• Smecker

    Han vill "pröva något nytt"

    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 20:46:06 följande:
    Jag vet inte, men jag har svårt att stänga av känslor bara sådär. Är jag ledsen så är jag ledsen, jag har svårt att spela glad. Oavsett om jag har blivit ledsen av rätt eller fel orsak.
    Och om nu reaktionen var obefogad, vad gör du efteråt? Låtsas som om ingenting har hänt?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 20:49:15 följande:
    Jag ber om ursäkt såklart.
    Har du gjort det? Eller är du stolt över att du tryckte ner honom i skoskaften för att han ens dristade sig att fråga?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 20:53:25 följande:
    Som sagt så minns jag inte hur allt gick till i detalj då det var ett tag sen. Hur är det med läsförståelsen?
    Bryr du dig ens? Jag hade mått rätt dåligt om jag behandlat min respektive på ett oförtjänt sätt.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-19 20:53:58 följande:
    Den här tjejen låter precis som min fru. Är jag inte lyckligt lottad?
    I envy you
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 21:03:34 följande:
    Ja det är väl klart att jag bryr mig.
    Är du säker på det? Du verkar mest nöjd över att ha satt honom på plats och att han inte kommer ta upp det mer. You go girl.. hoppas du är stolt över dig själv.
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 17:42:49 följande:
    Sådär sa min kille också "pröva något nytt". Jag vart sur och ville inte ha sex på ett tag och sen dess har han inte tagit upp det mer. Vill du inte pröva något nytt så behöver du ju inte göra det såklart! =)
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 18:16:30 följande:
    Eller sur och sur, blev mest irriterad på honom och ville därför inte ha sex på ett tag. Klart man måste få fråga, men kan inte hjälpa att jag reagerade som jag gjorde. Han förstår nu att han inte ska fråga igen...hehe.
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 18:26:45 följande:
    Jag tänkte nog inte så mycket, kan ju inte hjälpa hur jag reagerade =) Kan inte göra något ogjort nu heller så.
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 18:38:29 följande:
    Jo alltså jag frågade ju sen vad han menade fast med en sur ton och sen sa jag (surt/irriterat) att jag är nöjd som det är.
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 18:39:32 följande:
    Han vågar prata med mig om sex, men han har inte och kommer nog aldrig fråga igen om jag vill pröva något nytt.
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 18:44:13 följande:
    Men herregud! Han vågar visst öppna käften, men han kommer nog aldrig fråga om jag vill pröva något nytt, iaf inte på ett bra tag.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 21:15:31 följande:
    Som sagt, du känner varken mig eller min kille!
    Det är bara att läsa innantill
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-20 13:41:45 följande:
    Det var det dummaste jag hört. När det gäller sex ska man fan adlrig göra något som inte känns bra för en själv, eftersom det är som upplagt för skamkänslor och dåligt sex. Sex ska alltid handla om lust och kåthet, inte att man känner att man gör något för att man måste. Sex ska inte vara någon sorts jävla obligation.

    Jag gillar hårda tag men jag skulle aldrig kräva av en kille att behandla mig på ett sätt som han inte känner sig bekväm med. Jag tycker inte mina preferenser ska gå ut över någon annans gränser.

    Skulle aldrig vilja ha sex med någon som bara gjorde något för att göra mig glad eller nöjd, och inte för att han ville.



    Det var det dummaste jag hört. Om min partner helt plötsligt skulle få för sig att hon ville bli fistad så skulle jag självklart ställa upp för hennes skull, trots att jag inte går igång på det eller får ut något särskilt av det. Jag ställer i så fall upp för att jag älskar min partner och för att jag tänder på när min partner njuter. Och nej, jag kan inte direkt påstå att jag i det läget skulle bli skadad för livet eller fylld av skam.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-20 18:45:22 följande:
    En intressantare fråga är vad du skulle göra om din partner ville fista DIG. Skulle du fortfarande ställa upp?
    Tveksamt, men om min partner ville pröva ett par fingrar på mig så visst, prova. Jag vet att det inte är min grej, men det kommer inte direkt att skada mig heller. Varken fysiskt eller psykiskt.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-20 22:14:52 följande:
    Det är tyvärr inte mitt problem om han ljuger för mig. Säger han att han är nöjd så tror jag ju på honom. Han skjuter ju sig själv i foten där.



    Han skjuter sig själv i foten för att du sparkar honom i skrevet när han försöker ta upp något. Det är fan i mig ditt ansvar att skapa en öppen och tillåtande miljö där han kan ta upp sådana frågor utan att bli avsnäst och bestraffad. Du har misslyckats kapitalt, så JA, det är ditt problem om han ljuger, det är i så fall du som orsakat det.
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:15:35 följande:
    Det är fortfarande inte mitt problem att han tar det som en spark i skrevet, han som är vuxen borde ju kunna styra sina känslor? Och nästa gång han säger något och han säger att han är nöjd så är det fasiken inte mitt problem!
    Vänta lite nu.. var det inte du som inte kunde styra dina känslor? Men du kanske inte är vuxen?
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:39:31 följande:
    Tyckte det bara var intressant att ni/du kommenterade att jag inte kunde styra mina känslor, men kommenterade ingenting om att min kille inte kunde det. Hmm... känns som om du ger olika "råd" beroende på om det är en kille eller tjej?
    Jag ger inga råd, jag anmärker på att du är inkonsekvent. Du anser inte att du behöver styra dina känslor, men samtidigt skriver du nu att han är vuxen och borde kunna styra sina känslor. Gäller det i så fall inte för dig med?
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:15:35 följande:
    Det är fortfarande inte mitt problem att han tar det som en spark i skrevet, han som är vuxen borde ju kunna styra sina känslor? Och nästa gång han säger något och han säger att han är nöjd så är det fasiken inte mitt problem!
    Dessutom, på vilket sätt bidrar du till att skapa en öppen och tillåtande miljö där han kan ta upp sådana saker utan att bli avsnäst och bestraffad?
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:15:35 följande:
    Det är fortfarande inte mitt problem att han tar det som en spark i skrevet, han som är vuxen borde ju kunna styra sina känslor? Och nästa gång han säger något och han säger att han är nöjd så är det fasiken inte mitt problem!
    Det är inte mycket som är ditt problem i ditt förhållande.. nej förlåt, hans förhållande. Det är ditt problem att du tvingar honom att ljuga för att du inte klarar av att reagera som en vuxen människa när han tar upp att han vill prova något nytt i sexlivet.

    Jag hoppas innerligt att du inte har barn.
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:45:45 följande:
    Jag skrev ett frågetecken efter den meningen om du inte uppmärksammade det. Men nu verkar det ju vara så att både jag och min partner styrs av våra känslor och då antar väl jag att det är rättvist?
    Klart det är rättvist. Du skapar en underbart stabil grund för öppen och ärlig kommunikation, för glöm inte vem som började det här..
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:51:14 följande:
    Ja men visst är det rättvist! Han har fortfarande all rätt att lämna förhållandet om han inte trivs i det. Tydligen trivs han i det då han inte har velat lämna det på flera årTyst

    Och vi har inga barn heller så han kan ju bara göra slut om han vill, men tydligen så är han nöjd av någon konstig anledningTyst  
    Det kanske är så att han inte vet bättre? Han verkar ju inte ha någon annan sexuell erfarenhet än dig.

    Det är bara att läsa innantill på FL.. att stanna kvar i förhållandet och att vara nöjd är INTE samma sak.
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 00:55:03 följande:
    Ok så är det säkert...hehe Tyst
    Ja. Hehe Tyst
    Those are my principles, and if you don't like them.. well I have others
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 23:07:39 följande:
    Läs om läs rätt, det var ett frågetecken efter den meningen av en anledning. Förstår du inte?
    Tydligen är du inte en fena på att uttrycka dig, eftersom samtliga personer missförstår dig.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 23:09:07 följande:
    Min kille skulle ALDRIG vara otrogen som vissa "drägg" härinne på FL. Vi har ett väldigt bra förhållande och kan prata med varandra!
    Ja det visade du tydligt på när han tog upp att han ville prova något nytt..
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 23:10:01 följande:
    Vad finns dert att ta till sig? Ja förmodligen det om otrohet, vilket min kille aldrig skulle vara!
    Du kan väl hoppas det. Vi andra hoppas att han inser vilket begränsat och inskränkt sexliv han har, eftersom du är hans första så vet han uppenbarligen inte hur bra det skulle kunna vara.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 23:14:14 följande:
    Bättre ett inskränkt sexliv än ett sexliv där den ena parten ställer upp på olika sexuella handlingar, det om något måste väl vara snäppet värre än ett "tråkigt" sexliv.
    Nej, snäppet värre är ett sexliv där du begränsar honom och hämmar och trycker ner honom när han vill prova något nytt.

    Jag kan upprepa mig:
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-21 23:09:07 följande:
    Min kille skulle ALDRIG vara otrogen som vissa "drägg" härinne på FL. Vi har ett väldigt bra förhållande och kan prata med varandra!
    Ja det visade du tydligt på när han tog upp att han ville prova något nytt..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Stella Jaded skrev 2012-03-21 23:12:49 följande:
    Var det inte han som knappt fick öppna käften utan att du blev galen? 
    Hon kan ju inte rå för sina känslor.. som min 4åring. Till och med min 6åring har lärt sig att alla reaktioner inte är befogade.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Han vill "pröva något nytt"