• Peternordquist

    Användare på Familjeliv avslöjas. Vad skulle det innebära för er, hemligheter?

    Nu har svensk media olagligt hackat Disqus och folk som inte är politiskt korrekta hängs ut värre än om de hade varit mördare och pedofiler. En av kvinnorna har även förlorat sitt jobb. En anledning att man vill vara anonym är att man kan t.ex förlora jobbet beroende på vilken politisk åsikt man har och är man SDare får man t.ex inte jobba för facket.

    Många på familjeliv skriver ibland känsliga saker, problem de har men vänner, jobbet. Sexuella fantasier, om man varit otrogen m.m.

    Ni som skrattar gott åt att folk som ville vara anonyma hängs ut på Expressen med namn, bild och hembesök av media. Tycker ni det är rätt? Har man inte rätt att vara anonym om man inte är politiskt korrekt?

    Tycker ni det är ok om någon hackar familjeliv och lägger ut användare?

  • Svar på tråden Användare på Familjeliv avslöjas. Vad skulle det innebära för er, hemligheter?
  • leehlo

    Jag tycker att det är fullkomligt förkastligt.

  • JoBa

    Personlig integritet skall respekteras i en demokrati!

    Nu har jag väl aldrig varit så naiv att jag trott att anonymiteten på ett forum som detta är så väl skyddad egentligen, men man skall ge fan i att gräva i vem som sitter bakom tangenterna så länge det inte handlar om rena brottsutredningar.

  • Peternordquist
    JoBa skrev 2013-12-11 22:43:40 följande:
    Personlig integritet skall respekteras i en demokrati!
    Nu har jag väl aldrig varit så naiv att jag trott att anonymiteten på ett forum som detta är så väl skyddad egentligen, men man skall ge fan i att gräva i vem som sitter bakom tangenterna så länge det inte handlar om rena brottsutredningar.
    Precis och är det brott så är det polisens ensak och domare som ska ge ut straffet.

    Jag tycker inte det är Expressen som ska hänga ut en i skampålen om man har fel politisk åsikt enligt de.
  • leehlo
    JoBa skrev 2013-12-11 22:43:40 följande:
    Personlig integritet skall respekteras i en demokrati!
    Nu har jag väl aldrig varit så naiv att jag trott att anonymiteten på ett forum som detta är så väl skyddad egentligen, men man skall ge fan i att gräva i vem som sitter bakom tangenterna så länge det inte handlar om rena brottsutredningar.
    Jag håller med, så länge det inte är brottsligt.

    Vill förtydliga, vilket man behöver göra här på FL, att jag inte sympatiserar med SD.
  • Peternordquist
    leehlo skrev 2013-12-11 22:55:36 följande:
    Jag håller med, så länge det inte är brottsligt.

    Vill förtydliga, vilket man behöver göra här på FL, att jag inte sympatiserar med SD.
    Men medias mål med att skrämmas har väl halvt lyckats om du är tvungen att skriva att di inte sympatiserar med SD? Ska man behöva skriva det?
  • roffe

    Vadå, vem fick sparken? På tv sa nån sd-snubbe att dom som slutat avgick självmant. 

    Lika bra att det kommer fram vilka som spyr ur sig äckliga kommentarer på nätet, det kanske gör att barn och ungdomar som beter sig så tänker till en gång extra innan dom trakasserar någon eller hotar andra människor.

    Önska livet ur barn är ju helt sjukt tycker jag, jag förstår inte hur man öht kan arbeta med politik när man tycker så. Vuxna människor som skyller på att dom blev hetsade på nätet. Haha vad pinsamt, vem tvingade dom att gå in och registrera sig från början?

    Ungefär som om jag skulle spy ur mig massa skit över någon här och sedan skylla på att andra oxå sa fula saker. Det är inte en ursäkt, det är en undanflykt från sitt eget ansvar. 

    Jag vågar stå för mina åsikter om det skulle komma fram vem som sitter bakom mitt nick. 

Svar på tråden Användare på Familjeliv avslöjas. Vad skulle det innebära för er, hemligheter?