• Ayjay

    Insemination i Danmark

    Hej! Jag ska ta mina prover inför en DI! Vi ska gå på SellmerKlinik i Köpenhamn. Jag jobbar i Lund men bor inte där. Kan jag ändå gå på citykliniken och ta proverna? Någon som vet hur reglerna är om att gå i annan kommun?

  • Ayjay

    Jag tänkte lite på kostnaden, är listad på Capio Cityklinik här i min kommun. Dem gör proverna med det skulle kosta runt 1000 kr för alla proverna. Men ni har bara betalat för ett läkarbesök....

  • Ayjay

    Hej! Tänkte att tråden kunde bli mer levande också! Inte singel men jag och min sambo ska snart göra journalsamtalet i Danmark! Vi har valt Sellmer klinik! Dem svarar snabbt på mail och känns väldigt flexibla! Gjorde mina prover i fredags hos min barnmorska!

  • Ayjay

    Ska göra vårt första försök i december. Vi går på Sellmer klinik i Köpenhamn. Jag gjorde en gynundersökning också eftersom jag har rätt mycket blödningar under mens. Tar det inte på första försöket ska jag ge mig på en spolning av äggledarna. Men nu är det uppladdning av folsyra och ana vitaminer som gäller :)

  • Ayjay
    Varärstorken skrev 2013-11-20 08:42:01 följande:
    Skulle börja testa med ÄL stickorna idag, o så glömmer jag!!! Går som en trött halvzombie och kissar av bara farten och sen svor jag en lång ramsa när jag kom på att idag var testdag. Ja ja, bara att hålla mig i 4 timmar och testa igen.
    Jag har hört att man ska inte ta testen direkt på morgonen pga hormonmängd i kroppen utan mellan10-20 ska man testa! Men det fungerar inte för mig eftersom jobbar ju och vill inte kissa på sticka på jobb......
    Testat på kvällen. Men fungerar det på morgonen innan 10 är det ju bra. :) 

    Vad har ni andra hört?  
  • Ayjay
    Regnbågsfärg skrev 2013-11-20 13:35:20 följande:
    Svar: vi fick info från vitanova att testa första morgonkisset och sen samma tid fast på kvällen så typ 12 timmar senare. Fungerade för oss. På kvällen visade inte men morgonen efter så var det en "glad gubbe".
    Nu växer fröet i blivande fruns mage. *vågar inte hoppas för mycket*

    Lycka till!
    Grattis! Vad roligt för er :) 
  • Ayjay

    Sellmer ligger intil motorvägen och bra med parkeringar, lätt och köra dit. Så vi kör över :) fick min mens idag aldrig blivit så glad för det men annorlunda nu! Inte långt till ägglossning då. Jag hade ägglossning 2 ggr denna period men vid första ägglossningen blödde jag fortfarande. Hoppas på en normal period denna gång.

  • Ayjay

    Nu inväntar jag ägglossning. Den kan komma i helgen. Känns lite i äggstockarna idag och känns som att jag fått lite ( ursäkta infon) extra flytningar. Men inget på ägglossningstestet än. Tänkte prova en gång till ikväll för och kolla stegring. Orolig, tänk om jag missat ägglossningen. R går det för er andra?

  • Ayjay

    Regnbågsfärg: Vad kul och läsa. Vilken tidig och underbar julklapp. PoL: Jag vet inte, men kan kanske ta ett tag för kroppen och läka sig. Allt man vill ju är ju att få ett plus. Ingen ägglossning än i sikte här. Köpte clearblues digitala test idag som mäter de 4 fertilaste dagarna. Ville jämföra med testlagrets stavar. Men det blev samma resultat. Ska minsann våga ta med testet till jobb i morgon och låsa in mig. Men blir ett till ikväll :)

  • Ayjay

    Fick positivt i morse. Men tyvärr så sitter jag på jobb och kan inte åka idag tyvärr. Jag har fått tid i morgon förmiddag och hoppas att det fortfarande är positivt då!! Nervös vill att denna dagen ska ta slut nu.
    Vill ju åka idag men jag och sambon jobbar 8 mil ifrån varandra och jag måste ha lite ramförhållning på jobb..

  • Ayjay
    Q13 skrev 2013-12-18 11:26:16 följande:
    Men brukar man inte åka dan efter positivt utslag? Det gjorde iaf vi, och nu ligger det en liten tjej inne i magen och växer :)
    Härligt Q13, då håller jag det positivt i minnet :)
    Grattis till er lilla tjejn i magen! :)
  • Ayjay

    Tack alla! Allt gick bra. Gjorde ett UV först och allt såg bra ut med en blåsa på 19.5 mm om jag nu förstod det rätt. Fin slemhinna också visst :) Jag har BIM 2 januari. Men eftersom min mens beräknas komma före det antagligen så vet jag innan om det tagit eller ej. Men allt såg bra ut :)

    Varärstorken: Vilken spännande tid vi har framför oss nu! :)

  • Ayjay

    God Jul på er! Hoppas ni fick fina klappar av tomten. Väntar fortfarande på den bästa klappen, pluset! Vilken jobbig väntan detta är! Googlar tidiga grav symptom och känner efter hela tiden. Försöker tänka på annat men det är svårt när man samtidigt är ledig! Hur har ni andra det?

  • Ayjay

    Jag är ju på ÄL dag 6 idag. Har känt lite molande både igår och idag. Annars inget speciellt, kanske lite mer flytningar än vanligt , men verven kanske bara lägger märke till det mer denna månad. Håller tummen för oss!

  • Ayjay

    Här går tiden så låååångsamt! Inne mens ännu, förra omgången kom 10 dagar efter ägglossning och det är ju i morgon. Kunde inte låta bli då jag hade 3 grav-test här hemma som jag provade med men dem visade inget. På tok för tidigt men är ju en test-junkie! En lite mörkare flytning fick jag i går, det kan ju vara vad som helst! Funderar på ett sånt här testa tidigt-test! Det ska väll i vissa fall ge utslag tidigt? Men vill inte bli besviken.

  • Ayjay

    [quote=72064146][quote-nick]Hihi tre test visst blir man grymt otålig!![/quote] Ja riktigt otålig!! Jag som annars är en väldigt lugn och ostressad person....ha ha!!

Svar på tråden Insemination i Danmark