Inlägg från: HopeNeverFades |Visa alla inlägg
  • HopeNeverFades

    Fler som föder extremt snabbt?

    Här är en till med snabba förlossningar, första på 2h och andra på 40 min. Känns som att jag kommer föda hemma (eller där ja nu befinner mig) nu med nästa. Men samtidigt känns det "bättre" för mig än snitt. Skulle inte vilja snittas även om detta gör mig väldigt orolig.

  • HopeNeverFades

    Nej det min bm sagt är att hon kan ta sig en titt ett par veckor innan (eftersom jag fött tidigt också) för att vi/jag ska kunna veta när det börjar närma sig och på så vis vara med beredd.

  • HopeNeverFades

    Jag tycker inte det är konstigt alls att man inte får igångsättning/snitt. Snitt pga att det kostar rätt mycket och igångsättning för att det kan vara komplicerat för kroppen om den inte är redo, är ju mer naturligt att föda snabbt/enkelt "av sig själv" då.

    Bm kan kolla på tappen om den är "mogen" då närmar det sig.

  • HopeNeverFades
    Nötcreme skrev 2013-02-05 10:50:39 följande:
    Håller med dig. Men har man inte upplevt en "hemma förlossning" så vet man ju inte riktigt hur det är. Jag tycker man ska vara försiktigt med uttalade då. Jag var sj hemma
    Med min son på 2,5 år och fick sköta allt själv, samtidigt som min son stod brevid och var skit rädd rent ut sagt!!!
    Är det mig du inte menar ska uttala mig? Isf angående vad?
  • HopeNeverFades
    Nötcreme skrev 2013-02-05 10:56:54 följande:
    Nä men att du menar att det inte är konstigt att man kan få en planerad förlossning. Jag tycker det är fel att msn inte får det när man har fött så fort dom andra gr. Och du tyckte inte att det var konstigt. Men har du fött hemma?

    Ja jag kan också tycka det är fel men det var inte det jag diskuterade. Jag menade bara att ur sjukvårdens synvinkel så förstår jag att man många gånger inte beviljar en planerad förlossning "bara" utifrån att man fött hemma. Sen om det är rätt eller fel har jag inte sagt. Jag kan förstå att det var en obehaglig upplevelse för dig och barnet men det var ju inget som kunde förutses.
  • HopeNeverFades
    Nötcreme skrev 2013-02-05 11:22:47 följande:
    Du skre " jag tycker inte det är konstigt alls" det tolkar jag som att det är din åsikt. Men det mena kanske inte du. Och då ber jag om ursäkt. Men om man skriver Jag tycker, tolkar jag det som en åsikt.

    Det ÄR min åsikt att jag inte tycker att det är konstigt att sjukvården gör som de gör dvs. inte alltid beviljar igångsättningen pga. snabb förlossning. Men med det menar jag endast att jag förstår deras "syn" på det hela jag har inte sagt någon åsikt i det om det är rätt eller fel!

    Jag kan tycka att det inte är konstigt alls att det är krig i ett land, för den skulle tycker jag inte att det är bra utan jag menar att jag ahr förståelsen att det blir si eller så.
Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?