletion på körskolan o direkt efter det 3 timmar i bilen med min dåvarande sambo.  

  • moruppgren

    Jag tog nog 15-20 lektioner och körde sedan lite med mamma på sidan av. Lektionerna var värt var enda krona! Tror jag betalade strax under 15000 för mitt körkort med alla avgifter.

  • Jäjd
    Frostizz skrev 2012-01-12 12:51:01 följande:
    Cirkus 60 lektioner, behövde enligt mig själv varenda en. Extremt bilrädd.
    Sista veckorna körde jag 5 timmar om dagen, dubbelletion på körskolan o direkt efter det 3 timmar i bilen med min dåvarande sambo.  
    Herregud.
  • knivskrik

    Tog 18 lektioner och körde i princip ingenting hemma, bara några få gånger innan uppkörningen. Gick väl på runt 13000 kr totalt.

Svar på tråden Hur många körlektioner tog du innan du fick körkortet?