• Mama C

    IVF:are i Västmanland

    ET86: jag har BIM på söndag så då ska jag starta med sprutorna. Är inte så värst nervös att själva spruttekniken för mamma har jobbat typ hela sitt liv inom vården så hon kan visa mig. Men däremot är jag nervös för hur jag ska sätta i ampullen rätt o få rätt dos. Kul att vi börjar nästan samtidigt! Glad
  • Mama C
    ET86 skrev 2014-03-14 00:56:06 följande:
    Spännande!
    Jag börjar bli nervös för de mesta nu. Pennan går nog bra att ta själv. Men resten verkar inte lika trevliga. Får se hur de går, är inte sprut rädd iaf, och jobbar inom vården själv. Dock inte van med att ge sprutor & inte lika kul att man ska ta dom på sig själv :/ tur att man har en gubbe som kan hjälpa till om de behövs.
    haha min gubbe skulle först spy sen svimma om han såg nålen gå in i huden! Tungan ute Det är ju tur att det är pennan i ca 10 dar o den andra i 5, och inte tvärtom. Den där sista stora rackarn känns riktigt läskig, den är ju enorm! Jag har tatueringsnålar som är mindre!
    Jag är inte spruträdd heller, men jag gillar verkligen inte den där biten när de ska in genom huden. Ringde ferten idag o frågade hur jag skulle göra om mensen t ex kommer ikväll. Då ska jag starta imorgon kväll isf. Och kommer mensen på lördag ska jag börja på söndag o kommer den på söndag så ska jag ringa in direkt på måndagmorgon så får jag komma in. Asså, shit, jag är skitnervös nu, det är faktiskt dax!!! Helt galet att veta att med en massa tur kanske jag blir gravid v.13 Drömmer vem vet, vi kanske ses i korridorerna i Västerås eller Uppsala Solig 
  • Mama C

    Bestämmer du klockslaget själv eller sa de en specifik tid som du ska ta kvällssprutan på?

  • Mama C
    Hepe: jag kan ju tänka mig att eftersom sprayen stänger (rätta mig om jag har fel) hypofysen, så rubbas ju hela kroppen, speciellt hormonerna, dvs immunförsvaret försvagas och man blir lättare sjuk. Det är min teori iaf...

    ET86: jag tänkte ta den ca kl 21, för det passar nog mig bäst. Då är det lugnast här hemma. Sonen har somnat ordentligt, mannen har inte börjat göra sig klar för att åka till jobbet (han åker ca 22.20).

    Åh shit va nervös jag börjar bli! Det ska faktiskt bli verklighet nu!!!! 
    Men jag undrar fortfarande vad det är med mig, stod och borstade tänderna och började må jätteilla....
  • Mama C

    Imorgon bitti testar jag. Är ju ändå bim. Orkar inte vänta längre o fundera på om jag ska börja med sprutorna eller inte.... har en jäkla molvärk, mått illa som fan hela dan, irriterad på gubben och mått allmänt urk. Vet inte om det är efterdyningar efter magsjukan (eller vad det nu va), men testet berättar ju iaf om det är av dom anledningarna jag mår skrutt. 

  • Mama C
    Rynkar på näsan negativt.....Gråter ingen mens än, men den kommer väl ikväll eller imorgon....
  • Mama C

    Jippi, vilken kanonstart jag kommer få på den här behandlingen: magsjuk!!! eller vad fan det nu är, var ju kass i magen förra veckan o spydde en gång, med magont o svullen som höggravid kossa. Men mådde ändå rätt okej o var hungrig. Den här helgen har jag legat totalt däckad. Magsmärtorna från helvetet, illamående utan dess like, försökt spy men kommer inget, ränneskita o igår var absolut värst: raparna smakade o luktade ruttna ägg!! Kräks ville inte annat än spy, men kom inget. Har typ sovit inatt, mår lite bättre, men fortfarande ont i magen o stinn o svullen o ränneskita, men det kanske är på väg åt rätt håll. Mensen har som tur är inte kommit än, vill gärna bli lite bättre innan jag börjar med sprutorna. O inte fan skulle jag våga mig iväg till Västerås i det här skicket Rynkar på näsan och sambon mår lika dåligt han. Vi lär ju gå ner i vikt iaf (always look on the bright side hehe)
    Ursäkta att det blev lite äckelvarning här Rynkar på näsan

  • Mama C

    ET86: till mig sa de att orgalutran på morgonen. Här har mensen fortfarande inte kommit men börjar få redig molvärk så det är la på gång. Fan va drygt att vänta....!

  • Mama C
    ET86 skrev 2014-03-18 23:02:49 följande:

    Jo tack, de stod också på min som jag hämtade ut från Apoteket förra månaden. Men helt plötsligt hade Uppsala ändrat de så den skulle tas på kvällen istället. Nu är första tagen och den va inte skön att ta. Nu har jag en riktigt sur gubbe här hemma, han är riktigt arg på att dom inte hade tid att instruera hur man skulle ta den. Och jag är väl inte mycket gladare jag heller, fan att dom inte ringde idag!!
    Öh ok? Visade dom inte hur du skulle ta den? Det verkar som att de som jobbar inom vården o dagligen sätter sprutor glömmer bort att det finns folk som inte gör det Obestämd o fult av dom att inte ringa! På dom igen bara!
    Är det Uppsala som bestämmer när den ska tas? 

    Här har mensen fortfarande inte kommit, börjar få spunk på det här! Kan den inte bara komma så jag får komma igång??? Foten i munnen
  • Mama C
    ET86 skrev 2014-03-19 11:51:58 följande:
    Ja de står ju lite olika i broschyren & bipacksedeln, hoppas de går bättre ikväll. Ringde aldrig Västerås idag, ska jag behöva ringa för att kolla om provet va okej. *suck*
    Ja de är tydligt att Uppsala bestämde de, känns ju lite sådär. När de ändras på så kort tid :/

    Har du Testat dig nå mer, sen sist då?
    Stressad?
    Usch va stressande med olika bud hela tiden :/ ring dom direkt imorgon bitti så du kan få svar på testet. Gör alla det testet för att se att dosen stämmer?

    Nej jag har inte testat igen, tänker att mensen bara är sen dvs jävlas bara för att den kan Tungan ute Så farligt stressad tycker jag inte att jag är, inte mer än vanligt iaf. Faktiskt så är t o m "hjärnspökena" tystare än vanligt. Men smått illamående (eller snarare små rus av illamående) har jag fortfarande o molvärk. Känns inte som när mensen kommer, vete katten hur man ska förklara det. 

    Förresten, vad säger ni om att skapa en grupp på fb?

    Idag har jag iaf upptäckt att jag är en hejjare på att göra snödjur Tungan ute en snöelefant o en snötiger gjorde jag och grabben idag (nej de va inte skala 1:1 haha)
Svar på tråden IVF:are i Västmanland