• Anonym

    Varför målar ni kvinnor från mellanöstern er så mycket?

    Förstår ni inte att det ser "billigt"ut ?Det är inte hidjaben vi tittar på,utan ert ansikte!!!!!
    Är det pga att ni inte får visa håret som ert ansikte,ögon läppar ser ut så där?????  

  • Svar på tråden Varför målar ni kvinnor från mellanöstern er så mycket?
  • Anonym (Melon)

    Blir kvinnorna attraherade av svenskar? eller är det ytterst ovanligt?

  • Anonym (--)
    Anonym skrev 2012-07-23 21:31:49 följande:

    Förstår ni inte att det ser "billigt"ut ?Det är inte hidjaben vi tittar på,utan ert ansikte!!!!!
    Är det pga att ni inte får visa håret som ert ansikte,ögon läppar ser ut så där?????  


    Själv tycker jag det är mer 'billigt' att sitta och skriva hattrådar anonymt på nätforum
  • Anonym (SåÄrDet)

    Så sminkade ibland så man inte fattar om det är transor eller kvinnor

  • Anonym (Melon)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-09-13 17:05:18 följande:

    Så sminkade ibland så man inte fattar om det är transor eller kvinnor


    Det där var inte vidare snällt 
  • Anonym (Melon)
    puss skrev 2012-07-24 10:08:37 följande:

    Det är så snyggt!! En kvinna från Iran, med mycket smink... Mmmmmmm.....


    Jag kanske har fel men jag har märkt att 30+ kvinnor blonderar sig? 
  • Anonym (Melon)

    Sen så är det här fel forum att ställa frågan finns inga kvinnor som kan svara på den här frågan 

  • Anonym (Undrar)

    Förstår inte varför dom sminkar sig, dom använder slöja för att inte attrahera andra män. Men kladda på rejält med smink för att framhäva sig går bra för dom sminkar sig ju inte till att bli fulare . Dubbelmoral?

  • Anonym (Fransar)

    Inget jag har lagt märke till har sett att  några kan ha lösfransar men det gäller andra tjejer också 

  • Anonym (J)

    Tror många kvinnor ?måste? sminka sig och vara fina för att attrahera sina män och få en bra karl i familjens mening. Utseendet är väldigt viktigt i den här kulturen verkar det som. Det betyder allt.

  • Anonym (Fransar)
    Anonym (J) skrev 2022-09-19 17:41:00 följande:

    Utseendet är väldigt viktigt i den här kulturen verkar det som. Det betyder allt.


    Är det så viktigt? vet du det?
  • Anonym (J)

    De flesta jag träffat på och det är många är extremt utseendefixerade.

  • Anonym (Fransar)
    Anonym (J) skrev 2022-09-19 18:12:58 följande:

    De flesta jag träffat på och det är många är extremt utseendefixerade.


    Är det något ni har pratat om med varandra? Är det din egna slutsats?
  • Anonym (20)

    En granne, arabisk kvinna, är snart 60 men klär sig som hon vore 20 när hon går ut. Håret utsläppt, svarta tajta kläder. Patetiskt. Mött henne i trapphuset när hon är hemma, då är håret uppsatt och hon klär sig korrekt för sin ålder. 

  • Anonym (xyzåäö)

    Alla kvinnor från Mellanöstern är inte araber. Alla araber är inte muslimer. Alla bär inte slöja. Alla har självklart inte mycket smink eller är utseendefixerade.  

    Löjliga fördomar. Öppna en bok någon gång och lär er något nytt. 

  • Anonym (Stina)

    Jag tror inte de vill attrahera TS iaf så han kan andas ut. Ingen bryr sig faktiskt vad han tycker om någons smink. 

  • Soryu

    Jag tycker att man kan prata om detta på ett sätt utan att blanda in olika värderingar.

    För min del, som jobbat som läkare i rätt många år, har jag stött på en stor mängd välutbildade kvinnor av olika ursprung. Anledningen till att jag nämner välutbildade är för att min uppfattning är att det bland lågutbildade etniskt svenska kvinnor verkar vara ganska vanligt att använda mycket smink till vardags, men inte bland välutbildade.

    Mitt intryck är definitivt att det är mer fokus på utseende bland kvinnor som ser ut att komma från mellanöstern. Det är ganska många som är sminkade på ett sätt som etniskt svenska kvinnor med längre universitetsutbildning sällan är, och det verkar också vara väldigt mycket vanligare med t.ex. fillers i läpparna hos dessa kvinnor.

    Så för mig verkar det definitivt finnas en kulturell skillnad, vilket förstås inte är särskilt förvånande eftersom det rör sig om människor som har olika kulturella rötter. Jag har t.ex. pratat med iranier som berättat att kulturen bland medelklassen i Iran är extremt utseendefixerad ffa för kvinnor, och att det är otroligt vanligt med olika skönhetsingrepp. Det räcker ju med att prata med några amerikaner för att inse att det är väldigt stora skillnader mellan svensk och amerikansk kultur.

  • Tukt

    Det är bra med stilpoliser så alla vet hur de ska klä sig och sminka sig.

  • Anonym (Fransar)
    Soryu skrev 2022-09-20 11:18:14 följande:

    Mitt intryck är definitivt att det är mer fokus på utseende bland kvinnor som ser ut att komma från mellanöstern.


    Många går på gym ? Tänker du på något annat?
Svar på tråden Varför målar ni kvinnor från mellanöstern er så mycket?