UndrandeSökare skrev 2017-02-23 18:01:35 följande:
Hej ! Jag fick sån stark påverkan av kortisonet Prednisolon, fick hjärtklappning och skakiga händer, så Dr D lät mig byta till en annan sorts kortison, som funkar bättre för mig. Jag har hört att vissa får problem med att de blir svullna av kortison (även kallat månansikte) men det har jag inte haft något problem med.
Ja, det kan vara svårt att känna skillnad på immunattacker och vad som orsakas av medicinerna.
När det gäller blodvärden, vilka undrar du över? Leukocyter och Neutrofilia stiger av kortison och det är bra om dina lymfocyter håller sig under 3-3.5, annars brukar man bli beordrad nytt dropp snart.
Förut fanns massor med bra info på
www.fertilitetsguiden.com, men nu efter sidan blev ändrad så är det inte lika lätt att hitta det man söker. Men du kan ju kolla där ang. blodvärden om du vill.
Tack för svar! Ok, mina Lymfocyter har stigit kraftigt nu och ligger på 3,5 men har tagit dropp i förrgår och skall ta ytterligare ett nu. Hur är det med monocyterna, är de av vikt? De har också stigit över referensvärdet på senaste mätningen.
Känns som jag har fått ett kvitto på att min kropp har immunologiska problem.... Och varför jag har fått så många kemiska graviditeter och sent missfall.... Hoppas nu detta kan hjälpa mig!