• metbäcksfru

    Gravida med hjälp av IVF, BF april-maj 2013

    Hej! Hoppar in här jag med!

    Plussade i fredags, den 7/9, efter vår andra IVF-behandling. Har fått två ägg insatta den här gången så nu är spänningen stor om det är en eller två där inne! Ska på VUL den 25/9.


    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru
    silver stjärna skrev 2012-09-12 15:05:40 följande:
    Grattis metbäcksfru;) jag ska på vul den 28/9 längtar!!! Hur känner du dig?? Jag e så himla orolig för att det ska komma blödningar, jag har lite molnvärk i magen från å till.
    Jo tack, det är väl hyffsat här! Har väldigt ömmande bröst, blir illamående då o då och lite yr ibland. Har även molvärk så gott som hela tiden men läkarna säger att det beror på en växande livmoder och på min endometrios (är helt sammanvuxen invändigt...). Det kan ju vara två krabater som ska ha plats och det kommer att kännas för min del säger de, troligen även om det bara är en.
    Oro för blödningar har jag också - men det har inte kommit minsta lilla strimma/stänk sedan ET. Dock så har jag ju mer flytningar och ibland "rinner det till" så pass att det nästan känns som om jag blöder. Då måste man ju gå o kolla, men än så länge är det inget sånt.

    Lite nojig är man allt! *S* 
    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru

    Hej tjejer!
    Hur går det för er?

    Här är det helt okej, vecka 7 (v6+2) - ff molvärk av o till och lite halvdant illamående o matlusten är väl sisådär, men det som är värst för min del är nog de ömma brösten! Förvånad Bara man nuddar vid dem så gör det ju tokont!!! 
    Sedan så är ju kissnödigheten också lite bökig. Får gå upp en till två ggr per natt, trots att jag försöker dricka minimalt på kvällarna.
    När man som jag ändå sover tillräckligt illa på nätterna p g a min värk i kroppen så tycker jag bara att jag "snurrar på i min tröttmössa" dagarna i ända nu... *suckar* Konstant supertrött och ont i skallen med. 

    I morgon ska jag på MVC för första gången, på hälsosamtal - ska bli intressant att se vad de har att säga!

    Kram på er! {#emotions_dlg.flower} 


    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru
    Trollet79 skrev 2012-09-24 11:11:45 följande:
    Hur mår ni tjejer? :)
    Jag börjar känna av lite lätt illamående, men är bara glad över lite fler symtom! ;) Får väl se om jag tycker så ifall det blir värre...Flört

    Såg att du har ditt VUL imorgon Metbäcksfru! Vad spännande! Hur känns det?
    Jag har två veckor kvar till mitt, men redan nervös...
    Ja det är spännande, men samtidigt aningen nervöst också... Det känns konstigt att vi (förhoppningsvis) ska få se ett litet liv, eller kanske två. Det kanske blir mer "verkligt" eller hur man nu ska säga. Jag håller tummen hårt iaf för att det ska synas något!

    Annars så mår jag som förut. Brösten ömmar ff, molvärken kommer o går och illamåendet har kanske blivit liiiite mer tydligt, men inte så att det stör. Kissnödig särskilt på nätterna, men får även springa på dagarna. *S* Lite jobbigt när man är ute och far än här o där. 
    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru
    Sometimes skrev 2012-09-30 12:23:19 följande:
    Hur gick det på vul metbäcksfru???

    Vi har vårt på torsdag och jag både ser fram emot det och fasar för det. Orkar inte med dåliga nyheter. Å andra  sidan fick vi ett fint vul både i v. 7 och v. 9 förra gången, men inte hjälpte det... Men nu hoppas jag det går vägen! Känner mig rätt så skadad från förra gången och vågar knappt tänka att jag är gravid. Jag vågar liksom inte hoppas för mycket...
    Jo vårt VUL gick fint! Vi fick se en liten böna på 10,4 mm som hjärtat pickade så fint på. Den följer exakt längdkurvan och doktorn tyckte allt såg fint ut. Glad
    Men visst är man liiiite nervös ändå att det inte ska gå vägen. Det är ju lång väg kvar... Men vi tar varje dag som den kommer och gör det bästa vi kan av densamma.

    Håller tummen hårt för att allt ska gå vägen den här gången för er!   
    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru
    längtanefterdej skrev 2012-10-03 13:20:05 följande:
    Tack Sometimes och Lowa77 Glad .

    Är det fler än jag i gruppen som är hungrig oftare än jag brukar?
    efter 2,5 tim känner jag att jag behöver äta något. På morgonarna känner jag ingenting
    men däremot på em kväll har jag molande värk o mår lite illa - visst brukar dom annars prata om att man
    har illamående på morgonen?
     

    Lowa77 jag ligger med orolig o undrar om det finns något där inne ,, men sen tänker jag : NU ÄR DET MIN TUR !!så sedan för jag tankarna på något annat så jag inte oroar mej i onödan Glad  .

    Jag hade lite tunna blödningar igår -, av att Googla på det blev man ju helt nojjig. Fler än jag som "Googlar ihjäl er" ?! Glad
    Jag tillhör de som inte är hungrigare än vanligt. Men äter iaf lite o ofta då jag har märkt av lite vagt illamående och yrsel/kraftlöshet emellanåt. Det kommer mest på em/kväll och genom att "småäta" så mår jag riktigt bra ändå.

    Nej, jag är då ingen "googlare"! *ler* Tycker bara man spär på oron med sånt så det får vara för min del!
    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru
    Baby Lei skrev 2012-10-05 13:31:12 följande:

    Hej! Vad kul att du är här. Vi har ju hängt ihop ett tag :)

    Hur mår du? Har du väldigt ont? 
    Detsamma som sagt! Glad Ja vi har ju hängt ihop några månader nu här... Tiden går fort!

    Jag mår väl hyffsat nu får jag lov att säga. Fortfarande molvärk i magen mest hela tiden, men får inte sån där kraftig värk lika ofta längre. Brösten ömmar också fortfarande, men även de är bättre nu. Men ingen större matlust och ett vagt illamående som kommer då o då. Vägde mig nyss här och jag har gått ner 2 kg sedan jag var på hälsosamtalet för ett par veckor sedan.

    Du då?    
    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru
    Vindla skrev 2012-10-06 17:06:12 följande:
    Hej tjejer! Jag hoppas att det är okej att jag är med här. Jag har försökt bli gravid i tre år och lyckades äntligen bli gravid på vårt fjärde IVF i september. Jag har endometrios och har gjort långa nedregleringar (3-6 månader) inför alla försök. Alla hormoner och mina smärtor har gjort dessa år otroligt tuffa men nu hoppas jag att inget ska gå snett och att det blir en bebis i maj :) Självklart är jag liksom många andra andra väldigt orolig att det inte ska gå hela vägen. Skönt att hitta en tråd för gravida genom IVF!
    Jag är i vecka 7 (6+5 idag) och har tid för VUL vecka 42.

    Välkommen Vindla!
    Jag har också endometrios men har sluppit nedregleringarna då jag opererades (med en stor bukop) 29 dec 2011 och påbörjade min första IVF så fort jag läkt samman (mars i år). Denna misslyckades dock men blev gravid på min andra IVf nu istället då och är i vecka 9 (v8+5).
    Tar nu var dag som den kommer, men oron blir man nog aldrig av med verkar det som! 
    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • metbäcksfru

    Jag är 40 år fyllda och tackade först nej till KUB, men ska diskutera det lite till idag med min BM då jag ska dit för inskrivning.
    Blir det KUB så kommer jag i vilket fall som helst inte ta FVP då det ju kan medföra en ökad missfallsrisk. Detta då jag har så svårt att bli med barn (kan ju överhuvudtaget inte bli gravid på vanligt vis) och p g a att risken för missfall ändå är så pass hög i min ålder. Men annars så kan det ju precis som Sunseed säger vara bra att vara förberedd på att man kanske får ett barn som har extra behov.

    Om jag inte tar KUB så ska jag ändå se om jag kan få extra VUL snart då jag har så himla ont i magen hela tiden. Tillhör inte den oroliga typen egentligen, men det hade vart gôtt att förvissa sig en extra gång om att bönan mår bra där inne... Ev. så hamnar jag ju på spec.mvc p g a mina sammanväxningar o mina smärtor, och då kommer jag att få tätare koller sa BM.  

     


    Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
Svar på tråden Gravida med hjälp av IVF, BF april-maj 2013