• Augusti82

    Bebis 2015!

    hej på er!

    jag hänger på här!

    Fick missfall nu i januari och vi ska köra på igen i slutet av april/början på maj så bebisen kommer i början på nästa år.

    Så kul att det är en tråd för oss!!!!

  • Augusti82
    Lindaa88 skrev 2014-02-06 18:34:51 följande:

    Måste väl finnas fler som planerar bebis? :D


    Självklart! Vi också!!!

    Är snart 32 o sambon 35. Fick missfall för 3 v sedan i v9. Nya försök kommer göras from slutet på maj!

    När planerar ni?
  • Augusti82

    Folsyra äter jag redan. Man ska börja äta det 3 månader innan man planerar att blir gravid för att det ska hinna gå in i kroppen ordentligt.

    Kul att se så många som inte ska börja förrän sommaren som jag :D

  • Augusti82
    1Familj skrev 2014-03-07 13:45:59 följande:
    Hej hej!

    Ny här...planerar och längtar efter att få bilda familj! 

    Det vore himla kul att få dela tankar och erfarenheter med andra som också planerar en liten bebis under 2015!
    Jag tog mitt sista p-piller 14:e februari, på våran 4-års dag =) och har sen dess ersatt dessa med folat. Väntar nu på att kroppen ska "komma igång" och ägglossningstest är införskaffade, vi hade tänkt börja försöka i Maj. Just nu känns allt som en stor längtan, så nära men ändå så långt bort!

    Jag fyller 23 och sambon 28. Han har velat haft en knodd sedan ett par år tillbaka men jag har inte känt mig riktigt redo tills för ett tag sen då det kom över mig nästan från ena dagen till den andra och nu är längtan efter att få bilda familj större än någonsin! Förutsättningarna känns helt rätt då vi båda har bra jobb som har givit oss en god ekonomi med ett bra sparkapital. Vi tittar på hus men har även möjlighet att inreda ett barnrum där vi bor nu. 

    Ser fram emot att få läsa om vägen fram till era plus och kanske hela vägen fram till en nybakad bebbe? =)

    Mvh!
    Hej välkommen! Det var ett tag sedan det skrevs i denna tråden så kul att någon väcker oss till liv igen :) Förstår precis hur du menar med att längtan är stor men att det känns så långt bort!!!
  • Augusti82
    1Familj skrev 2014-03-07 18:11:12 följande:
    Tack! =)

    Sambon har en önskan om ett sommarbarn men jag känner att jag vill börja försöka så fort som möjligt, dock tidigast början på Maj. Jag får känslan av att han inte riktigt är medveten om hur pass vanligt MF är och då om man ens lyckas komma till befruktning, det är ju inte säkert att ens den biten går som man hoppas på. 

    Jag längtar verkligen efter att få se min sambos reaktion när jag berättar för honom den dagen jag får ett plus!

    Tänkte på ditt MF Augusti82, ursäkta att jag frågar men det är för att du har en erfarenhet som inte jag har. Upptäcktes det vid ultraljud? Jag är verkligen jättenojjig för MF och nästan ännu värre, att barnet inte utvecklas som det ska och att detta inte upptäcks. Jag vill verkligen göra alla tester men kan och får då vi, tyvärr, har utvecklingsstörningar och andra åkommor släkten. 

    Du får lov att fråga precis hur mkt du vill! 


    Jag fick mitt missfall dagen innan mitt VUL. Jag var i v8+4 men förmodligen hade det redan stannats av i v 5 ca. Det är bara det att kroppen inte hade stött ut det förrän senare. Nu har jag som första milstolpe att komma förbi BIM. Man kan testa några dagar innan BIM o få positivt men så stöts det ut vid BIM iaf. Därför bör man testa EFTER BIM. Såvida du inte är en testoman som jag..... Jag tycker att du ska prata med en barnmorska om din rädsla, alt en kurator. För du kan inte oroa dig för mycket heller. Den stressen är också skadlig. Blir det en ångestoro (nu säger jag inte att du har det men om ifall att) så vet jag inte hur mkt det faktiskt påverkar fostret.


    Jag har mina milstolpar som sagt. Komma förbi BIM och sedan till ett VUL i v7-8 o se ett hjärta ticka. Då vet jag att jag faktiskt haft en sk "ordentlig graviditet". Där är ett foster. Om jag känner att det blir för mkt oro kommer jag begära att få prata med någon som kan lugna mig istället så att jag kan få njuta av att vara gravid o inte vara orolig.

    Sedan kan det ta tid att bli gravid. En önskan om att få ett sommarbarn är alltid trevligt. Men han bör nog vara beredd på att det kanske tar lång tid. 
    Vi har faktiskt börjat försöka igen och jag har BIM på lördag så jag hoppas att jag är gravid. Kanske blir det ett 2014 barn iaf :)

    Hör bara av dig.

    Stor kram!

  • Augusti82
    Anonym (Han O jag) skrev 2014-03-10 09:10:36 följande:
    Jag har väl i ett svagt ögonblick lovat att vi ska försöka bli gravida efter bröllopet i vår. Han vill väldigt gärna ha barn. Jag är väl sådär sugen.. Men vi är 30 år gamla, har gård på landet, utbildningar, jobb och god ekonomi. Ska vi ha barn så är det väl dax att sätta igång snart. Min sambo är väldigt duktig med barn och jag är övertygad om att han väger upp mina eventuella brister som förälder ;) Någon längtan har jag aldrig känt och jag tror inte att jag skulle få nån om jag väntade heller.
    Jag tror också att man kanske i en sits som du men blir kanske  att man längtar en bit in i graviditeten. 

    vad roligt med bröllop!!!! då är allt i princip färdigplanerat?
  • Augusti82
    stjärnasomärdin skrev 2014-03-11 22:15:02 följande:
    Jag hoppar gärna in här. Fick i förra veckan konstaterat MA i vecka 11 och väntar nu på att kroppen skall förstå och göra dig av med det. Vi har en släktresa bokad i februari och hade hoppats att den skulle blivit vår första med våran femmånaders bebis. Istället tvingas vi nu skjuta på framtida bebisverkstad för att jag inte skall vara allt för höggravid vid resans tidpunkt. Känns som en evighet att vänta till augusti/september nu och känns som att sorgen efter vårt MA kommer bli mer utdragen nu när vi måste vänta så pass länge på att ge oss in i matchen igen. Kan vara gott att ha någonstans att hänga så länge nu när jag lämnat mina graviditetstrådar! :)
    Välkommen in gumman <3
  • Augusti82

    Hej tjejer!

    Hoppas allt är bra med er!
    Har inte varit här inne på jättelänge så uppdatera mig gärna!

    Jag har själv bim imorgon el onsdag så det är spännande!!!
    Kram!

Svar på tråden Bebis 2015!