Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

    Hur få han att vakna på morgonen??

    Min son på 18 år har alltid haft svårt att vakna på morgonen.... han lägger sig vid 22 på kvällen och klockan ringer 06.00.

    Han har två väckarklockor som har högsta ljudet samt en wake up lampa..... men han vaknar inte ändå.....i morse skrev båda klockorna i 38 MINUTER innan jag gick in och skakade liv i han.....

    Både han o jag är frustrerad.... hur ska man få honom att vakna utan min hjälp?   

  • Svar på tråden Hur få han att vakna på morgonen??
  • Philippa
    Tramsa skrev 2012-05-09 12:29:24 följande:
    Låt honom försova sig. Man lär sig såsmåningom när man inte har någon backup som alltid räddar en i sista sekund.

    Jag har provat det.... i en hel månad lät jag honom vara..... han tappade stuciemedlet som konsekvens från skolan..... så det fungerar inte.
  • Philippa
    tjej87 skrev 2012-05-09 13:02:13 följande:
    Fast jag vet ju själv hur det var när jag var tonåring. Jag vet mkt väl att jag inte valde att inte höra väckerklockan... Jag ramlade aldrig ur sängen utan om någon tog i mig och pratade med mig vaknade jag alltid. Men enbart väckarklocka hjälpte inte alltid utan ibland vaknade jag och ibland vaknade jag inte av klockan. Min mamma är precis likadan och min morfar var också på samma sätt så det kanske kan ligga i släkten att vara svårväckt och så är det ännu värre under tonåren då man är trött av alla hormoner och liknande?

    Så inget hjälpte dig?
Svar på tråden Hur få han att vakna på morgonen??