• Anonym (Miss Bi.)

    Attraktion på jobbet, vad göra?

    Kom för ca 1år sen på att jag är bi.
    Jag har bara dejtat och varit tillsammans med killar.

    För ca 1 år sen började jag på ett nytt jobb och helt plötsligt var Hon bara där!
    En av alla på det nya jobbet, jag blev bara pang bom attraherad av henne!
    Inte bara vacker och snygg till det yttre, hon har en sån fin röst också. Och hon har det där som inte går att ta på när man blir attraherad av någon... man bara blir det. Okontrollerat.

    Jag blir nervös, röd i ansiktet, svettig, darrig i kroppen, extremt självmedveten om vad jag säger, hur jag säger saker och tänker på hur jag ser ut om vi befinner oss i samma rum eller att jag vet att hon kommer vara i ett rum som jag går in i.

    Vi har tidigare samarbete när vi jobbat, jag såg fram emot varje tillfälle bara för att jag skulle få se henne, höra hennes röst och bara få vara i närheten av henne. Under den tiden småpratade vi lite bara. Det funkade inte riktigt för mig, jag ville prata så mycket mer med henne och titta på henne, men när det jobbar är det inte lätt om man ska vara professionell Plus att jag bara blev så nervös! Så det blev inte mycket sagt tyvärr, nervositeten satte stopp. Hon verkar heller inte vara en person som bara babblar på i största allmänhet heller. Eller så kanske det berodde på den där spänningen som infann sig(?). Arbetsplatsen är ganska stor så annars ser man knappt varandra då vi jobbar på olika avdelningar.

    Jag håller på och bli tokig! Jag vill inget annat än och lära känna henne. Som en bra kollega, så småningom som en vän. Till en början.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till, hur jag ska söka kontakt?
    Har ingen aning om vad Hon har för läggning... Vill ju inte uppenbart visa mig intresserad på "det sättet" för om hon är hetro är jag ju bortgjord. Snacket lär ju gå som en våg på jobbet som så mycket annat kan göra.

    Någon som varit/är i en liknande situation?
    Hur hanterar du/ni det?

    Jag kan inte släppa att jag känner alla de här känslorna och att inte komma med dem någon vart känns så frustrerande. Det har känts så här väldigt länge nu och det känns också som att jag inte kommer kunna släppa det förens jag vet vart hon står. Eller om nåt så drastiskt skulle ske som att jag helt plötsligt tappade allt jag känner.

    Vad ska jag göra, nåt tips? :D

  • Svar på tråden Attraktion på jobbet, vad göra?
  • Anonym (Jag med)

    Jag är i samma sits som dig. Föll handlöst för en av mina riktigt nära arbetskamrater, insåg i samband med detta att jag nog alltid dragits till tjejer. Sen en tid tillbaka har jag börjat komma ut med att jag är lesbisk, är också inne i en skilsmässoprocess. Hon har man och barn, men blickarna som hon ger mig tycks säga att hon vill nåt med mig. 
    Jag försöker ta reda på vad hon tycker och tänker om olika saker, men hon är som en mussla. Vi träffas privat ibland och då är det som att vi inte kan slita blicken från varandra.
    Eftersom jag inte längre står ut med att inte veta vad hon känner så tänker jag berätta för henne att jag är lesbisk, kanske nappar hon på det.
    Jag kommer också att på sikt byta jobb, hur det än blir mellan oss så känner jag att jag i längden inte kan jobba med henne. 

    Du får väl försöka bjuda med henne på fika och lite sånt först, om hon är intresserad av att lära känna dig mer så lär hon följa med. När ni träffats privat ett tag kan du föra bi-/homosexualitet på tal och se hur hon ställer sig till det. Kanske också berätta att du gillar tjejer.  

  • Anonym (Miss Bi.)

    Tack för svar och att du delar med dig! Skönt och höra hur du tänker och hur du upplever hur er kontakt är.
    Jag känner mig verkligen desperat.
    Hon och jag har dock inte alls så nära kontakt som du och din kollega. Eg. är det här för min del bara på avstånd som det är nu. Vi hejjar på varann när vi passerar, men så mycket mer än så är det tyvärr inte eftersom vi inte samarbetar något just nu i jobbet.

    Det tillfället jag har o spana in henne i smyg är då när vi äter på arbetsplatsens matsal. Alltid lite spänd på att gå dit för att jag vet att jag har chans att få se henne där. Ibland bara på håll, Ibland hamnar vi vid borden bakom, framför eller bredvid varann men att vi sitter i olika sällskap. Då får jag höra hennes röst o se henne på närmre avstånd vilket kan göra min dag! Haha det e så sjukt jag känner mig verkligen som en tonåring i de här känslorna och tankarna är som ett virrvarr. Kan inte hjälpas =).

    Under den tid vi samarbetade var det väldigt sällan som vi bara allmän-pratade. Vad jag kan komma ihåg frågade varken jag eller hon varann om hur vi mår eller hur är läget. Är inte det konstigt? Kunde kännas så stelt när vi ibland hamnade i den situationen att det för en kort stund bara var jag och hon som var i närheten av varandra. Jag upplevde det som att jag undvek att va själv med henne för att jag skulle få ett nervöst break-down och ibland var det hon som gick iväg för att hämta eller göra nåt då vi hamnade själv en kort stund, nån minut själva. En slump eller kanske blev vi lika spända båda två? Sånt där kan jag analysera sönder!

    Jag var för feg, men som sagt ville jag inget hellre än ha henne i närheten. Nu ältar jag det där och försöker tänka ut fraser i förväg om jag möter henne i någon situation på jobbet så det är ett läge att småprata lite på. För om jag inte ens försöker göra det lär väl inget hända eller att jag iaf får veta/lära känna henne liite mer. Jag tänker att om hon skulle fråga mig hur det var om vi råkade hamna i närheten av varann skulle jag bli super glad! Då kanske jag borde testa det själv, kanske vara den som frågar först ist för att vänta mig att hon ska säga något.

    Gu va jag babblade på nu! Har nog behov av o skriva av mig :P.  *går tillbaka o kolar vad du skrev* ;).

    Kanske känner hon som jag den tjejen du pratar om... att hon blir så tyst av just nervositet? Och att attraktionen lixom lamslår henne =) ?

    JO apropå det där med blickar... det är väl lite det jag jobbar på när jag tittar efter henne och smygkikar på henne är om våra blickar möts, kanske kan det avslöja något? Blickar säger rätt mycket. Men oftast blir jag rädd av nån fånig anledning och tittar på henne mest i smyg. Men varje dag tänker jag att jag ska hålla fast blicken för att se vad som händer.

    För det har varit tillfällen då det känns som hon tittat åt mitt håll och faktiskt på mig och jag har tittat tillbaka, men då har hon tittat bort eller tittat ner.
    Vad jag önskar att jag kommit så långt som ni gjort nu, att jag var där i fråga-om-vi-ska hitta- på-nåt-stadiet :D. Om vi kommit så långt skulle jag vara mer än glad och jag tror och hoppas att jag bara skulle följa mitt hjärta och vara öppen där och då hur det än blev. Men att jag ändå skulle få veta var hon står. Okej är hon hetro fine, då måste jag bara släppa det annars kanske d finns en uns chans.

    Är du medlem här på sidan förresten, kanske kan skicka meddelanden här ist och fortsätta det här snacket så alla detaljer inte är med här ;).

  • varmodig
    Anonym (Miss Bi.) skrev 2013-01-21 17:52:21 följande:
    Kom för ca 1år sen på att jag är bi.
    Jag har bara dejtat och varit tillsammans med killar.

    För ca 1 år sen började jag på ett nytt jobb och helt plötsligt var Hon bara där!
    En av alla på det nya jobbet, jag blev bara pang bom attraherad av henne!
    Inte bara vacker och snygg till det yttre, hon har en sån fin röst också. Och hon har det där som inte går att ta på när man blir attraherad av någon... man bara blir det. Okontrollerat.

    Jag blir nervös, röd i ansiktet, svettig, darrig i kroppen, extremt självmedveten om vad jag säger, hur jag säger saker och tänker på hur jag ser ut om vi befinner oss i samma rum eller att jag vet att hon kommer vara i ett rum som jag går in i.

    Vi har tidigare samarbete när vi jobbat, jag såg fram emot varje tillfälle bara för att jag skulle få se henne, höra hennes röst och bara få vara i närheten av henne. Under den tiden småpratade vi lite bara. Det funkade inte riktigt för mig, jag ville prata så mycket mer med henne och titta på henne, men när det jobbar är det inte lätt om man ska vara professionell Plus att jag bara blev så nervös! Så det blev inte mycket sagt tyvärr, nervositeten satte stopp. Hon verkar heller inte vara en person som bara babblar på i största allmänhet heller. Eller så kanske det berodde på den där spänningen som infann sig(?). Arbetsplatsen är ganska stor så annars ser man knappt varandra då vi jobbar på olika avdelningar.

    Jag håller på och bli tokig! Jag vill inget annat än och lära känna henne. Som en bra kollega, så småningom som en vän. Till en början.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till, hur jag ska söka kontakt?
    Har ingen aning om vad Hon har för läggning... Vill ju inte uppenbart visa mig intresserad på "det sättet" för om hon är hetro är jag ju bortgjord. Snacket lär ju gå som en våg på jobbet som så mycket annat kan göra.

    Någon som varit/är i en liknande situation?
    Hur hanterar du/ni det?

    Jag kan inte släppa att jag känner alla de här känslorna och att inte komma med dem någon vart känns så frustrerande. Det har känts så här väldigt länge nu och det känns också som att jag inte kommer kunna släppa det förens jag vet vart hon står. Eller om nåt så drastiskt skulle ske som att jag helt plötsligt tappade allt jag känner.

    Vad ska jag göra, nåt tips? :D
    Mitt tips till dig är att först försöka få henne med ut någon helg där ni kan lära känna varandra och vilka ni är utanför jobbet. Sedan skulle jag ju längre kvällen går försöka att leda in samtalet på sex och ställa hypotetiska frågor såsom "hur skulle du reagera om det kom fram någon av samma kön som dig och flirtade eller stötte på dig? Då får du antagligen reda på hennes läggning och kan sedan avgöra om du skall våga gå vidare med och säga vad du känner för henne,
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Miss Bi.) skrev 2013-01-21 23:17:32 följande:
    Tack för svar och att du delar med dig! Skönt och höra hur du tänker och hur du upplever hur er kontakt är.
    Jag känner mig verkligen desperat.
    Hon och jag har dock inte alls så nära kontakt som du och din kollega. Eg. är det här för min del bara på avstånd som det är nu. Vi hejjar på varann när vi passerar, men så mycket mer än så är det tyvärr inte eftersom vi inte samarbetar något just nu i jobbet.

    Det tillfället jag har o spana in henne i smyg är då när vi äter på arbetsplatsens matsal. Alltid lite spänd på att gå dit för att jag vet att jag har chans att få se henne där. Ibland bara på håll, Ibland hamnar vi vid borden bakom, framför eller bredvid varann men att vi sitter i olika sällskap. Då får jag höra hennes röst o se henne på närmre avstånd vilket kan göra min dag! Haha det e så sjukt jag känner mig verkligen som en tonåring i de här känslorna och tankarna är som ett virrvarr. Kan inte hjälpas =).

    Under den tid vi samarbetade var det väldigt sällan som vi bara allmän-pratade. Vad jag kan komma ihåg frågade varken jag eller hon varann om hur vi mår eller hur är läget. Är inte det konstigt? Kunde kännas så stelt när vi ibland hamnade i den situationen att det för en kort stund bara var jag och hon som var i närheten av varandra. Jag upplevde det som att jag undvek att va själv med henne för att jag skulle få ett nervöst break-down och ibland var det hon som gick iväg för att hämta eller göra nåt då vi hamnade själv en kort stund, nån minut själva. En slump eller kanske blev vi lika spända båda två? Sånt där kan jag analysera sönder!

    Jag var för feg, men som sagt ville jag inget hellre än ha henne i närheten. Nu ältar jag det där och försöker tänka ut fraser i förväg om jag möter henne i någon situation på jobbet så det är ett läge att småprata lite på. För om jag inte ens försöker göra det lär väl inget hända eller att jag iaf får veta/lära känna henne liite mer. Jag tänker att om hon skulle fråga mig hur det var om vi råkade hamna i närheten av varann skulle jag bli super glad! Då kanske jag borde testa det själv, kanske vara den som frågar först ist för att vänta mig att hon ska säga något.

    Gu va jag babblade på nu! Har nog behov av o skriva av mig :P.  *går tillbaka o kolar vad du skrev* ;).

    Kanske känner hon som jag den tjejen du pratar om... att hon blir så tyst av just nervositet? Och att attraktionen lixom lamslår henne =) ?

    JO apropå det där med blickar... det är väl lite det jag jobbar på när jag tittar efter henne och smygkikar på henne är om våra blickar möts, kanske kan det avslöja något? Blickar säger rätt mycket. Men oftast blir jag rädd av nån fånig anledning och tittar på henne mest i smyg. Men varje dag tänker jag att jag ska hålla fast blicken för att se vad som händer.

    För det har varit tillfällen då det känns som hon tittat åt mitt håll och faktiskt på mig och jag har tittat tillbaka, men då har hon tittat bort eller tittat ner.
    Vad jag önskar att jag kommit så långt som ni gjort nu, att jag var där i fråga-om-vi-ska hitta- på-nåt-stadiet :D. Om vi kommit så långt skulle jag vara mer än glad och jag tror och hoppas att jag bara skulle följa mitt hjärta och vara öppen där och då hur det än blev. Men att jag ändå skulle få veta var hon står. Okej är hon hetro fine, då måste jag bara släppa det annars kanske d finns en uns chans.

    Är du medlem här på sidan förresten, kanske kan skicka meddelanden här ist och fortsätta det här snacket så alla detaljer inte är med här ;).
    Jag förstår att det är jobbigt att inte veta, jag är också helt utmattad av att försöka läsa av och tolka varenda blick, rörelse och ord som hon gör/säger. Jag måste få veta, men riskerar mitt jobb. Det är ju inte kul att ha en nära arbetsrelation oavsett om vi blir tillsammans eller inte. Självklart blir det jobbigare att arbeta ihop om hon inte vill ha mig. Jag är heller inte redo att komma ut på jobbet, så jag måste på nåt sätt lita på att hon kan hålla tyst. Samtidigt kan det kännas lite konstigt att berätta för en "arbetskamrat" att jag är gay, vi är inte på kompisstadiet än. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

    Du kan maila mig på modigajag@gmail.com om du vill fortsätta diskussionen utan att bli outad på FL. 
  • Anonym (Miss Bi.)

    Varmodig: Ska jobba på det där med att hitta på nåt tillsammans =). Bra tips om att ställa hypotetiska frågor, känns ju mer smidigt och inte så rak på sak om man vill vara lite försiktig innan man vet vart hon står.

  • varmodig
    Anonym (Miss Bi.) skrev 2013-01-22 17:06:34 följande:
    Varmodig: Ska jobba på det där med att hitta på nåt tillsammans =). Bra tips om att ställa hypotetiska frågor, känns ju mer smidigt och inte så rak på sak om man vill vara lite försiktig innan man vet vart hon står.

    Jag hoppas att det löser sig för dig.

    Lycka till! 
  • Anonym (Hunter)

    Jag vill absolut inte vara den som är den men är ni säkre på att era känslor ens är någolunda besvarade, att den här spänningen faktiskt existerar.

    För i mitt fall så var det en klasskompis som jag gillade jätte mycket, vi kramades när vi träffades jag tyckte om hennes sällskap till och med alltid sökte mig till henne. Log mot henne när våra blickar mötes gjorde grimaser mot lärare osv och vi hade interna skämt, vi skämta mycket och kunde ligga hela nätterna och prata och prata och även när vi osv över hos varandra. En dag berättar hon att hon är kär i mig och jag blev helt chockad vilket hon inte kunde förstå för hon menade att "attraktionen och kemin mellan oss då" Nog har du väl känt kemin och spänningen i luften tex den och den gången, när du log mot mig sa dina ögon si och så och jag fattade inget för jag hade då aldrig känt någon attraktion, spänning eller sexuell kemi mellan oss alls. Jag hade aldrig kollat på henne på något speciellt sätt och jag hade aldrig uppfattat att hon kollat på mig så heller, hon kolla lite extra när vi bytte om osv men trodde de va för att hon tyckte jag hade snygg kropp (för det hade hon sagt och vi hade så annorlunda kroppsbyggnad)

    så innan ni ger ut därhän och berättar så va säkra på att det ni känner är ömsesidigt iallafall på något sätt för majoriteten av sveriges befolkning är inte homosexuella eller bi (inte för att det är något fel på det) och risken är stor att ni sedan bara står där utlämnade

  • Anonym (Miss Bi.)

    Hej Hunter! Det är bara bra att du delar med dig av vad du tycker :D.
    Det är just det som gör mig väldigt frustrerad, att jag inte vet om Hon känner detsamma. Så det finns eg. inget besvarat på det sättet för att jag ska vara säker på att det kanske finns nåt där. Jag känner kemi och enorm attraktionen men vet inte vad hon känner. Därför går jag o tänker, tolkar och analyserar minsta lilla kring henne.
    Vi känner inte varann mer än som bekanta kollegor. Vi jobbar på samma arbetsplats och hade ett samarbete under en tid, hon var mer personlig än jag men mest var det saker kring jobbet som kommenterades/var det vi pratade om... det lilla vi nu pratade med varann för det var inte så mycket tyvärr, vilket jag ångrar. Men som sagt nervositet m.m satte stopp för det för min del.

    Så vi har alltså inte en sådan nära kontakt som du beskriver att du och din klasskompis hade, men jag förstår vad du menar. Om det nu varit så att du kände att det fanns något där då kanske du oxå hade uppmärksammat din väns sätt att se på dig =).(Inget illa menat)

  • Rosebud

    Under slutet av min skoltid kom jag i kontakt med en kille som hade samma utbildning
    och hade gått liknande praktik. Våra föräldrar visade sig vara bekanta på avstånd och det
    faktum att han hade bilkörkort och bil gjorde att vi samåkte till och från skolan på måndag-
    mornar och fredageftermiddagar. Efter en tid frågade han om jag ville se en del av de arbets-
    uppgifter han sysslade med i verkligheten och på plats. Han bodde hemma hos sin mamma,
    som efteråt ville bjuda på middag.

    Nån fredag bjöd jag på fika hos mig efter det vi kommit hem. Efter nån månad dök han plötsligt
    upp på cykel. Sade sig ha vägarna förbi efter att ha varit hos sina släktingar och hade sett mig 
    komma åkande på min motorcykel. Ville bara säga hej, ungefär.

    Nu kommer det konstiga; för jag vet än idag inte om mina föräldrar trodde någonting eller
    bara ville vara artiga. Min far bjöd emellertid in honom på middag. Båda mina föräldrar var
    väldigt gästfria så det var inte alls ovanligt med extra spontan- gäster i vårat hus. Både på
    middagar och över några nätter här och då.
     
    Terminen flöt på och vi gick på nån gemensam konsert och gjorde diverse utflykter till både
    det ena och det andra. Efteråt har jag förstått att mycket av det här var trevande försök till
    kontakt från en homosexuell kille till en annan kille som han av allt att döma trodde var homo.

    Där och då förstod jag ingenting av det där spelet, men uppenbarligen tolkade han mig som
    en möjlig partner.

    Hela vårt umgänge avstannade abrupt när han mötte mig på stan med min nya flickvän på
    vårkanten det året.

    Har träffat på honom många långa år senare och nu, med facit i hand är det solklart att han
    är homosexuell. Men där och då förstod jag inte de signalerna. Undrar vad det var han trodde sig
    se hos mig?  

  • Anonym (Hunter)
    Anonym (Miss Bi.) skrev 2013-01-26 21:22:21 följande:
    Hej Hunter! Det är bara bra att du delar med dig av vad du tycker :D.
    Det är just det som gör mig väldigt frustrerad, att jag inte vet om Hon känner detsamma. Så det finns eg. inget besvarat på det sättet för att jag ska vara säker på att det kanske finns nåt där. Jag känner kemi och enorm attraktionen men vet inte vad hon känner. Därför går jag o tänker, tolkar och analyserar minsta lilla kring henne.
    Vi känner inte varann mer än som bekanta kollegor. Vi jobbar på samma arbetsplats och hade ett samarbete under en tid, hon var mer personlig än jag men mest var det saker kring jobbet som kommenterades/var det vi pratade om... det lilla vi nu pratade med varann för det var inte så mycket tyvärr, vilket jag ångrar. Men som sagt nervositet m.m satte stopp för det för min del.

    Så vi har alltså inte en sådan nära kontakt som du beskriver att du och din klasskompis hade, men jag förstår vad du menar. Om det nu varit så att du kände att det fanns något där då kanske du oxå hade uppmärksammat din väns sätt att se på dig =).(Inget illa menat)
    nej då jag tar inte illa upp förstår dock inte riktigt hur du menar :) jag som inte är det minsta bi eller annat intressant kände absolut inget annat än vänskap men när hon sedan berätta för mig så var hon övertygad om att det funnits spänning och kemi och det hela tiden var sådan laddad spänning mellan oss och att jag bara förnekade osv men ärligt talat med handen på hjärtat nu i ett anonymt forum där ingen känner mig och jag inte har någon anledning att ljuga jag kände aldrig något, ingen spänning osv hon hade tagit små saker gester miner etc som jag hade och menade att de va tecken som jag givit henne

    det kan ju va helt annorlunda i erat fall men i vår fall förstörde det vänskapen och hon är sårad än idag så många år senare, tror mer att hon skäms över hur fel hon hade och jag vill bara att ni ska vara försiktiga så inte samma sak händer mellan er, berätta så där lite informellt eller apropå ingenting att du är bi och kolla hennes reaktion först är hon det också så kan du ha rätt men säger hon att hon är helt heterosexuell som i mitt fall ja då ska du nog inte blotta dig mer
  • Anonym (Miss Bi.)
    Anonym (Hunter) skrev 2013-01-27 00:34:31 följande:
    nej då jag tar inte illa upp förstår dock inte riktigt hur du menar :) jag som inte är det minsta bi eller annat intressant kände absolut inget annat än vänskap men när hon sedan berätta för mig så var hon övertygad om att det funnits spänning och kemi och det hela tiden var sådan laddad spänning mellan oss och att jag bara förnekade osv men ärligt talat med handen på hjärtat nu i ett anonymt forum där ingen känner mig och jag inte har någon anledning att ljuga jag kände aldrig något, ingen spänning osv hon hade tagit små saker gester miner etc som jag hade och menade att de va tecken som jag givit henne

    det kan ju va helt annorlunda i erat fall men i vår fall förstörde det vänskapen och hon är sårad än idag så många år senare, tror mer att hon skäms över hur fel hon hade och jag vill bara att ni ska vara försiktiga så inte samma sak händer mellan er, berätta så där lite informellt eller apropå ingenting att du är bi och kolla hennes reaktion först är hon det också så kan du ha rätt men säger hon att hon är helt heterosexuell som i mitt fall ja då ska du nog inte blotta dig mer
    Jo men jag menade att om det fanns en uns av känslor för henne hos dig så hade du kanske uppmärksammat hennes sätt att se på dig och vara mot dig. För jag tror att om man har känslor för någon ( fast man inte själv fattar att den andra har känslor för en) så tror jag att man ändå lägger märke till och kanske reflekterar över sånna saker som att, jaha sa hon så för att hon gillar mig ( på DET sättet) eller gjorde hon så för att hon kanske är intresserad av mig, så som jag är lite nyfiken på henne. Om nu fallet vore så.

    Jag vet inte om det blev tydligare förklarat nu ;).

    Ja det e nog klokt o vara försiktig i ett sånt läge om man känner varann väldigt väl som vänner.
    Jag var tidigare intresserad av en killkompis till mig och vi va ganska nära vänner o har känt varann hela livet. Jag visste att han var singel och jag var oxå det, men jag sa ingenting till honom för att jag var så osäker på om han ens kände nåt på det sättet för mig.
     
    Ist försökte jag ta tillfällena när d fanns att hitta på nåt för att lära känna honom utanför det kompisgäng vi umgicks i. Efter ett tag var det bara jag som tig initiativ till att ses och då kände jag bara att nej, om han nu skulle va intresserad av mig på det sättet då hade han faktiskt hört av sig och varit lite på. Så jag la det lite på is och sen var det som att det rann ut i sanden och jag tänkte att, ja men då va han väl inte intresserad.
    För jag var just osäker där på om jag skulle säga nåt men ville inte förlora vår vänskap om det inte var besvarat.

    Men det som är (?) eller det jag känner för den här tjejen nu är på en sån oskyldig nivå eller vad jag ska kalla det så det är nästan omöjligt att veta något. Så eg. måste jag väl jobba på att få mer kontakt med henne och småprata lite om det finns tillfällen för att sen kanske så småningom lära känna henne er... för att se vart det kan leda. Men det värker ju i hjärtat på en när man är som förälskad på avstånd och inte vill annat än och lära känna, men ändå inte vet hur det där ska ta sin början rent praktisk när det är en stor arbetsplats.
  • Anonym (Miss Bi.)
    Rosebud skrev 2013-01-26 22:09:38 följande:
    Under slutet av min skoltid kom jag i kontakt med en kille som hade samma utbildning
    och hade gått liknande praktik. Våra föräldrar visade sig vara bekanta på avstånd och det
    faktum att han hade bilkörkort och bil gjorde att vi samåkte till och från skolan på måndag-
    mornar och fredageftermiddagar. Efter en tid frågade han om jag ville se en del av de arbets-
    uppgifter han sysslade med i verkligheten och på plats. Han bodde hemma hos sin mamma,
    som efteråt ville bjuda på middag.

    Nån fredag bjöd jag på fika hos mig efter det vi kommit hem. Efter nån månad dök han plötsligt
    upp på cykel. Sade sig ha vägarna förbi efter att ha varit hos sina släktingar och hade sett mig 
    komma åkande på min motorcykel. Ville bara säga hej, ungefär.

    Nu kommer det konstiga; för jag vet än idag inte om mina föräldrar trodde någonting eller
    bara ville vara artiga. Min far bjöd emellertid in honom på middag. Båda mina föräldrar var
    väldigt gästfria så det var inte alls ovanligt med extra spontan- gäster i vårat hus. Både på
    middagar och över några nätter här och då.
     
    Terminen flöt på och vi gick på nån gemensam konsert och gjorde diverse utflykter till både
    det ena och det andra. Efteråt har jag förstått att mycket av det här var trevande försök till
    kontakt från en homosexuell kille till en annan kille som han av allt att döma trodde var homo.

    Där och då förstod jag ingenting av det där spelet, men uppenbarligen tolkade han mig som
    en möjlig partner.

    Hela vårt umgänge avstannade abrupt när han mötte mig på stan med min nya flickvän på
    vårkanten det året.

    Har träffat på honom många långa år senare och nu, med facit i hand är det solklart att han
    är homosexuell. Men där och då förstod jag inte de signalerna. Undrar vad det var han trodde sig
    se hos mig?  
    Ja det kan ju ha varit ett sätt för honom att utforska det? Han kanske själv inte helt var säker på vad han kände eller så visste han det? men var för osäker på vad du isf kände så att han inte tog det till nästa steg för att han inte visste var du stod. Kanske kände han en kemi och attraktion redan då och var nyfiken på dig och ville lära känna dig som vän först.

    Det är nog bara en känsla inom en som i sin tur väcker en nyfikenhet till en annan människa.
    Om du oxå gillar killar, varför inte ta kontakt med honom? =) Eller jag kanske missuppfattade det.
    Om du nu inte är homo och om han var intresserad av dig då när ni var yngre var det säkert ett sätt för honom som sagt att ta reda på och försöka utforska om hans känslor för dig om han hade sådana var besvarade eller inte.


  • Anonym (Svårt)

    Jag är bisexuell och jättelycklig med min kille. är absolut aldrig attraherad av andra killar. Det där med andra tjejer däremot är lite svårt. Jag har varit i ett långt förhållande med en tjej förr när jag var yngre och var i 20-årsåldern väldigt olycklig i relation till tjejer, jag fick en del uppmärksamhet från dom men var soäker på "hur jag skulle va" med dom efter som att jag inte var en "butch" men inte heller ville bli objektifierad som en "femme" och tyckte det var jättesvårt med alla som inte var "butch" (hetronormen...)
    Idag när jag är över 30 kommer jag på mig själv med att sända ut signaler till andra tjejer helt naturligt, samt att jag rätt ofta är attraherad av tjejer. Jag blev intalad av svinen jag träffade (tjejer alltså) förr att jag var "hetro" och trodde själv att jag oftare var attraherad av killar än tjejer. Det kanske jag var, men nu är det inte så.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det här. Jag vill aldrig nånsin lämna min relation med min kille, det är den bästa relationen jag haft och jag vill inte vara otrogen, inte med tjejer heller.
    Däremot vill jag inte hejda mig från att småflirta heller, aldrig med tjejer jag tror är homo utan med tjejer som jag vet lever i en hetrorelation. Jag märker ganska ofta att något händer "i luften" och att dom också känner av det och svarar på det på samma sätt som när straighta känner någon slags kemi på jobbet tex...

  • Anonym (noisette)

    Apropå jobbet. Ny tjej har börjat där, 21 år. Vet vem hennes pappa är. För jag har sugit hans kuk. Hjälp, tänk om hon visste Drömmer

  • Daniel 723
    Anonym (noisette) skrev 2018-03-11 11:15:44 följande:
    Apropå jobbet. Ny tjej har börjat där, 21 år. Vet vem hennes pappa är. För jag har sugit hans kuk. Hjälp, tänk om hon visste Drömmer
    Vad har ditt inlägg överhuvudtaget med tråden att göra?
Svar på tråden Attraktion på jobbet, vad göra?