• strandkant

    Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

    Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

    Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

  • Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • TouchOfRed
    Lovisa09 skrev 2014-10-18 19:40:21 följande:

    Hej! Gick i tisdags med i vv online. Har mha viktklubb gått ner ca 15 kg, har stått still ett bra tag, sedan i våras och vill nu kämpa mig av med de sista 8 kilona. Tänkte då testa nått nytt och nytt brukar vara motiverande. :) har vägningsdag tisdagar. Startvikten är 68kg och målet blir ju då 60 kg. Hänger gärna på här och får lite tips och pepp när det behövs :)


    Oj vad duktigt! 15 kg, önskar jag också kan lyckas med det! Lycka till med resterande 8 kg, klart vi peppar så gott vi kan Flört
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-19 10:13:45 följande:
    Igår gick nästan hela veckobonusen åt, 3 rätters middag hos svärmor - där försvann pointsen i ett nafs!

    Köpte en klänning jag ska ha nästa helg, min brorsdotter ska döpas då.

    Jag håller tummarna att du gått ner!! Jag brukar tänka att jag nog inte gått ned något, då blir man nästan alltid positivt överraskad. Och har man inte gått ned ska man inte ge upp, i längden kommer man hamna på minus! Flört
    Hehe! Ja poängen drar fan fort iväg när man inte äter hemma! Va kul att du hittade en klänning till dopet, tyckte du den satt bättre än övriga klänningar då?

    Jag tänker lite likadant som dig gällande vågen, hehe.. men hoppas men tänker ändå att nä, jag har nog inte gått ner nåt... då blir det roligare att ställa sig på vågen den dagen man ska väga sig .
    http://www.traningsperiodaren.blogspot.som
  • Lovisa09
    scorpiontjejen skrev 2014-10-18 20:31:53 följande:
    Såg det nu Pyret.. trist. Hoppas de tar fram nåt program för gravida.. nåt bra o snällt program..
    Lovisa09 skrev 2014-10-18 19:40:21 följande:

    Hej! Gick i tisdags med i vv online. Har mha viktklubb gått ner ca 15 kg, har stått still ett bra tag, sedan i våras och vill nu kämpa mig av med de sista 8 kilona. Tänkte då testa nått nytt och nytt brukar vara motiverande. :) har vägningsdag tisdagar. Startvikten är 68kg och målet blir ju då 60 kg. Hänger gärna på här och får lite tips och pepp när det behövs :)


    Ok! 15 kg är asbra! Hoppas resterande kilon försvinner med vv då smile1.gif ! Tränar du nåt?
    Jo jag är nöjd med - 15kg såklart!! Jag vill bara ner lite till:). Jag tränar mestadels löpning men har fått en skada i foten så de sista månaderna har jag fått dra ner på löpningen. Men hoppas jag snart kan trappa upp det. Sprang mitt första Gbg-varv i maj och har siktet inställt på ännu ett varv nästa år men just nu ser det lite mörkt ut. Gymmar ibland och går promenader och några kortare löprundor blir det ändå varje vecka.
  • Lovisa09
    TouchOfRed skrev 2014-10-19 10:15:19 följande:
    Oj vad duktigt! 15 kg, önskar jag också kan lyckas med det! Lycka till med resterande 8 kg, klart vi peppar så gott vi kan Flört
    Tack!!! Känns motiverande med nått nytt, ska väga mig på tisdag men jag är vågberoende så väger mig nästan varje dag. Galet! Men får se på tisdag vad resultatet blir!
  • TouchOfRed
    scorpiontjejen skrev 2014-10-19 14:25:47 följande:
    Hehe! Ja poängen drar fan fort iväg när man inte äter hemma! Va kul att du hittade en klänning till dopet, tyckte du den satt bättre än övriga klänningar då?

    Jag tänker lite likadant som dig gällande vågen, hehe.. men hoppas men tänker ändå att nä, jag har nog inte gått ner nåt... då blir det roligare att ställa sig på vågen den dagen man ska väga sig .
    Ja, jag fyllde i alla poäng i appen innan jag skulle sova, fick en mindre chock Förvånad Men då lär man sig också en läxa till nästa gång! Flört
  • Fidelisen

    Hej hej.

    Jag hänger gärna i denna tråd om jag får.

    Har gått ner runt 30 kilo med VV för några år sedan. Har sedan dess gjort ivf behandlingar, fått tre missfall och blev sedan gravid på naturlig väg.

    Under graviditeten var jag, på barnmorskans inrådan, fortsätt viktväktare. Gick upp knappt 6 kilo under graviditeten och gick snabbt ner 10 kilo efter flickan föddes i maj.

    Har gått ner några kilon till men står sedan några veckor still. Har ingen motivation. Sköter mig kanske 50% av tiden och skulle nog ha mycket att vinna på att vara delaktig i en tråd likt denna.

    Får jag hänga på?

    Har 30 kilo att gå ner.

  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-22 13:11:47 följande:

    Hej tjejer!
    Hur har det gåt för er som väger er på tisdagar? Glad


    -5 kg här på 3 veckor! Skrattande
    Fidelisen skrev 2014-10-22 13:20:18 följande:

    Hej hej.

    Jag hänger gärna i denna tråd om jag får.

    Har gått ner runt 30 kilo med VV för några år sedan. Har sedan dess gjort ivf behandlingar, fått tre missfall och blev sedan gravid på naturlig väg.

    Under graviditeten var jag, på barnmorskans inrådan, fortsätt viktväktare. Gick upp knappt 6 kilo under graviditeten och gick snabbt ner 10 kilo efter flickan föddes i maj.

    Har gått ner några kilon till men står sedan några veckor still. Har ingen motivation. Sköter mig kanske 50% av tiden och skulle nog ha mycket att vinna på att vara delaktig i en tråd likt denna.

    Får jag hänga på?

    Har 30 kilo att gå ner.


    Välkommen! The more, the marrier eller hur det stavas! Jag har lovat mig själv att köra stenhårt fram till jul. Hoppas på att gå ner totalt 11 kg tills dess, 6 kg kvar nu bara! 

    Grattis till bebis förresten, hur gammal är hon?
  • Fidelisen
    scorpiontjejen skrev 2014-10-22 21:07:15 följande:

    -5 kg här på 3 veckor! Välkommen! The more, the marrier eller hur det stavas! Jag har lovat mig själv att köra stenhårt fram till jul. Hoppas på att gå ner totalt 11 kg tills dess, 6 kg kvar nu bara! 

    Grattis till bebis förresten, hur gammal är hon?


    Hon är snart 6 månader, tiden bara flyger förbi
  • TouchOfRed
    Fidelisen skrev 2014-10-22 13:20:18 följande:

    Hej hej.

    Jag hänger gärna i denna tråd om jag får.

    Har gått ner runt 30 kilo med VV för några år sedan. Har sedan dess gjort ivf behandlingar, fått tre missfall och blev sedan gravid på naturlig väg.

    Under graviditeten var jag, på barnmorskans inrådan, fortsätt viktväktare. Gick upp knappt 6 kilo under graviditeten och gick snabbt ner 10 kilo efter flickan föddes i maj.

    Har gått ner några kilon till men står sedan några veckor still. Har ingen motivation. Sköter mig kanske 50% av tiden och skulle nog ha mycket att vinna på att vara delaktig i en tråd likt denna.

    Får jag hänga på?

    Har 30 kilo att gå ner.


    Välkommen, klart du får hänga på! Grymt att gå ned 30 kg!! Skrattande Och vad härligt att du tillslut fick din dotter efter alla missfall Hjärta
    scorpiontjejen skrev 2014-10-22 21:07:15 följande:
    -5 kg här på 3 veckor! Skrattande
    Fidelisen skrev 2014-10-22 13:20:18 följande:

    Hej hej.

    Jag hänger gärna i denna tråd om jag får.

    Har gått ner runt 30 kilo med VV för några år sedan. Har sedan dess gjort ivf behandlingar, fått tre missfall och blev sedan gravid på naturlig väg.

    Under graviditeten var jag, på barnmorskans inrådan, fortsätt viktväktare. Gick upp knappt 6 kilo under graviditeten och gick snabbt ner 10 kilo efter flickan föddes i maj.

    Har gått ner några kilon till men står sedan några veckor still. Har ingen motivation. Sköter mig kanske 50% av tiden och skulle nog ha mycket att vinna på att vara delaktig i en tråd likt denna.

    Får jag hänga på?

    Har 30 kilo att gå ner.


    Välkommen! The more, the marrier eller hur det stavas! Jag har lovat mig själv att köra stenhårt fram till jul. Hoppas på att gå ner totalt 11 kg tills dess, 6 kg kvar nu bara! 

    Grattis till bebis förresten, hur gammal är hon?
    Bra jobbat!! Då är du ju nästan halvvägs till ditt mål! Skrattande

    Jag ska ju väga mig imorgon, håll tummarna för mig!
    Jag åt ju en massa dumt förra helgen, men har skött mig mkt bra under veckan, inte använt bonuspoints alls och dessutom tränat nästan varje dag. Hoppas verkligen på resultat!Drömmer

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!