• Anonym (sjuksköterska)

    sjuksköterskor, vad tjänar ni?

    lägger tråden anonym så kan ni svara anonymt.
    Vad har ni för månadslön och vad jobbar ni som?
    Hur många år har ni jobbat?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-10 14:32
    om ni vill berätta gärna vilket sjukhus ni är på!

  • Svar på tråden sjuksköterskor, vad tjänar ni?
  • Anonym (Kommun)

    Kommunsyrra med grundutbildning. Varit klar i 2 år. 24 750:-/mån + OB. Ca 26.500:- före skatt.

  • modsey
    Catlady2013 skrev 2014-01-12 14:06:02 följande:

    Nä, ingenting....tur att inte alla lever med den deppiga inställningen utan kämpar på....för MEDLEMMARNA. 100% uppslutning ger resultat, det vet jag ju men vi får ta det privat...
    ja du, återkom när du har något resultat att visa. På  5 år har de inte gjort ett endaste skvatt eller uppnått ett pillevipp
  • Catlady2013

    h


    modsey skrev 2014-01-12 14:15:44 följande:
    ja du, återkom när du har något resultat att visa. På  5 år har de inte gjort ett endaste skvatt eller uppnått ett pillevipp

    Du anar inte vad vi åstakommit på bara ett år på min arbetsplats...men du e nog bara bitter o lever livet i svartvitt...
  • modsey
    Catlady2013 skrev 2014-01-12 14:23:08 följande:
    h
    Du anar inte vad vi åstakommit på bara ett år på min arbetsplats...men du e nog bara bitter o lever livet i svartvitt...
    Nja min löneutveckling är mer än god, så jag personligen är nöjd Solig
    Men jag ser ett nationellt problem vi redan står i och som bara är toppen på isberget.
  • Catlady2013
    modsey skrev 2014-01-12 14:28:55 följande:
    Nja min löneutveckling är mer än god, så jag personligen är nöjd Men jag ser ett nationellt problem vi redan står i och som bara är toppen på isberget.

    Toppen på vilket isberg? Eftersom vi inte får streja har vi ett problem som gör att jobbet går långsammare än för ex byggnads, eftersom vi finansieras av skattemedel o många anser vi ska tiga o jobba på och skylla oss själva, så går jobbet långsammare. VF jobbar mot en jätte, en enorm jätte, och har dåliga förutsättningar iom detta vad gäller AB mm. Men starka företrädare kan göra underverk på det lokala planet och det är där det händer saker om medlemmar verkligen engagerar sig. men den stora massan medlemmar som anser De där andra i vårdförbundet ska göra jobbet är de som bidrar till fackets ev svaghet, skämmes på ER!!!!
  • modsey
    Catlady2013 skrev 2014-01-12 14:35:20 följande:

    Toppen på vilket isberg? Eftersom vi inte får streja har vi ett problem som gör att jobbet går långsammare än för ex byggnads, eftersom vi finansieras av skattemedel o många anser vi ska tiga o jobba på och skylla oss själva, så går jobbet långsammare. VF jobbar mot en jätte, en enorm jätte, och har dåliga förutsättningar iom detta vad gäller AB mm. Men starka företrädare kan göra underverk på det lokala planet och det är där det händer saker om medlemmar verkligen engagerar sig. men den stora massan medlemmar som anser De där andra i vårdförbundet ska göra jobbet är de som bidrar till fackets ev svaghet, skämmes på ER!!!!

    så du tycker alla ska vara med? Som ett tvång?


    Nä varför ska jag bidra med något jag personligen inte har någon egen nytt av?


    Jag ser heller ingen nytta för den stora gruppen av sjuksköterskor i landet, kolla bara på löner och arbetsförhållandena!

    Vad jag däremot sett bevis på är en hel del som jobbar fackligt lokalt som beter sig som xxx på olika vis och jag tror inte de högre upp i hierarkin generellt är bättre.

    Så varför skulle jag skämmas för att jag inte är med i ett fackförbund jag inte tror på

  • Catlady2013
    modsey skrev 2014-01-12 14:43:08 följande:
    så du tycker alla ska vara med? Som ett tvång? Nä varför ska jag bidra med något jag personligen inte har någon egen nytt av? Jag ser heller ingen nytta för den stora gruppen av sjuksköterskor i landet, kolla bara på löner och arbetsförhållandena! Vad jag däremot sett bevis på är en hel del som jobbar fackligt lokalt som beter sig som xxx på olika vis och jag tror inte de högre upp i hierarkin generellt är bättre. Så varför skulle jag skämmas för att jag inte är med i ett fackförbund jag inte tror på

    Och om vf inte finns öht? Hur skulle det funka i en perfekt värld? Vad ka vf göra för att återfå förtroendet, tycker du undviker att svara på det. Om ingenting är ett svar, vilket jag inte tycker det är. Nån lösning på hur ssk ska förhandla o skriva avtal borde du ju ha. Och hur det skulle se ut och vad de skulle göra utifrån gällande lagar o förordningar.
  • modsey
    Catlady2013 skrev 2014-01-12 14:59:20 följande:

    Och om vf inte finns öht? Hur skulle det funka i en perfekt värld? Vad ka vf göra för att återfå förtroendet, tycker du undviker att svara på det. Om ingenting är ett svar, vilket jag inte tycker det är. Nån lösning på hur ssk ska förhandla o skriva avtal borde du ju ha. Och hur det skulle se ut och vad de skulle göra utifrån gällande lagar o förordningar.
    mitt svar var ganska tydligt men förtydligar det; vf kan inte göra ett skvatt för att återfå mitt förtroende.

  • Catlady2013
    modsey skrev 2014-01-12 15:01:27 följande:
    mitt svar var ganska tydligt men förtydligar det; vf kan inte göra ett skvatt för att återfå mitt förtroende.



    Men du åker snålskjuts och vad gör du om vf försvinner...?!?!
  • modsey
    Catlady2013 skrev 2014-01-12 15:09:00 följande:


    Men du åker snålskjuts och vad gör du om vf försvinner...?!?!
    nej jag åker inte snålskjuts, jag jobbar inte som sjuksköterska längre uran administrativt Så lugna dig Flört
    Men, även om jag jobbat på golvet som ssk, så har jag i min fulla rätt att vara med i annat fackförbund eller inget. På den avdelningen jag jobbat sist var det säkert 10 personer som kände som jag och lämnade vf efter strejken och aldrig gick med igen.
    Men du anser alltså att det ska vara tvingande att vara med i vb om man jobbar som sjuksköterska?
    Ha ha ja det vore kanske det enda sättet vf skulle få upp antalet medlemmar igen!
Svar på tråden sjuksköterskor, vad tjänar ni?