Inlägg från: mammasunshine |Visa alla inlägg
  • mammasunshine

    Gravid efter uterusruptur/brusten livmoder, i vilken vecka gjordes snitt?

    Jag fick livmoderruptur vid förra förlossningen. Hela förlossningen blev väldigt dramatisk och jag tänker ofta på den fortfarande. 

    Doktorn sa att jag kan skaffa fler barn, men jag får absolut inte komma i värkarbete. Snitt några veckor tidigare, vet dock inte hur tidigt.

    Vi har inte bestämt oss om vi vill/vågar skaffa fler barn. Det finns massor med frågor i mitt huvud och innan jag ens vågar ta ställning till om jag är beredd att bli gravid igen så vill jag prata med läkare, göra UL av livmoder etc för att veta lite mer om hur stora riskerna är. För risker är det ju helt uppenbarligen.

    Har du pratat med någon läkare eller gjort något extra inför denna graviditeten med tanke på din förra förlossning, eller träffar du bara BM som vanligt?

    Gick din förlossning bra trots rupturen? 

  • mammasunshine

    Förlåt, har inte varit inne och sett ditt svar förrän nu...

    Tror du att svårigheterna att bli gravid igen har med livmodertupturen att göra? Har du fått träffa läkaren nu? Vad sa han om allt?

    Förlossningen gick som tur är efter omständigheterna bra, men mycket beror nog på att de var så snabba ner till op då barnets hjärtljud sjönk drastiskt. Barnet var mycket medtaget men återhämtade sig bra. Låg på neo första dygnen. Jag förlorade mycket blod och fick blodtransfusion.
    Livmoderns brast pga att jag var snittad sedan tidigare och fick denna gång värkstimulerande dropp. Det är snart 3 år sedan.

    Hur gick det för dig? Mår barnet bra idag?  

Svar på tråden Gravid efter uterusruptur/brusten livmoder, i vilken vecka gjordes snitt?