• Anonym

    Ni som lever i en relation utan sex/närhet hur orkar ni???

    Usch det tar emot o skriva det här men måste o hoppas man kan se om det e flera som har det som mig,se om man kan få nå kloka råd och vad du skulle gjort.

    Jag & min pojkvän/sambo har varit tesammans i 3år. I början av vårt förhållande hade vi jätte mkt sex och närhet med varandra,allt va på topp o så höll det på i 2år typ. Nu det senaste året har han knappt velat haft sex elr närhet över huvud taget. Han skyller på alla sura miner o bråk o tjaffs som varit senaste tiden att det gjort att hans lust försvunnit. Ok tänkte jag så kan det vara men lusten kommer väl tebax tänkte jag o tänkte inte mer på det,då vi hade en svacka i vårt förhållande där ett tag,min lust däremot har ALLTID funnitd där oavsett sura miner elr inte.

    Nu har det gått mer än ett år och inget har hänt,han vll aldrig ha sex,aldrig kyssas elr hångla elr ha närhet över huvud taget. Man kan få en hej då puss om han ska iväg nånstans och ibland en gonatt puss men ABSOLUT INGE MER. Försöker jag ta isitivet till sex då stöter han bort mig direkt o blir sur o säger direkt att det inte blir nå,försöker jag kyssa han vänder han bort ansiktet o knuffar bort mig,säger jag nå gulligt te han får jag nästan aldrig höra nå tebax,han e riktigt dålig på o visa att han tkr om mig. Jag kräver inte att få höra nåt jämt men kanske få höra att han älskar mig nån gång i månaden elr få nån komplimang när man gör sig fin elr nåt,men nej. Så har det pågått i över ett år och det va 4 månader sen vi hade sex och dom senaste gångerna vi haft sex hare mest varit på mitt insiativ och det har känts som han gått med påre för o få de överstökat typ,in ut sprut,klart.

    Har flera gånger hänt att jag blivit förbannad,lessen,frustrerad över att han aldrig vill och vi har bårkat om det vilket kanske det sämsta man kan göra???:/ men iaf då säger han att han är ihop med mig och bor med mig för han älskar mig annars hade han gjort slut. Och att hans lust e borta pga av alla bråk som va förut och att han inte verkar veta vad han ska gö åt för o få tebax sin lust.

    Jag känner mig ofta riktigt lessen deppig och förbannad i mellanåt över att han aldrig vill ah sex elr närhet med mig. Har flera gånger tänk att jag ska lämna honom o gå vidare och hitta någon som verkligen visar att han älskar mig,en som tkr om sex. Ja menar jag kan inte leva i en relation där man är ihop med en som aldrig vill,aldrig vll ha närhet o bara stöter bort mig. Jag mår fruktansvärt dåligt av det.

    För lite mer än en månad sen var jag iväg o kolla på en lägenhet,hade då nästan bestämt mig för att göra slut o gå vidare då ja känner att ja inte orkar med det här för det tar så mkt på mig,fruktansvärt jobbigt o leva med en som bara stöter bort en o aldrig vill ha sex. Men samtidigt älskar jag honom och går hela tiden på o hoppas att det ska vända o bli bra igen som det va förut.

    Så äre ok o lämna någon som aldrig vill ha sex med en och bara stöter bort en?

    Han säger att han älskar mig och bor med mig för han älskar mig men hur fan ska man tolka det!?? när han varken visar det elr vill ah sex.

    Flera som lever i en relation där sexet inte funkar?? hur mår ni och vad har ni försökt gjort för att det ska funka?

    Usch detta är fruktansvärt jobbigt i mellan åt:/                   

  • Svar på tråden Ni som lever i en relation utan sex/närhet hur orkar ni???
  • Anonym (Sven)

    TS skriver att killen säger det är på grund av hennes sura miner, tjafs och liknande.


     


    HHar TS gjort något åt dessa, eller tror TS att allt löser sig av sig själv och lösningen är att hitta någon annan?

  • BJS

    Det är exakt samma sak i min relation. Just nu känner jag att jag bara vill göra slut och hitta nog som ser på kärlek som mig. Det som gör allt så komplicerat är att jag är snart 30 år och dessutom har vi skaffat en katt. Jag har försökt prata med min kille men det blir ingen förändring och jag känner mig inte värd någonting. Allt känns så jobbigt just nu.

  • deeyay

    Jag lever hellre ensam än att leva i ett förhållande utan närhet. Jag och min särbo har varit tillsammans i över 10 år och vi kelas och kramas precis lika mycket nu som när vi var nykära. För att vi älskar varandra över allt annat. Nu påstår jag inte att man behöver hållas med närhet precis hela tiden men ett förhållande utan det är dödfött och inget äkta förhållande. Hitta någon som ger dig närhet och kärlek. Fattar inte hur många kan leva med samma partner i alla år när närheten är borta och man bara lever ihop. Då har man det bättre ensam. Men det är väl det att långt ifrån alla trivs med sig själv och inte klarar av att bara leva med sig själv. Men då har man förmodligen andra problem.

  • Anonym (?)

    Har själv varit den närhetstörstande i ett "vitt" förhållande och detta är min teori.


    Under förutsättning att förhållandet är mellan två jämställda parter i övrigt så vill jag påstå följande;
    Precis som att det bara är omgivningen som lider i närheten av en dum person så är det oftast den som har större lust som lider i ett sexuellt obalanserat förhållande.
    Detta då personen med lägre lust ofta saknar viljan eller förmågan att förstå eller kompromissa. Förhållandet är dömt att bli olyckligt eller i bästa fall avslutasJag tror att nästan alla dessa dåliga förhållanden lever så länge beror på att båda parter förutsätter att den andre skall ändra sig till "normal".
    Naturligtvis anser man då att man själv är normal (vad det nu är


    Att bli nekad eftersom "Så Skall det låta" är på TV-tablån är oerhört förnedrande.
    Ändå stannar båda parter kvar med en förhoppning om att det skall bli bättre då den andre ändrar sitt beteénde.
    Klart det är jobbigt när det tjatas men det är trots allt ett uttryck för att man vill stanna kvar, man vill vara partnerns förstahandsval, man vill vara partnerns favorit-tidsfördriv.


    Naturligtvis finns det förklaringar och förmildrande omständigheter men detta måste kommuniceras. Det måste finnas en genuin vilja från båda parter att kommunicera, anpassa sig och kompromissa.

  • Christoffer34

    Hej 
    Jag lever precis i samma relation som du. 
    Vi hade ett fantastiskt sexliv första året, minst 3ggr i veckan hade vi sex. Sen skaffa vi barn, ett år senare så har vi inte haft sex en enda gång. Har försökt många ggr, men nej, blir bortstött hela tiden, pratar ja om sex så blir de ett jäkla liv, har skött de på egen hand, men börjar tröttna på o dra i snorren själv nu, vill ha sex närhet mys gos kyssar hångel m.m men nej de får man inte längre, mår så dåligt av de här, så vad ska man göra? Börjar tröttna nu

  • Christoffer34

    Hej 
    Jag lever precis i samma relation som du. 
    Vi hade ett fantastiskt sexliv första året, minst 3ggr i veckan hade vi sex. Sen skaffa vi barn, ett år senare så har vi inte haft sex en enda gång. Har försökt många ggr, men nej, blir bortstött hela tiden, pratar ja om sex så blir de ett jäkla liv, har skött de på egen hand, men börjar tröttna på o dra i snorren själv nu, vill ha sex närhet mys gos kyssar hångel m.m men nej de får man inte längre, mår så dåligt av de här, så vad ska man göra? Börjar tröttna nu

  • Anonym (Pallade 5år)

    Pallade 5 år med väldigt sparsamt sexliv, men jag var väldigt kär och fäst i henne, en underbar tjej. Dessutom 10 lyckliga år ihop innan det.

    Lite dumt att döma efter mig själv som enda exempel men 5 år kan man nog palla sexlöst. Inte mer än det. 

  • Tom Araya
    Anonym (Pallade 5år) skrev 2023-03-16 22:00:25 följande:

    Pallade 5 år med väldigt sparsamt sexliv, men jag var väldigt kär och fäst i henne, en underbar tjej. Dessutom 10 lyckliga år ihop innan det.

    Lite dumt att döma efter mig själv som enda exempel men 5 år kan man nog palla sexlöst. Inte mer än det. 


    För mig handlar det inte bara om att palla, utan på bortslösad tid.
  • Aviga

    För mig är det en varningssignal att sexet tynar bort. Då har känslorna man haft för partnern reducerats av någon anledning. 

    Jag säger inte att sex är en förutsättning för att känna kärlek till sin partner utan kanske är det tvärtom, att känna kärlek är en förutsättning för ett livskraftigt sexliv

  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-04-06 11:46:55 följande:

    Menar att livet inte går ut på att ha sex hela tiden.. går ju inte att tvinga honom att ha sex heller om han inte vill:S ska man lämna sitt livs kärlek för att han inte vill ha sex en period? vrf ge upp så lätt ..? give it some time snälla... hur kåt kan man få vara seriöst.. man behöver inte vara som plåster på killen hela jävla tiden heller.. klart att han inte vill ha nå närhet längre .. :S liiite space behöver alla..


    1 månad, två månader är en period. 1 år är något annat.
    Hur mycket tid och utrymme behöver han?
  • Spy

    OM du älskar honom och hamndirektör så råder jag er att gå i terapi, finns jätte bra sexterapi man kan få hjälp med.
    Ett förhållande utan sex är inget bra förhållande OM ni inte båda sagt att ni inte vill ha sex.
    men så är det ju inte nu, sex, närhet och bekräftelse behöver ni båda i er relation för att den skall fungera.

    Att man bara säger vad fin du är idag, skicka ett sms med orden "jag älskar dig" 

    jag skriver det ofta till min sambo, pussa och kramar henne mycket men hon gör aldrig det på mig vilket jag tycker så skit jobbigt för jag är en kille som vill ha mycket närhet.
    sex har vi men sälla. Hon tar intiativ tyvärr 

    men som sagt testa terapi för där får ni hjälp med alla era bråk och där kan du säga att du vill ha närhet för att må bra osv....

    lycka till

  • TheNam

    Jag är i precis samma sits med min sambo,hon vill av någon anledning som jag inte förstår inte ligga med mig.
    Vi har pratat om det men jag förstår inte hennes förklaring...
    Jag försöker att hitta något vid sidan av för jag behöver närheten som bla sexet ger....
    Men som en man över 50 så är det inte så lätt.....

  • Spy
    TheNam skrev 2023-05-01 10:06:49 följande:

    Jag är i precis samma sits med min sambo,hon vill av någon anledning som jag inte förstår inte ligga med mig.
    Vi har pratat om det men jag förstår inte hennes förklaring...
    Jag försöker att hitta något vid sidan av för jag behöver närheten som bla sexet ger....
    Men som en man över 50 så är det inte så lätt.....


    lär ju som en ganska dum idé tycker jag. Om du skall vara otrogen är det väl bättre att förklara att du behöver när het och sex i en relation och kan hon inte ge dig det då vill du avsluta.

    Bara för att du inte får det i den relationen du är i nu så skall du ju inte vara otrogen!
  • Anonym (ung kille i likannde sitts)

    Du beskrev precis mitt liv, precis det som du beskrev. 


    Jag tycker jag gör allt rätt, jag tjatar aldrig, köper fina grejer till henne (utan att förvänta mig något), tjänar bra med pengar, har ambitioner, tränar mycket, klagar aldrig på något, lagar mat, lägger fokus på henne men det känns som hon äcklas av mig fast hon säger att hon älskar mig. Inte haft sex eller fått kyssar på ett halvår om inte närmare ett år nu. Men det känns ju fel att göra slut för att man inte får pussar eller sex. Det är en svår sitts. Men vi är fortfarande yngre än 25 båda två och det känns som det kanske är lika bra o göra slut nu när man har tid på sig o hitta rätt. Men de e svårt liksom....

  • Anonym (?)
    Anonym (ung kille i likannde sitts) skrev 2023-05-02 17:27:11 följande:

    Du beskrev precis mitt liv, precis det som du beskrev. 


    Jag tycker jag gör allt rätt, jag tjatar aldrig, köper fina grejer till henne (utan att förvänta mig något), tjänar bra med pengar, har ambitioner, tränar mycket, klagar aldrig på något, lagar mat, lägger fokus på henne men det känns som hon äcklas av mig fast hon säger att hon älskar mig. Inte haft sex eller fått kyssar på ett halvår om inte närmare ett år nu. Men det känns ju fel att göra slut för att man inte får pussar eller sex. Det är en svår sitts. Men vi är fortfarande yngre än 25 båda två och det känns som det kanske är lika bra o göra slut nu när man har tid på sig o hitta rätt. Men de e svårt liksom....


    Ett gott råd? lämna? jag såg också dessa tecken när jag var i din ålder men stannade kvar. Det blir aldrig bättre förutom korta stunder, sedan blir det värre.
    Vill du leva som du gör nu? stanna.
    Vill du ha närhet, kyssar och sex? Gå vidare! Finns massor med vettiga tjejer.
  • Anonym (Man 50+)

    Jag har bara läst trådstarten och inte kommentarerna och diskussionen som uppstått. Men som reflektion till TS och hennes avslutande fråga så kan jag bara säga att jag är också en som till slut fått inse att jag inte kommer att få ett, för mig, tillfredställande sexliv med min fru. Och med tillfredställande så menar jag sex över huvudtaget. Hon är inte intresserad och har ingen sexlust och jag har inget intresse i att ha sex med någon som inte vill eller själv känner lust. Jag förmår heller inte att väcka hennes lust. Jag har försökt med allt. Jag har läst alla välmenande sexspalter. Jag har utttömt absolut varje tänkbar möjlighet och förslag som ofta ges i dylika situationer och så fått inse att, nä, vi kommer inte att ha ett gemensamt ömsesidigt sexliv. 

    Så hur lever man med den insikten när man ändå vill fortsätta att leva tillsammans (sex är kanske mycket, men inte allt)?
    Jo man finner sig och anpassar sig till slut. Jag brukar se det som hur man faktiskt kan anpassa sig till andra förändringar som man möter i livet och som man inte hade velat hända. Alltifrån borgång av någon närstående, till att man får hälsoproblem eller skadar sig fysiskt. Livet förändras och man får tugga i sig det. Det händer ju att folk får ett ben eller en arm amputerad. Man hade velat att livet hade utvecklat sig annorlunda men nu hände det där. Man tvingas acceptera och fortsätta leva. Helt enkelt. 

  • Anonym (Lämna)

    Du får ingen som helst respons på någonting, skulle ha lämnat karln för länge sedan.

Svar på tråden Ni som lever i en relation utan sex/närhet hur orkar ni???