• Fröet

    Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten

    Bor i Malmö och har BF 2 augusti enl VUL. Någon mer som bor i trakten och väntar barn sommar/höst? Skulle vara roligt att följas åt :)

  • Svar på tråden Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten
  • SmR
    Fröet skrev 2014-02-18 11:29:49 följande:

    Ja jag längtar bara efter att få känna hur liten rör sig, tycker mig känna något ibland men så svårt att urskilja. Inne i en sån fas igen där jag mår så bra att jag inte känner mig gravid. Snart dags för RUL iaf men först lyssna på hjärtat nästa vecka :)

    Måste vara häftgt att få höra hjärtat slå :)) men som du säger när man kan känna lill*n röra sig eller i mitt fall båda 2 :))
  • SBM

    Känner mig lite frånvarande. Har varit en hektisk vecka så tiden har inte räckt till riktigt. Nästa vecka är det glukosbelstning för mig. (Gör 2 vid varje graviditet eftersom pappa har diabetes) ska få höra hjärtljuden för första gången då också :) Hoppas att det är bra med er andra :) Trevlig helg!

  • Jensa85

    Har också varit det känner jag!

    Denna veckan har jag mått sämre - drygt att det ska börja i v 11...

    Hoppas också ni andra mår bra :)

  • Fröet

    Har inte varit så aktiv i skrift senaste tiden, men jag har läst var dag.
    Det är mycket nu med huset, lägenheten och så är min kalender full med träffar av vänner, sjukgymnast och liknande, vet knappt när jag ska hinna med mig själv Obestämd tror jag får boka in en dag i kalenderna som är för MIG Skrattande

    SBM, Jag hoppas det kommer gå bra för dig och att ni hittar hjärtljuden. Jag är lite nervös inför imorgon då vi ska få lyssna första gången hos BM. Ska även bli spännande att se om jag ökat något i vikt eller jag fortfarande ligger på -.

    Jensa85: Inte kul att må dåligt, se det som ett tecken på att allt är som det ska, så sa min BM till mig :)

  • Jensa85
    Fröet skrev 2014-02-24 14:47:34 följande:
    Har inte varit så aktiv i skrift senaste tiden, men jag har läst var dag.

    Det är mycket nu med huset, lägenheten och så är min kalender full med träffar av vänner, sjukgymnast och liknande, vet knappt när jag ska hinna med mig själv  tror jag får boka in en dag i kalenderna som är för MIG

    SBM, Jag hoppas det kommer gå bra för dig och att ni hittar hjärtljuden. Jag är lite nervös inför imorgon då vi ska få lyssna första gången hos BM. Ska även bli spännande att se om jag ökat något i vikt eller jag fortfarande ligger på -.

    Jensa85: Inte kul att må dåligt, se det som ett tecken på att allt är som det ska, så sa min BM till mig :)



    Hade ni köpt hus eller hur var det!? När flyttar ni isåfall?

    Hela den processen hade vi förra året.

    Skönt man har flyttat för sista gången nu

    Är du i v 16-17 nu?

    Vet jag fick bm tid i april för att lyssna hjärtljud - så du är ju liiite före :)

    Ja, passa på och hitta egen tid nu- sen är det svårare :)
  • Fröet
    Jensa85 skrev 2014-02-24 16:54:21 följande:



    Hade ni köpt hus eller hur var det!? När flyttar ni isåfall?
    Hela den processen hade vi förra året.
    Skönt man har flyttat för sista gången nu
    Är du i v 16-17 nu?
    Vet jag fick bm tid i april för att lyssna hjärtljud - så du är ju liiite före :)
    Ja, passa på och hitta egen tid nu- sen är det svårare :)

    Vi har fått lånelöfte men håller på att förhandla om priset, dock har vi sagt att vi ska ha det huset oavsett så vi kommer flytta i oktober Skrikandes hade hoppats på att få göra det innan grodan kommer men så blir det ej.
    Jag är i v.18 (17+4), har börjat känna småbuffar och tror det är grodan som simmar runt och berättar att den mår bra så mamma slipper vara orolig Glad
    Är så trött på den här huvudvärken, haft sedan igår och den vägrar gå över..jag blir  ljuskänslig, fryser men vill ändå har kyla på ögon och panna samt mår illa emellanåt. 3 veckor sedan jag hade det förra gången, ska höra med BM imorgon vad jag ska göra för jag kommer bli fattig om jag ska vara hemma så ofta.

    Åhh då ser du fram emot april Skrattande
  • Jensa85
    Fröet skrev 2014-02-25 00:08:06 följande:
    Vi har fått lånelöfte men håller på att förhandla om priset, dock har vi sagt att vi ska ha det huset oavsett så vi kommer flytta i oktober  hade hoppats på att få göra det innan grodan kommer men så blir det ej.

    Jag är i v.18 (17+4), har börjat känna småbuffar och tror det är grodan som simmar runt och berättar att den mår bra så mamma slipper vara orolig

    Är så trött på den här huvudvärken, haft sedan igår och den vägrar gå över..jag blir  ljuskänslig, fryser men vill ändå har kyla på ögon och panna samt mår illa emellanåt. 3 veckor sedan jag hade det förra gången, ska höra med BM imorgon vad jag ska göra för jag kommer bli fattig om jag ska vara hemma så ofta.

    Åhh då ser du fram emot april



    Så himla kul för er :) minns att jag och sambon letade med ljus och lykta efter hus i över ett år... Då tröttnade man - nu kan jag sakna spänningen och letandet :)

    Nu längtar man iallafall bara till våren och att få komma ut. Vi har dock (eller håller på) att byta värmesystem så trädgården är uppriven till jordslangarna så mycket av första utetiden kommer bli att fixa där.

    Så synd att det inte synkar.

    Vill inte dem andra lämna tidigare?

    Ja förhör dig ang ditt mående.

    Jag hade en neråt svacka förra veckan men nu är jag mer på banan igen.

    Har dock haft vab igår och idag med dottern och Gud vilken skillnad att vara hemma och rå om sig jämfört med att sitta på jobb.

    Har du behövt vara hemma mycket? :/
  • Fröet
    Jensa85 skrev 2014-02-25 07:15:17 följande:



    Så himla kul för er :) minns att jag och sambon letade med ljus och lykta efter hus i över ett år... Då tröttnade man - nu kan jag sakna spänningen och letandet :)
    Nu längtar man iallafall bara till våren och att få komma ut. Vi har dock (eller håller på) att byta värmesystem så trädgården är uppriven till jordslangarna så mycket av första utetiden kommer bli att fixa där.
    Så synd att det inte synkar.
    Vill inte dem andra lämna tidigare?

    Ja förhör dig ang ditt mående.
    Jag hade en neråt svacka förra veckan men nu är jag mer på banan igen.
    Har dock haft vab igår och idag med dottern och Gud vilken skillnad att vara hemma och rå om sig jämfört med att sitta på jobb.
    Har du behövt vara hemma mycket? :/
    Ja, vi har letat ett bra tag. Detta är ett nybyggt så huset är inte klart förrän i oktober men då är allt nytt och fräsch och vi behöver inte tänkte på att göra något annat än flytta in. Trädgården kommer bara vara grus så den kommer behöva fixas men får vänta till våren.

    Skönt att du är på väg upp igen :) Inte kul att må dåligt, man vill bara njuta av denna tiden.
    Jag var hos BM idag men jag hadetydligen tagit fel på tiden en hel månad Skrikandes
    Så det är den 25 mars vi ska dit, vi fick iaf lyssna på hjärtat och då fick jag bekräftat att det obehagliga jag känner är grodan. Sen tog hon blodtrycket som låg på 90/60, hon sa att det var normalt både med lägre blodtryck under graviditeten samt att man fick huvudvärk/migrän, om jag tyckte det blev för jobbigt skulle jag ringa vårdcentralen. Jag ska även ha koll på mina sammandragningar så de inte kommer för ofta.
    Jag var hemma förra gången jag jobbade helg och det känns som jag skulle behöva vara hemma även denna veckan men blir ju fattig på det här....
  • Jensa85
    Fröet skrev 2014-02-25 14:21:37 följande:
    Ja, vi har letat ett bra tag. Detta är ett nybyggt så huset är inte klart förrän i oktober men då är allt nytt och fräsch och vi behöver inte tänkte på att göra något annat än flytta in. Trädgården kommer bara vara grus så den kommer behöva fixas men får vänta till våren.

    Skönt att du är på väg upp igen :) Inte kul att må dåligt, man vill bara njuta av denna tiden.

    Jag var hos BM idag men jag hadetydligen tagit fel på tiden en hel månad

    Så det är den 25 mars vi ska dit, vi fick iaf lyssna på hjärtat och då fick jag bekräftat att det obehagliga jag känner är grodan. Sen tog hon blodtrycket som låg på 90/60, hon sa att det var normalt både med lägre blodtryck under graviditeten samt att man fick huvudvärk/migrän, om jag tyckte det blev för jobbigt skulle jag ringa vårdcentralen. Jag ska även ha koll på mina sammandragningar så de inte kommer för ofta.

    Jag var hemma förra gången jag jobbade helg och det känns som jag skulle behöva vara hemma även denna veckan men blir ju fattig på det här....



    Ja så skönt! Var var det, i tygelsjö?

    Allt som är färdigt är skönt.

    Vårt hus är äldre och det ville vi ha men det kräver sitt också.

    Oj vad störigt men ändå bra att dem tog sig tid att lyssna trots det var fel datum!

    När har du rul?

    Vi har kub 9 mars och bm - lyssna hjärta 3/4.

    Går in i v 12 imorgon eller ja 11+0.

    Sakta men säkert mot delmål ett :)

    Har vabbat med dottern mån och tis och Gud vad skönt det är att vara hemma jämfört med jobb. Man mår så mycket bättre hemma.
  • SBM

    Känner mig så uppgiven på situationen på jobb. Jag har ett väldigt tung fysiskt jobb och har redan nu (v 14) problem med foglossning och ischias. (Haft sen v 8-9) Det funkar hyfsat OK att jobba om jag tänker på hur jag jobbar och inte belastar kroppen fel eller gör för snabba rörelser.
    Min chef hade läst in sig på foglossning och tyckte i princip att jag skulle sjukskriva mig på heltid redan nu för att inte förvärra problemen eller få permanenta "skador" efteråt. (har haft svår foglossning vid de 2 tidigare graviditeterna så han hänvisar till det) Men jag vill inte bli sjukskriven, inte redan iaf. Med de 2 andra barnen har jag jobbat 50% och varit sjukskriven 50%, vilket fungerat bra men det går inte nu helt plötsligt. (Det är tydligen inte ekonomiskt försvarbart) Så chefen hänvisar till att det inte finns andra uppgifter jag kan göra så 100% sjukskrivning är det som gäller enligt honom och hans chef. Jag har sagt att jag kommer att jobba så länge jag kan, jag får bita ihop helt enkelt. Att jobba fungerar än så länge men det är när jag kommer hem som det är jobbigt, då har jag så ont att jag bara kan sitta ner på en stol eller i soffan. Jg är jättetråkig. Orkar inte med att göra något med barnen mer än lägga pussel eller bygga med pärlor osv. Att gå på en lekplats är inte att tänka på. (den minsta behöver viss hjälp på lekplatser och jag kan inte lyfta henne)

    Jag har även två arbetsledare som hela tiden kommer med gliringar om att jag borde kanske sjukskriva mig ändå (säger inget på jobb om hur ont jag egentligen har) eller om jag tog föräldrarledigt på 50% (får någon av de andra barnen) och jobbade 50%, för då kostade det inte företaget något och jag kunde ändå jobba lite, som en kompromiss. Men varför skulle jag det? Då kan jag lika bra vara sjukskriven på heltid och få 80% av min lön istället för att bara få 50% av min lön.

    Sorry för ett negativt inlägg, jag är bara så frustrerad och uppgiven. Jag kommer har gravidpenning 60 dagar innan bf och där innan tänkte jag ta ut 4 v semester så min sista arbetsdag är tänkt till runt siste maj beroende på hur mycket jag flyttas vid rul.

    Semester imorgon iaf då jag ska till bm för sockerbelastning. Mannen är ledig då också så vi får en familjedag ihop istället, något positivt i det hela :)

Svar på tråden Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten