Inlägg från: draggen |Visa alla inlägg
  • draggen

    Levaxinet har gjort mig sjuk....

    Hejsan!

    Jag är ny medlem på detta forum. Har många gånger vänt mig till "er" då jag letat efter svar. "Ni" har hjälpt mig många gånger. Den här gången skriver jag ett inlägg själv, då jag känner mig ensam och letar efter liknande historier eller erfarenheter...

    Allt började med en utredning gällande barnlöshet, hypoterios(underproduktion) beror det på, min sköldkörtel fungerar inte som den ska, vilket tydligen gör mig infertil...... LEVAXIN erbjuds.......en medicin som  ska göra mig frisk och fertil.... JA TACK=)

    6 veckor senare, 50mcgr om dagen:

    38c grader i kroppstemperatur( brukar ha 36c)
    hjärtklappning, dödsångest, muskelkramper, yrsel, andningssvårigheter,glömska, oro, ingen känsel i händer och fötter, ont i bröstet, kramp runt om hjärtat...

    Fick veta att jag blivit övermedicinerad av Levaxinet, förgiftad.
    Nu kommer min fråga:

    Slutade helt med Levaxinet för en vecka sedan och jag mår fortfarande lika dåligt. Mina muskler orkar inte bära mig, detta inlägg gör tillomed ont i hela armarna att skriva...

    Jag jobbar som chef och är i vanliga fall uppe med tuppen och har 100 bollar i luften samtidigt, detta är inte likt mig=/
    Undrar om jag kommer få känna såhär för alltid?
    Varför slutar inte effekten av Levaxinet?

    Någon annan som blivit "förgiftad" av Levaxin?
    Vill gärna höra er historia!

    Med vänliga hälsningar
    Lia

  • Svar på tråden Levaxinet har gjort mig sjuk....
  • draggen

    Jag beklagar verkligen din situation yummimami!
    Förstår att du har haft ett jävla helvete, uppskattar att du tar dig tid till att svara på min fråga.

    Du är stark som gett din cancer på käften!
    Förstår att du bråkat med läkarna gällande dosen, och att du som sagt MÅSTE äta skiten.
    Tydligen ska jag oxå börja äta dom i mindre dos då jag mår bättre (om jag någonsin vill bli med barn) enligt läkaren.

    Men jag tackar för ditt svar! Då vet jag att det kommer ta ett tag för "giftet" att lämna systemet!

    Må väl!

    Lia

  • draggen

    För att svara på era underbara svar till mig=)
    (känner mig hörd för första gången på länge)

    Det började med att jag för tio år sedan fick diagnosen hyper... alltså överproduktion, jag var då 20 år och kände ej av det så mycket, bara viktras. Läkarna sa då till mig att de ville inte "stänga av" min sköldkörtel eftersom jag var så ung och inte hade några symptom som jag mådde dåligt utav.

    10 år senare(nutid) utreds jag av min gynekolog(privatvård) för barnlöshet, då han tar ett blodprov och säger bara att mitt värde ligger på 9, det ska ligga under 2.... Mer vet jag inte....vet inte vilket värde han pratar om... hur som helst så säger han att jag NU har underproduktion....till skillnad från överproduktion som tio år tidigare...

    Min gynekolog(läkare) säger att eftersom jag inte har så långt ifrån ett normalt värde så sätter han in en låg dos 50microgram. Men som ånga av er skriver så har det varit en för hög dos alldeles för snabbt.
    För nu mår jag skit!

    Mina tankar går åt, hur ska jag kunna bli gravid och undvika missfall när jag INTE äter mitt levaxin.
    Eftersom jag har låg produktion så säger min gynekolog att jag ska sluta äta levaxinet tills att jag mår bra igen, sedan börja med 12,5 microgram varje dag.
    Låter det som någon bra start??? Ni som skrev om detta med upptrappning av levaxindos.
     

    Just nu känns det bara som,hur ska jag kunna orka ens gå upp på morgonen när jag äter Levaxin!

    Har aldrig känt av min sjukdom! Bara det faktum att jag inte blir gravid som fick mig att söka vård.....
    Vill så gärna skaffa en bebis, men har inte råd att bli sängliggande resten av livet....

    Mår inte bra- varken i kropp eller själ=/

  • draggen
    anju79 skrev 2012-11-25 18:03:04 följande:
    Draggen: jag började oxå som hyper -01 men efter graviditet-04 utvecklade jag hypo. Har under årens lopp varit mycket svårinställd på Levaxindos. Låter ju bra att du avvaktar m Levaxin några v. Du bör ju ta prov innan du startar upp med den låga dosen. Sen e det ju viktigt att de kollar dina värden ofta o efter varje dosökning. Du är kanske en av dom som inte så mycket hormon för att ligga inom bra värden. Kanske borde du gå till en mer kompetent läkare inom området. Jag hade nånstans mellan 5-5,7 när jag blev gravid nu med sista barnet o det gick bra. Min dr kollade mig var 4:e v under grav o fixade med min dos.
    Det låter väldigt tryggt och höra att man kan bli gravid även om värdena inte är optimala.
    Precis som du säger så vill jag vända mig till en mer specifik vård som kan hjälpa mig.
    Men som du kanske vet, många av "oss" blir inte tagna på allvar då vi går till vårdcentralen=(

    Jag håller just nu på och kämpar med en sorg, vilket gör mig extra svag som människa, kan inte stå på mig...
     Har fått tid på VC om två veckor, har skrivit ner mina "krav". Så att jag kan bli skickad upp till lasarettet iaf...hoppas...

    Får jag fråga dig om du hade några svårigheter att bli gravid?
    Vi har försökt i åtta år utan resultat=/
Svar på tråden Levaxinet har gjort mig sjuk....