• Karl71

    Kvinnligt perspektiv på noll sexlust efterlyses

    Anonym (Blake) skrev 2012-08-22 16:56:46 följande:
    Varför vill man lägga ner timmar, dagar, månader och år på att hitta orsak till varför ens partner inte har sexlust. Varför inte inse att alla har inte samma lust - och kanske rent av är asexuell. Vad hon beror på vet bara hon.

    Vad är målet TS? Mer sex?

    Om du istället investerade all tid på dig själv, hemmet och vara en närvarande man så tror jag det skulle på längre sikt falla bättre ut. När jag läser dina senaste inlägg då får jag känslan att du nu pressar du fram känslor hos din fru. Diskussionen mellan er är mer intensivare. Du skriver också att du tar upp kommentarer du får från tråd för henne. Du sitter med många kort på handen och hon är i underläge. Hon får inte tid att upptäcka.

    Du vill att hon skall börja känna något som du har gjort till ditt.

     
    Jag handlar säkerligen egoistiskt ibland.  Felar ofta.  Sårar henne en del o.s.v. men i botten älskar jag min fru och mina barn och VILL få saker och ting att fungera.

    Fråga kommentatorn "Anonym (Helnöjd!)" hur hon hade känt det idag om hennes gubbe hade gett upp innan hon fick hjälp i form av testosteron-plåster....      Det visade ju sig i hennes fall finnas ett fysiskt "handikapp" bakom den obefintliga libidon.  Även om det till sist skulle komma fram att just min fru inte vill ha mig av andra skäl vill jag använda uteslutningsmetoden först och pröva alla framkomliga och oframkomliga vägar innan jag ger upp.

    Det är egentligen inte "mer sex" som är det viktigaste utan "bra sex" med den man älskar och som visar på andra sätt att hon älskar mig...

    Klart man längtar efter att frugan rent fysiskt skall bli kåt på egen hand utan mina alla knep och knåp i sängkammar´n.   

    Den som inte levt med välgörenhetsknull en längre tid kanske har lite svårt att förstå längtan efter ömsesidig lusta och åtrå.

    Kommer det fram till sist att det är jag själv som är orsaken - so be it men jag ger mig inte utan en fight!

    K

     
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Anonym (utan startmotor) skrev 2012-08-22 22:08:39 följande:
    Trots att innehållet i det du skriver ovan inte är särskilt upplyftande var det nästan så att jag log när jag läste, eftersom det kändes som att du skrev om mig och min man och vår situation. Och sen blev jag förstås glad att du har uppskattat mina inlägg i tråden. De har nog inte bidragit till den lösning du var ute efter från början men kanske en och annan insikt om hur din fru upplever det hela och att det kanske inte ens finns några lösningar för att få igång en lust (så länge det inte finns någon uppenbar fysisk förklaring).

    Jag har följt hela tråden med stort intresse, också med förhoppningen att kunna hitta någon "quick fix", men har nog mest blivit än mer övertygad om vår kompromiss får duga - att han tar initiativ och jag bestämmer mig för att säga ja, med resultatet att vi ändå har sex då och då och att det är bra och skönt när vi väl kommit igång.

    För mig är det också en gåta varför jag - trots att det sex vi har är bra och jag får orgasm i stort sett varje gång - inte känner någon som helst lust att ha sex.

    Och jag blir oerhört provocerad av kommentarer som "det är bara din fru själv som vet vad det beror på". Om din fru är i samma sits som jag (vilket det verkar som) så har hon ingen aning. Likaså det här med att "det kanske är dags för din fru att någon gång ta initiativet". Jag förstår bara inte vem som skulle vinna på det. Kan inte ens föreställa mig hur fånig jag skulle känna mig om jag skulle försöka verka kåt och sexig och förföra min man när både hjärnan och kroppen skriker något helt annat. För att inte tala om hur hemskt det borde kännas för min man.
    Faktiskt - även om ingen av oss hittat någon "quick fix" så är du en av flera som hjälpt mig igenom i skallen v.g. min situation.  Alltså gett mig större empati för min fru vilket hjälper mig bli mindre självcentrerad etc.

    Vår sexualitet, speciellt kvinnans, är ju så oerhört komplex att jag på ett sätt förstår att Gyn inte orkar engagera sig.  Bristande libido kan ju uppstå utifrån allt från p-piller, hormonrubbningar,medicinering till det "rolig svärmor" berättar om (ihop med en skitstövel som kräver hennes engagemang i sängen men inte engagerar sig själv utanför).

    Jag hoppas kunna summera alla tänkbara (och otänkbara) anledningar längre fram till bristande libido men inte förrän jag / vi gjort ett genombrott själva.   Allra sist på denna lista kommer det som jag inte hör så många tala om  i Sverige:

    "Hypoactive Sexual Desire Disorder (HSDD)"
    (http://www.lawleybasecamp.com/media/pdf/condition-booklets/understanding_low_libido_in_women.pdf)

    "Hypoactive Sexual Desire Disorder (HSDD)  - The woman lacks 
    sexual fantasies, has little or no sexual thoughts or inclination 
    towards sexual activity of any kind or she is unreceptive to sexual 
    activity. Typical comments by women with HSDD describing the way they feel include: 
    ‘I have no sexual desire’
    ‘I’ve lost my desire and I’m sorry for my partner’
    ‘I do not care about sex anymore, I have no interest in it at all, 
    but my husband insists that I should see a doctor’
    ‘I’d prefer to sleep or read a book, but I do it anyway’

    Om ALLA andra faktorer uteslutits anser jag att hormontest är berättigad och visar den på ett lågt testosteron-värde hos kvinnan kan jag tycka att det inte är fel att testa med att tillsätta testosteron som signaturen "helnöjd" gjort med stor framgång.

    Problemet verkar som sagt vara att få svenska läkare att ta detta på allvar och sedan våga skriva ut recept på testosteron.  Samma företag som står för länken ovan säljer annars för den som vågar gå utanför Sveriges gränser för hjälp.

    Så säger några kvinnor (och ett par män!) runt om i världen efter testosteron-behandling:

     

    Andro-Feme® has given me back my sexual feelings and the joy of being intimate with my husband. I used to be turned off the very thought of sex and felt extremely guilty - our marriage was under great strain...


    - Andrea D. (Texas, USA)


    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.


    I absolutely love it and have several people interested and have given out your info.  Tell your pharmacist Michael 'Thank You," as it is a life-changing product for an aging population.

    Thanks again!


    - Christine D.


    ::::::::::::::::::::: 


    This cream is amazing and I will be ordering it the rest of my life for sure. Thank you for making this available to us who have limited options.


    Sincerely.


    - Amy B.


    ::::::::::::::::::::::::::::


    I have been using your excellent product (Andro-Feme) for many years now!! The difference it has made to my life is phenomenal. My energy and enthusiasm for living an active life has returned. I thank you sincerely for your unique product!


    - Jan J. (UK)
    ::::::::::::::::::::::::::::: 


    Your product is great!!!! my sex life, energy, feeling of well being is great!!!


    - Stan (tx)


    :::::::::::::::::::::::::::::


     


     - Vi kommer testa detta och jag lovar återkomma med resultat (eller uteblivande resultat) även om det tar ett par månader...

     Till Anonym (Blake)

    Sjuhällsikes sätt att lägga en slutkommentar.  Well put!   (Hoppas dock du ångrar dig.  Välkommen tillbaka i så fall!)
    Anonym (rolig svärmor) skrev 2012-08-23 09:39:55 följande:
    Om folk la ens hälften så mycket energi och engagemang på frågor som rör samlivet i övrigt, närhet, tillit, ödmjukhet, hjälpsamhet, empati, humor, samarbete, viljan att den andra ska ha det bra till varje pris....så skulle det inte finnas problem av denna sort. För min del var det så i mitt äktenskap med en man som hade SEX som främsta intresse att just detta gjorde att han blev helt ointressant för mig, sexuellt. Jag såg att han var villig att ge 200% på ett område, men kanske 50% på alla andra områden. När det gällde sex hade han alla sinnen på helspänn och följde minsta vink från mig. Hade jag sett det engagemanget när det gällde oron för sonens dagismiljö, min stresshuvudvärk, vår ekonomiska planering, julfirandet, städning eller vad som helst, hade jag definitivt känt mer närhet till honom och därmed sannolikt också velat vara nära honom fysiskt helt på eget initiativ, bara för att jag tyckte så mycket om honom och ville ha så mycket av den underbara personen som möjligt. 

    Men när jag endast såg ögonen glimra när det handlade om sex, och i övrigt var han frånvarande eller i bästa fall spelade engagerad - alla andra familjeangelägenheter togs upp på mitt initiativ, ALLA....då dog all lust och all värme för honom ut, bit för bit. Att läsa om män vars tunga hänger som en slips som om livet hängde på att få ha sex så ofta som möjligt...det gör mig arg och indignerad, jag ser ner på det helt enkelt. Det påminner mig om min bedrövliga tillvaro med exet. Och pricken över i:et är ju att TS redan från början deklarerar att han inte vill höra några råd om vad han kan göra utanför sovrummet för att förbättra situationen i sovrummet....ja, då är man ju på ruta ett liksom. Ridå.

    Ta resten av livet på samma allvar som snoppdriften så tror jag nog vi kan snacka sen. 
    Precis vad jag menade med att speciellt kvinnans sexualitet är så komplex.   Jag har kanske varit den mannen du beskriver (delvis) en gång i tiden men ändrade mig för ett antal år sedan (varav anledningen att jag skrev inledningsvis "snälla inga vänliga gissningar om att jag ska tömma diskmaskinen oftare etc. ").

    Väl skrivet i alla fall.  Nu fick vi alla en mer nyanserad bild av vad du egentligen talade om i dina första inlägg.  Frågan kvarstår givetvis;    Vem ska/bör/kan/vill ta första steget att komma ur diket i detta läge när kvinnan är otillfredställd utanför sängen och mannen i sängen och båda kanske lite omoget straffar varandra på de områden där det gör mest ont???

    Vem väljer att ta första steget?
    Anonym skrev 2012-08-23 10:01:51 följande:
    Kan tycka att det där gäller omvänt också då. Om kvinnor ägnade sexlivet lika stor uppmärksamhet som de ägnar andra saker så skulle förstås också männen ge mer på andra plan. Om en man har en kvinna vars ögon aldrig glimrar inför möjligheten att sex med sin man så kan de väl heller inte förvänta sig att mannen ska tycka att det är så jävla kul att engagera sig i kvinnans stresshuvudvärk eller stå och helkroppsmassera henne dag ut och dag in (och då utan att själv få stånd för då känner sig ju kärringen förolämpad, utnyttjad och pressad gubevars).

    Usch, jag är så glad över att inte vara man. Jag tycker de flesta kvinnor verkar vara så tjafsigt high maintenance  att jag kräks vid blotta tanken på att ens behöva hålla på och lirka med dem.  
    Bra poäng.   Lyckliga du som är född kvinna

    mvh
    K
     
     
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Anonym (utan startmotor) skrev 2012-08-23 22:05:30 följande:
    Fast det handlar faktiskt om lite olika saker. Mannen vill att hon ska vara kåt, hon vill att mannen ska städa, planera ekonomin och bry sig om hur barnen har det på dagis. De sistnämnda sakerna är något som vem som helst kan göra (och som faktiskt måste göras), kåthet går liksom inte att beordra fram (vare sig av mannen eller kvinnan själv). Jag har kämpat i nio år med min bristande sexlust och provat "allt" för att den ska förbättras, men det glittrar tyvärr inte i mina ögon. Och det är inte för att jag inte vill glittra. Få saker i livet skulle göra mig så glad just nu som om mina ögon skulle bestämma sig för att glittra och kroppen och hjärnan känna lust, men det sker tyvärr inte. Inte heller kan man kräva att någon ska känna lust och glädje över att städa, men man kan ändå förvänta sig av den man delar sitt liv och hushåll med att den biter ihop och gör det ändå. På samma sätt bestämmer jag mig för att ha sex, trots att jag inte har lust, men det går inte att beordra fram någon kåthet eller glitter i ögonen. 
    Men hur f-n fixar man fram engagemang, kåthet och längtan när man inte har någon sexlust? Jag förstår mycket väl att du vill ha det från din fru och att min man vill ha det från mig - men hur ska det gå till!?
     
    Samtalet spretar eftersom det finns så många olika skäl att lustan försvinner.  Från din sida sett med noll sexdrift blir ju kommentarerna absurda.   När jag läser det du skriver kom jag att tänka på följande liknelse:

    Det både du och min fru "lider av" är ju att ni inte har lust.  Har ingen som helst hunger för sex. Ungefär som om att servera mat för en person som antingen är mätt eller inte har några hungerkänslor.

    Det råd du kommenterade blir då mycket riktigt absurt.   Ungefär som att säga till en mätt person:  -Se hungrig ut.  Visa mig att du vill äta!

    Till saken hör ju att när ni väl biter i korven är den god att äta och ni äter upp [går hela vägen och får orgasm].   Men längtan och hungern [glimrande ögon] existerar inte.   Det har nu äntligen sjunkit in för mig, delvis tack vare dig...

    Men personen som kommenterar har säkerligen en partner som blir hungrig nu och då under rätt omständigheter.  D.v.s. det kan ju i hennes fall vara så att om hon/de ser till att vardagens bestyr sköts på rätt sätt, de kommer i säng i rätt tid o.s.v. så vet båda att hungern och de glittriga ögonen kommer fram.

    Jag menar alltså att killen som talar om kvinnan "vars ögon aldrig glimrar inför möjligheten att sex" slår kanske kvinnor i ansiktet som rent fysiskt av någon märklig anledning absolut aldrig har ett sug efter sex men kanske samtidigt talar till dem som besitter en naturlig kåthet men inte "sköter den" eller vårdar den om man kan säga så.

    Svamlar jag eller är det någon som förstår?

    mvh
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    next2u skrev 2012-08-24 23:29:29 följande:
    Ja, det är klart. Hade jag läst rubriken på tråden en gång till så hade jag kanske sett vad det stod, dvs "kvinnligt perspektiv..". Det jag skrev var inte avsett att trampa någon på tårna eller så. Självklart är det så mycket mer som finns att säga om hur var och en av oss agerar och känner i våra respektive relationer än vad som går att skriva här. Mitt inlägg bygger på min egen erfarenhet och på några av de sista inläggen jag läst. Att stå upp för hur man vill ha det i sin relation, att vara tydlig och ärlig, är vad de flesta förväntar sig av sin partner. Jag tror att jag kan vara tydlig på olika sätt. När jag själv förändrar mig gör det automatiskt att min partner troligtvis måste ändra sig/ändra förhållningssätt till mig. Det är säkert så att några av er har gjott allt som är möjligt för att förstå vart lusten finns, var den sitter i kroppen, var den oftast börjar när den kommer fram eller vad det kan bero på att den inte ger sig tillkänna. Jag tror dock att det finns flera här som kanske antingen inte vågar stå upp för hur de känner och vill ha det sexuellt i sitt förhållande eller, o andra sidan, inte vågar gå till botten med vad anledningen är till den obefintliga lusten. Jag tror många (inklusive jag själv) ofta gör val utifrån rädsla snarare än utifrån önskan. För min del så har jag en sambo som nu har förstått att hennes tidigare syn på sin sexualitet var destruktiv för henne. En tidigare erfarenhet bidrog mycket till att grundlägga det men efter att jag pratat om vad jag känner och min syn på sex och lust så har hon blivit tvungenat gå till botten med sina erfarenheter och återerövra sin egen lust. Ingen lätt väg. Jag har såklart saker jag behöver jobba med också. Nu börjar hon hitta tillbaka, vilket är underbart! Men allt började med att jag var tydlig med hur jag kände.
    Alla har sin egen väg att gå men viljan och motivationen måste finnas för att börja en förändring. Skall läsa fler, tidigare inlägg, då denna tråden är mycket intressant. Hoppss det går bra för er alla.
    Inga problem.  Män är välkomna också   Det är samtalet mellan män och kvinnor i denna fråga som faktiskt i slutändan ger en bra balans i det hela.

    Har fått ut en massa i denna tråd som hjälpt mig förstå både mig själv och min frus beteende bättre.
    Anonym (utan startmotor) skrev 2012-08-25 21:56:22 följande:
    Du skriver mycket bra och klokt utifrån dina erfarenheter. Som sagt, jag var lite på mitt bittra humör när jag svarade på ditt inlägg. Det är tufft även för den som saknar sexlust och kämpar med detta, och att då få höra att man ska visa kåthet kan få en att se rött... Men jag förstår ditt resonemang, helt klart. Och ja, det här är en väldigt bra tråd, med många intressanta och tänkvärda inlägg.
    Du har all anledning att vara lite bitchig ibland    Personer med "normal" kåthet har ju svårt att förstå dig och frugan.  För mig har det varit befriande när kronan väl trillade ner [hon berättade äntligen hur det var].  Det har faktiskt blivit lättare att på allvar ta ett litet steg tillbaka och få lite perspektiv på hela situationen nu.
    Anonym skrev 2012-08-25 22:16:38 följande:
    Ägnade min lediga dag igår åt att läsa igenom hela denna tråd. Jag har tidigare levt med en man som inte hade någon större lust på mig. Det ledde också till att jag fick sex som inte gav mig som kvinna någon tillfredsställelse under ganska långa perioder då jag inte hann med under hans 1 minuterssamlag. 

    Jag har under dagen funderat på det orgasmfokus som finns i den här tråden - väldigt mycket handlar om att få kvinnan upphetsad under långa perioder för att förbereda henne för vad som i slutänden ändå upplevs som ett mercy-fuck trots att upphetsningen men inte spontaniteten och passionen fanns där. Detta inkluderar allt som oftast en orgasm - vilket ofta upplevs som målet och väldigt viktigt.

    Jag har i många år själv funderat på om de många avbrutna samlagen och de otillfredställande samlagstillfällena gav mig extra mycket libido, jag har min grundkåthet som det skrivs mycket om men avsaknaden av ett "komplett" sexliv gjorde min drift så mycket större. 

    Av en slump för många år sedan hamnade jag på ett internetforum som handlar om "orgasm denial". Det går helt enkelt ut på att reta kvinnan till orgasmens brink och sen backa tillbaka, om och om igen utan att ge henne själva orgasmen. Detta utövas till olika extremer, det finns kvinnor som inte kommer på år och tänder på det. Det finns kvinnor som uppskattar det som en del av förspelet och nekas orgasm ett par gånger innan de kommer.

    En tanke som slog mig i samband med den här tråden var att en liknande tråd fanns där, en kvinna som medicinerade (vilket fick henne att tappa sexlusten) och använde sig av denna sexuella teknik för att behålla någon som helst låga i sin sexlust. Om hon inte fick komma, så kunde hon känna lusta till sin make. Samma ögonblick som hon kom så var detta borta och han fick börja om med orgasmleken för att få tillbaka hennes intresse.

    Jag ser som sagt också en intressant koppling till mitt eget libido under perioden med sämre sexliv, även om det var helt ofrivilligt. Avbrutet sex, dåligt sex utan orgasm = irritation men även mer libido/sexlust/tankar på sex. 

    Jag förstår att det kan vara otroligt svårt att få en kvinna utan sexuellt intresse att gå med på att testa en så pass avancerad sexuell lek. Detta tangerar på internet ofta bdsm och dominans, men jag tycker det verkar intressant även ur synvinkeln att påverka låg sexdrift. 

    Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta mer än att jag delar tanken.
    "orgasm denial"....   Hmm.    Låter ju lite sadistiskt.  M.t.p. att det är ett sådant helvete att "få igång" henne tar det emot att sedan lämna henne orgasmlös men jag ska googla på detta fenomen   + Eventuellt snacka med frugan.

    Vad säger signaturen anonym utan startmotor om idén?

    Anonym skrev 2012-08-26 00:40:28 följande:
    Jag var aldrig någonsin sugen utan sa till min man (efter år av frustration från oss båda. Jag för att han ville o han för att jag aldrig ville) att han fick bara ta för sej. Jag lovade att aldrig neka honom, men han kunde sluta hoppas på att jag skulle ta initiativ för jag var helt enkelt totalt ointreserad. Vi var ihop i många år o hade tre barn, hus, bilar, jobb o allt det där som folk har. Jag ville inte ens längre ens försöka få lust utan sket i det rätt o slätt. Jättehemskt för honom naturligtvis så jag klandrar inte honom för att han hittade nytt o yngre material. För det gav mej en chans att upptäcka att jag visst var en sexuell varelse. Jag upptäckte att jag var dyngkåt, men bara inte på honom. Tanken på att jag skulle kunna bli kåt på nån annan hade aldrig slagit mej in öht.
    Så nu har jag varit singel i 3,5 år o haft mer sex unde den tiden än på våra 25 år ihop. JAg var nog inte ens kåt på honom ens från första början. Åren bara gick liksom......
    Thats my story.
    Hoppas att det inte är så för er.    
    Det hoppas jag med.  I ditt fall låter det ju som om ni aldrig hade några gnistor emellan er vilket vi haft även om det var ett tag sedan nu.....

     Tack för bidraget.   

    mvh
    K
     

     
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Anonym skrev 2012-08-26 00:40:28 följande:
    Jag var aldrig någonsin sugen utan sa till min man (efter år av frustration från oss båda. Jag för att han ville o han för att jag aldrig ville) att han fick bara ta för sej. Jag lovade att aldrig neka honom, men han kunde sluta hoppas på att jag skulle ta initiativ för jag var helt enkelt totalt ointreserad. Vi var ihop i många år o hade tre barn, hus, bilar, jobb o allt det där som folk har. Jag ville inte ens längre ens försöka få lust utan sket i det rätt o slätt. Jättehemskt för honom naturligtvis så jag klandrar inte honom för att han hittade nytt o yngre material. För det gav mej en chans att upptäcka att jag visst var en sexuell varelse. Jag upptäckte att jag var dyngkåt, men bara inte på honom. Tanken på att jag skulle kunna bli kåt på nån annan hade aldrig slagit mej in öht.
    Så nu har jag varit singel i 3,5 år o haft mer sex unde den tiden än på våra 25 år ihop. JAg var nog inte ens kåt på honom ens från första början. Åren bara gick liksom......
    Thats my story.
    Hoppas att det inte är så för er.    
    Har lite svårt att släppa kommentaren "Jag var nog inte ens kåt på honom ens från första början."

    Inte för att skuldbelägga dig men varför flytta ihop med någon som aldrig fått en riktigt kåt?  Låter ju lite som att bli rumskompis med barn eller så?

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Anonym (Milla) skrev 2012-08-27 13:10:51 följande:

    Nu var det inte mig du ställde frågan till, men... vill bara ställa en stillsam och nyfiken fråga. Hoppas du inte tar illa upp!

    Upplevde du i början av din och din frus relation att du lyckades göra henne riktigt kåt? Hon verkar ju ha varit ganska asexuell alltid eller har jag missat något?
    Det sjuka är att jag kan och har hela tiden kunnat "göra henne riktigt kåt" men det krävs enormt med tålamod.   Vi har nu och då bra sex men ofta halv-bra.    När det i min mening gått riktigt bra, d.v.s. hon blivit ordentligt upphetsad tror och hoppas man ju att självklart kommer hon nu vilja upprepa detta om några dagar/ en vecka eller så men det kvittar hur bra hennes orgasm verkar vara - hon försöker aldrig på egen hand få till det utan jag måste börja lirka igen.

    Hon tänker verkligen ALDRIG på sex.   Kliver ALDRIG ur duschen lite småkåt för att jaga in mig i sängkammaren.   ALDRIG.  Det är så vansinnigt underligt men så är det.

    Anonym utan sökmotor har ju gång på gång förklarat att så är fallet för henne också så detta är tydligen ett fenomen flera kvinnor har erfarenhet av.

    Jag tröttnar i omgångar av att vara den som ALLTID initierar men går det tillräckligt länge tar längtan efter närhet över och jag börjar om processen igen.   Stearinljus, massageolja, lååång helkroppsmassage och eventuellt någon sexleksak.   Lite som att starta frugans bil med startkablar från mitt batteri varenda jäkla gång vi ska ha sex.  Det sliter liksom på mitt batteri i längden för att använda en kill-analogi

    Nu börjar mitt batteri ta slut...

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Anonym (Milla) skrev 2012-08-27 13:58:05 följande:
    OK. Jag försöker förstå hur man fungerar då men det är inte helt enkelt.

    Det jag däremot förstår är ju att det är tärande, hur du står ut är för mig obegripligt.
    Två underbara barn som älskar sin mamma och pappa över allt annat samt en fru som är omtyckt av släckt och vänner, fantastiskt värdinna vid bjudningar och visar en del omtanke på andra plan.....

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71

    släkt och vänner skulle det givetvis stå.....(inte släckt)   Nu blir alla svenska-lärare arga

    /K 


    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Anonym (Milla) skrev 2012-08-27 14:19:13 följande:

    Ja, alltså... Jag ifrågasätter inte alls att din fru är en omtänksam person och en underbar mamma. Inte heller att era barn älskar er båda två.

    Det jag inte kan förstå är hur du står ut, som sagt. Era barn kommer inte att sluta älska er ifall ni går isär. Din fru kommer att vara en fantastisk värdinna även längre fram. Om inte era vänner och släkten är helt galna så kommer ni båda att vara omtyckta av dem även om ni skiljer er.
    Vet inte hur länge du följt tråden/hur mycket du läst men jag vägrar kasta in handsken innan alla tänkbara och otänkbara "felsökningar" är gjorda...   Det inkluderar en stor prövning av mina egna fel och brister - vad JAG har gjort och sagt, inte gjort och sagt som kan ha påverkat hennes sexlust.   

    Nu lutar vi ju faktiskt båda starkt åt (efter blodprover) att det kan vara så "enkelt" att det rör sig om testosteron-brist.  Hur jäkla genant/deprimerande skulle det inte vara om jag skilt mig p.g.a. min sexuella frustration för låt oss säga ett par år sedan för att några år senare få nyheten att det var ett hormonellt problem bakom vår situation och inte något vare sig hon eller jag orsakat? 

    Eftersom det finns så lite hjälp på detta område och så många i liknande sits kommer jag avlägga en liten rapport här om några månader kring testosteron-behandlingens verkan eller brist på detsamma....
    jonte02 skrev 2012-08-27 14:32:06 följande:
    Jag och min fru nådde en brytpunkt i våra samtal. Min fru blev så frustrerad och kanske samtidigt förtvivlad så hon brast ut: "Hur långt är du beredd att gå med detta?, kan du tänka dig att skilja dig p.g.a lite sex". Lite sex inkluderar inte bara lite sex utan summerade allt det vi pratat om i månader. 

    Efter denna brytpunkt kunde vi prata mer konstruktivt, föra en dialog utan att anklaga eller känna sig anklagad eller otillräcklig. Vi respekterade varandra mycket innan och mer såhär i efterhand även om vi säkert kommer ha livliga diskussioner om annat eller liknande grejer framöver.

    Jag upplevde det som min fru vaknade först då. Insåg vart det kunde sluta. Givetvis gjorde jag det med. Vi vill leva ihop med varandra och älskar varandra. Vi var bara mindre bra på att förstå varandras situation och behov.

    Det fungerade denna gång för oss. 
    Jag hade denna brytpunkt för ca ett drygt år sedan med min fru...  Oavsett om det nu visar sig vara en hormonell obalans eller ej har min fru inte uppfattat allvaret i vår brist på intimitet i sängen förrän jag röt till ordentligt.  Visst - lite synd att det skulle behöva gå så långt men jag ångrar inte för ett ögonblick att jag ändå något så när väckte henne från sin sömn på området.

    När hennes förståelse nu börjat vakna till liv är det viktigt att inte gå för hårt fram då hon lätt, som du säger, känner sig anklagad och otillräcklig.

    Har sagt det förut och säger det igen - det borde vara krav på några djupgående lektioner i psykologi innan folk stadgar sig.  Så mycket finess som krävs för att hålla sig mitt på vägen att man speciellt som man kan bli galen för mindre...

    /K
     
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Karl71
    Avalie skrev 2012-08-27 18:37:56 följande:
    Hej, ja det är inte lätt med sexlust, speciellt hos en kvinna där så mkt måste klaffa .
    Jag hade en lång period med i princip noll sexlust (snackar År). Vi kollade testosteron mm, men det var inget fel fysiskt på mig. i mitt fall var det mest för att jag mådde dåligt, älskade inte mig själv och hade gått upp en massa i vikt.
    Tro mig för många kvinnor hjälper det inte med att mannen tycker att de är attraktiva , man vill ju känna sig fin och åtråvärd.
    Hur ser hennes liv ut?
    Är hon nöjd med sitt liv?
    När ungefär började hennes lust att försvinna?

    Jag tyckte att det var mest jobbigt när min man hela tiden ville ha sex , man känner sig pressad, och i mitt fall ställde jag upp många gånger trots att jag egentligen inte ville. Det leder i sin tur till en ond spiral, då sex till slut börjar förknippas med negativa känslor.
    Mitt tips är att försöka lösa det som gör att hon har tappat lusten helt, och sen försöka föra en öppen dialog utan anklagelser. 
    Det är också viktigt att ni kollar upp om det är ngt kroppsligt så att ni kan utesluta det. 
    Jag fick tillbaka min lust genom att gå ner i vikt, ändra på mitt liv mm.
    Och sen är det viktigt att du ser till att säga till ordentligt så hon inser att hon kan förlora dig om hon inte agerar. 
    Kollar du lite tidigare i tråden (mina svar) finner du svar på frågorna...   Annars känner jag igen den där onda cirkeln och den är SVÅR att bryta.   Negativa associationer har skapats till något som borde vara tvärt om.  Svaret sitter delvis mannen på i det att han måste ta ett steg tillbaka vilket är oerhört svårt när hela kroppen skriker efter mer närhet.  (Åtminstone v.g. sex).
    Anonym skrev 2012-08-27 20:22:42 följande:

    tja.... det var en tonårsförälskelse som skulle ha stannat vid det. Jag var rädd för att göra honom lessen om jag gjorde slut. Jag försökte göra slut en gång men han blev så lessen så jag kunde inte leva med det. Jag stog inte ut med att göra en människa så lessen. Och så var det i 25 år o 4 barn innan förhållandet äntligen avslutades.
    Det hela var dumt från början o borde ha blivit ett svagt minne av en gammal tonårsromans.... 
    Vilken tragedi!  Och så typiskt svenskt...   Inte vilja såra sin nästa men ta smällen själv likt någon form av moder Teresa....   Nu förstår jag dig bättre.....
    Anonym (utan startmotor) skrev 2012-08-27 22:21:23 följande:

    Spontant känns det som att man bör har ett lite mer etablerat, "normalt" sexliv innan man testar på detta. Känns lite främmande för mig i alla fall. Fast jag fattar inte hur det är tänkt med mannen, ska han inte heller få komma, eller? Jag bara funderar på hur han i så fall ska göra det. Att göra det genom samlaget med kvinnan kan ju "riskera" att även hon hinner komma. Eller ska hon "tvingas" hjälpa honom avsluta utan att få något själv? Detta är nog avgörande för hur jag skulle ställa mig till förslaget. Att låta båda komma igång men avbryta utan att någon får avsluta skulle jag möjligen kunna tänka mig som ett sätt att försöka väcka en slumrande lust, men jag vet inte.

    För egen del kommer jag att tänka på de gånger när mannen fått igång mig och så har vi varit tvungna att avbryta bara helt kort av någon anledning - för att hämta/sätta på kondom, eller helt enkelt att vi bytt till en ställning som inte gett mig något - och då kan känslan försvinna på en gång, och det kan vara jättesvårt att komma igång igen.

    För att inte tala om de gånger som min man haft lite bråttom och jag inte hunnit med - då blir jag bara hemskt ledsen och känner inte alls lust att ha sex igen för att uppnå "den missade orgasmen". Ibland har det hängt ihop med det faktum att sexet tagit slut i och med att han kommit och att han inte brytt sig om att hjälpa mig vidare när jag väl kommit igång, och då är det klart att det känns meningslöst för min del, med tanke på att jag aldrig ens har lust att ha sex i förväg.

    Men det kan också vara så att jag inte kommit igång tillräckligt bra och han blir lite för het på gröten, och då är det så fruktansvärt avtändande att han kan njuta så av att göra något med min kropp som inte ger mig själv någonting, och då skulle det inte ens vara någon idé att fortsätta med mig efter det att det gått för honom.

    Jag förstår att det jag beskriver nu inte har något med uttrycket "orgasm denial" att göra, men detta är det närmaste jag kan föreställa mig och beskriva hur utebliven orgasm känts för mig, så det är inget jag känner mig sugen på att utveckla till någon form av lek. Som sagt, möjligen om det skulle gälla oss båda.

    Problemet är att vi är i lite omvänd situation jämfört med dig, Karl. Min man vill nämligen inte tala om problemet eller diskutera vad vi kan göra. I början (de första åren) pratade vi en del, och vi testade som sagt en massa saker. Men det var mest jag som sökte efter lösningar (sluta med p-piller, prova lusthöjande piller m m) och han väntade på att de skulle ge resultat. Allteftersom åren gått och inget hjälpt vill han heller inte prata om det. "Måste vi prata om det just nu?" eller "Det kommer säkert att lösa sig."Jag har slutat ta upp frågan överhuvudtaget, eftersom han verkar så obekväm med att tala om det. Det senaste jag föreslog var att boka in sex i kalendern en gång i veckan (=regelbundet sex), men han ville att det skulle komma spontant (=inget sex om inte han tar initiativ, och dessa initiativ har glesnat av förståeliga skäl).        
    Tack för det.  Anade att orgasm denial kanske är något för par där båda har hyfsat normal libido.   Fick detta bekräftat via lite engelska forum också (någon kille hade testat på sin asexuella fru och det hade INTE funkat....

    Tråkigt att höra om din kille som verkar ha gett upp hoppet.

    Men orgasmlös bör ingen kvinna vara idag även om man är tillsammans med en halvbra älskare.  Har tipsat om detta förut men gör det igen:

    Denna lilla leksak tillsammans med mindre mekaniska in-och-ut rörelser och mer gnidande mot klitoris gör underverk: (OBS fall inte för billigare lösningar med batterier som skall bytas hela tiden.  Denna penisring är laddningsbar och räcker ett antal ggr innan laddning:

    http://www.amorspilar.se/product_info.php?products_id=854

    Kan kryddas med denna lilla tub med klitoris-lotion som gick hem hos frugan förra gången:
    http://www.tengasverige.se/product.html/tenga-sverige-sexleksaker-viagra-kvinnor

    Ursäkta mitt taffliga inhopp som "fråga Olle" men jag kan inte låta bli.
    Anonym (utan startmotor) skrev 2012-08-27 22:46:06 följande:
    Jag måste bara lägga en kommentar om det här med att leta efter anledningen till den obefintliga sexlusten. Och det är klart att det är lättare att hitta lösningen om man vet anledningen. Men tänk om det inte finns någon särskild anledning? Jag - och för den delen din fru, Karl - kanske helt enkelt inte har någon lust! Därmed inte sagt att man inte ska försöka hitta lusten eller åtminstone lösningar som är acceptabla för båda parter, men det jag funderar över är om man kanske missar något i detta ständiga sökande efter en anledning.
    Jag / vi har nu taggat ner där hemma och vi har en gemensam handlingsplan som just nu bl.a. omfattar testosteronkräm i några veckor framöver samt att jag lär mig vara intim utan att "gå hela vägen".

    Vi kommer även jobba mer med hennes ägglossningscykel efter en urgammal judisk tradition (nej jag är inte jude men intresserad av livsåskådningsfrågor/religion) och vänta 7 dagar med sex efter mens innan vi "drar igång".

    Kvinnans hormonvärden är i topp runt ägglossning för att sedan gradvis avta fram till mens.  Lever man med någon som har låg libido kan det ju vara bra att ha lite extra koll på detta så man sätter in sina stötar vid rätt tillfälle...

    mvh
    K


     
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
Svar på tråden Kvinnligt perspektiv på noll sexlust efterlyses