• jonie

    Aprilbebis 2013

    Hej alla blivande mammor!
    FamiljeLiv kryllar ju av diskssionsforum men jag kan inte få nog Flört Därför startar jag den här lilla tråden där vi kan samlas som blir mammor i april nästa år om allt går som det ska.

    Första, andra eller sjunde barnet spelar ingen roll. Alla får vara med förstås! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-29 20:39
    Här är länken till BF-listan för gruppen!

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65970128.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-29 20:44
    Bildtråd:

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65970233.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-23 12:29
    Nu har jag startat ett privat forum för oss, efter tips från IorÅsna. Gå in på en gång vetja!

    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/aprilbebis-2013-123334

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-27 17:52
    En liten rättelse.... det privata forumet är öppet för dem som hängt här sen starten i stort sett...
  • Svar på tråden Aprilbebis 2013
  • Mollan85
    Rallypillan skrev 2013-06-03 08:42:57 följande:
    Isolande: jag klagar inte ;) det är första barnet så risken finns ju att man blir bortskämd istället. Hon fick mat nu vid 8 och nu sover hon igen. Vid 5 lyfte jag över henne till vår säng, jag la henne så jag hamnar i mitten då det bröstet fyller i snabbare och alltid är mer spänt. Hennes säng står så hon inte kan ramla ur. Nu på morgonen vaknar jag på pappans sida av sängen och hon alldeles intill. Hon knuffar ut hela familjen ;D

    Mollan85: oj! När min fisa ville amma 3-4 timmar ett par dagar fick jag veta att hon antagligen ville öka min produktion. Sedan fick hon magknip, då tyckte BM att jag skulle avleda henne från bröstet om det inte var längesen hon ätit. Så hon blir hungrig alltså och äter när hon ska. Om du har flaska måste den ju bli kall efter så lång tid. Kan ju inte va gott :( Använder hon napp? Det har jag lyckats lura min med. Om hon får bli hungrig kanske hon äter ordentligt istället för att snutta..? Men huvudsaken är ju egentligen att hon går upp i vikt som hon ska, för det antar jag? :)
    Hon har småsnuttat såhär hela tiden, jag försöker verkligen få i henne hela måltiden på en gång, men de går liksom inte, men imorse nu när hon åt då åt hon hela, så nu ska jag försöka detta målet med att hon äter hela, får se hur de går. Oh ja, nappen den sitter i munnen nästan jämt, tur de finns nappar :) Ja  hon går allt upp som hon ska :)

    Ja maten blir kall, ibland när de går för lång stund får ja kasta o fixa ny . Tror itne de är bra att äta ersättning som stått utan de ska ju  fixas o ätas direkt :)
  • z86a

    Hur ofta bajsar era små? Astrid gör d kanske varannan vecka! Skönt för oss men trodde d var mer! Läkaren sa det var ok! Men när d väl kommer så är d en mängd, en vän sa att prova vatten i flaska

  • Sabejnah
    z86a skrev 2013-06-03 13:04:15 följande:
    Hur ofta bajsar era små? Astrid gör d kanske varannan vecka! Skönt för oss men trodde d var mer! Läkaren sa det var ok! Men när d väl kommer så är d en mängd, en vän sa att prova vatten i flaska

    Artur bajsar rejält 3 ggr per dag,ibland nåra småbajsar också.
    Stockholm, BF 10 april
  • z86a

    Astrid ramla från soffan idag ned på golvet! Jag stod o tog ur diskmaskinen. Visste inte ens hon kunde rulla runt!!!! Känner mig som värsta mamman !!!!!! :(? Hon grät lite sen fick hon nappen och sen lite mat o bara en kvart senare sover hon! Men d känns inte kul!

  • isolande

    Det där verkar hända hela tiden men de klarar det oftast bra. Värre om fallet är från skötbordet eller andra högre ställen. Man måste verkligen va på sin vakt....

  • Totoro

    Åh snart är min lille älskling 3 månader. Tiden går så fort. Charlie babblar på som tusan här hemma :) varje morgon väcker han mig genom att sparka mig på ryggen och så ligger han och pratar :) (lyfter över han från spjälsängen till min säng när han ska äta på natten)


    Mamma till Charlie 2013.04.26
  • ankan88

    Ja gudarna va tiden flyger! Min tjej är 4 månader nu och härom dagen fick jag höra ett riktigt skratt! <3 haha lät så sjukt kul!

    Dock så är hon fortfarande rätt liten, 4950g och 61,5 cm igår. Lång tunn tjej. Men är då så pigg och nöjd i övrigt så enligt BVC Äre lugnt :) för mig oxå men man jämför gärna med andra och syskonen ändå.

    Hon rullar från mage till rygg och står helst i knä. Inget soffmys längre här inte ;)

  • Sabejnah

    haha, jag har också fått höra ett riktigt skratt. Det är så himla roligt! Man blir så glad :)


    Stockholm, BF 10 april
  • Fru Amer

    Va ett tag sedan man skrev, min lill skruta är nu 3½ månad, vähde i 5080 och är 60 lång.. :) Föddes som 2615 och 47 cm :)

    Här försöker vi komma i gång att bli gravid igen.. men min mens e ta me fan borta.. fick tillbaka den 5½ efter förlossningen slutade amma innan lilla va 3 månader.. BM sa att mensen kommer tillbaka direkt efter minipiller stop och jag borde när mensen kom.. men slutade efter 8 dagar då vi redan ville börja köra.. men NU e mensen borta..
    Har spänningar i brösten, INTE för jag slutat amma för fanns nästan inte mjölk innan jag slutade heler (ock aldrig haft det så om jag slutat amma eller ska ha mens)..mensvärk till helvete (minst 2 veckor nu).. trött yr.. hungrig.. lättirriterad.. :/ Kanske skengravid för NEG test.. :(  hade äl-flytningar den 17-18.de Juli
    även om man blev gravid kan man få plus sent då? som vecka 5-6?

  • Snigelkott
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2013-07-29 13:35:27 följande:
    Va ett tag sedan man skrev, min lill skruta är nu 3½ månad, vähde i 5080 och är 60 lång.. :) Föddes som 2615 och 47 cm :) Här försöker vi komma i gång att bli gravid igen.. men min mens e ta me fan borta.. fick tillbaka den 5½ efter förlossningen slutade amma innan lilla va 3 månader.. BM sa att mensen kommer tillbaka direkt efter minipiller stop och jag borde när mensen kom.. men slutade efter 8 dagar då vi redan ville börja köra.. men NU e mensen borta.. Har spänningar i brösten, INTE för jag slutat amma för fanns nästan inte mjölk innan jag slutade heler (ock aldrig haft det så om jag slutat amma eller ska ha mens)..mensvärk till helvete (minst 2 veckor nu).. trött yr.. hungrig.. lättirriterad.. :/ Kanske skengravid för NEG test.. :(  hade äl-flytningar den 17-18.de Juli även om man blev gravid kan man få plus sent då? som vecka 5-6?

    Oj, blir det ett femte barn då? Jag har tyvärr inte svar på dina frågor men blir nyfiken. Hur går ert resonemang kring att försöka få ett till barn ett drygt år efter förra? Och har ni så tätt mellan alla barn? Hur klarar din kropp det och hur orkar ni? Som sagt: bara nyfiken och INTE fördömande eller ifrågasättande!
  • Spegeelbild

    Hej får jag vara med här fick + på stickan idag och tror det  blir en april bebis nästa år =)
    Har en dotter som fyller 1 år 13 augusti 

  • lawendel
    Spegeelbild skrev 2013-08-08 18:02:11 följande:

    Hej får jag vara med här fick + på stickan idag och tror det  blir en april bebis nästa år =)

    Har en dotter som fyller 1 år 13 augusti 


    Grattis till + :) men denna grupp är från detta år dvs bebisar födda i april iår :)
Svar på tråden Aprilbebis 2013