• Anonym (Nubörjardet)

    Skilsmässa i uppstart - följas åt?

    Oavsett anledning så kanske det är fler som är i uppsatt att skilsmässa. Kanske nån vill följas åt, det är mycket praktiskt som ska fixas, och många känslor i omlopp, och det skulle vara skönt att ha några som genomgår samma sak Själv är jag snart i uppstart av en skilsmässa som jag initierat. Maken vill inte, men jag har bestämt mig. Vi har två barn, 5 & 8 år. Vi har inte berättat nåt och inget är uttalat eller påbörjat, men ska inom några veckor Tyvärr ingen möjlighet att bo kvar i huset så det ska lösas, hur lägger man upp det, sälja hus, köpa lägenheter, berätta för barnen, genomföra bodelning. Lite bökigt med uppskjuten skatt och tidigsre vinster i försäljningar osv, så det måste jag ta hjälp av jurist för att få ordning på. Mycket med det hela Nån fler?

  • Svar på tråden Skilsmässa i uppstart - följas åt?
  • Marie357
    Anonym (kaos) skrev 2014-02-16 23:33:49 följande:
    Denna helgen har jag tillbringat själv med barnen och det har varit så underbart! Vi bor ju under samma tak vilket är påfrestande men denna helgen har exet varit iväg och festat. Tror att han gör det för att jag ska bli lite sur men jag bryr mig inte. Skönt att få vara hemma själv med barnen!
    Just nu är exet tyst. Inte ett ljud säger han till mig, och knappt till barnen.

    Ibland känner jag mig lite ensam. Mina vänner ställer upp och bryr sig men jag känner att jag har ett större behov av vänskap nu än tidigare. Jag har funnit några som är i liknande situation som mig och det är verkligen toppen att kunna gnälla av sig lite om struntsaker.

    Tittade på en lägenhet i fredag men det var för liten så jag får leta vidare. Men det är ändå skönt att titta. Tur att man kan få lägenhet lätt här så jag har råd att vara lite kräsen!

    Är det fler av er som har ex som har blivit galna av ilska? Inte fysiskt utan psykiskt. Vet inte hur många hot jag fått per dag (inte just nu under tysta perioden). Och vissa hot har även blivit till verklighet vilket gör att jag inte vet alls var han står. Denna oron för när nästa "slag" kommer gör mig galen. Hade det inte varit för detta (och att jag bara får ha barnen varannan vecka) så hade mitt liv varit perfekt!

    Men gud.... Min man/ex håller också på att psyka.. Ena sekunden skrattar han & sticker som sagt vad ner det berömda huvudet i sanden för att nästa sekund gråta, skrika, hota med mera.. Jag är faktiskt t o m lite rödd för honom....


    Jag tycker också det ska bli piss att ha barnen varannan vecka, men får se hur länge han klarar det...


    www.nattstad.se/stängdadörrar
  • Marie357
    Anonym (Stort steg) skrev 2014-02-17 12:57:51 följande:
    Oj "Kaos", det låter jättejobbigt. Min sambo gråter mest och vädjar lite då och då om att jag ska ändra mig. Men inför barnen är han bra. I helgen var vi på badhus och hade det rätt bra. Känns bra att vi än då länge funkar som familj trots att vi ska dela på oss. Men för honom är det jobbigt och svårt att acceptera mitt val när vi inte bråkar utan har det rätt bra i vardagen.

    Nu på morgonen har jag träffat en mäklare som ska lämna offert på försäljning. Kändes bra. Hon tyckte att huset var väldigt fint och att det borde gå bra att sälja. Ska träffa en till imorgon.

    Sen kommer ju allt annat praktiskt som att ordna skol- och dagisplats till barnen. Hitta två bra boenden hyfsat nära varandra osv. Men man får väl ta en sak i taget...

    Härligt att du har tagit tag i det....


    Jag ska också köra på nu.... Ska kolla vad det är man behöver för att sedan skicka in ansökan...


    www.nattstad.se/stängdadörrar
  • Marie357
    Anonym (Skild) skrev 2014-02-17 17:40:03 följande:
    Hej!

    Min skilsmässa gick igenom för ca 2 månader sedan. Vi var gifta i 15 år , tillsammans i 16...två barn, en tonårstjej och en liten kille. Fd stack för 1 år sedan utan att säga något till barnen. Han träffade inte dem i flera månader..Han lämnade mig med skulder och vi har inte gjort någon bodelning. Han vägrar fortfarande betala sin del i av lånet och jag går på knäna..Fick inget underhåll på 6 månader..Nu har jag tagit kontakt med mäklare och en jurist. Jag har fått nog! Han vill inte alls samarbeta. Någon som har någon som helst erfarenhet av bodelning?
    Tacksam för svar!
    Nej, men fy fan! Bra att du har fått nog.. Stå på dig tjejen! Du är värt något mer...!
    www.nattstad.se/stängdadörrar
  • Anonym (Skild)

    ...hela storyn började med att han ljög om sin anställning, lön och gömde mina räkningar..och när jag var utom mig av ilska, stack han. Han bor fortfarande hos sin mor för att betala skulderna han har låtit gå till Fogden.
    Inte nog med det...bland de gömda räkningarna fanns en elräkning...jag fortsatte betala elräkningen som vanligt , inget vetande..tills jag fick ett brev att elen ska stängas av..Då hade han skrivit på "delgivningen".. utan att berätta ngt. Betalade in 4000 kr (egentligen var räkningen på 1500) för att elen skulle sättas på..Fy fan..jobbade till kl22 och när jag kom hem var det mörkt i lgh..fick packa ihop barnen och sova hos en kompis. Jag kommer aldrig NÅGONSIN förlåta honom...ALDRIG!!!

    Han har ljugit under hela vårt äktenskap..om skitsaker men även om andra mer betydelsefulla saker (som att vår son var laktosintolerant..läkaren hade sagt det och det skulle skickas ett intyg från sjukhuset)..Jag har önskat mig många gånger att han inte fanns för då hade mitt och barnens liv varit enklare.

  • Anonym (händermig)
    Anonym (Nubörjardet) skrev 2014-02-08 11:06:11 följande:
    Oavsett anledning så kanske det är fler som är i uppsatt att skilsmässa. Kanske nån vill följas åt, det är mycket praktiskt som ska fixas, och många känslor i omlopp, och det skulle vara skönt att ha några som genomgår samma sak Själv är jag snart i uppstart av en skilsmässa som jag initierat. Maken vill inte, men jag har bestämt mig. Vi har två barn, 5 & 8 år. Vi har inte berättat nåt och inget är uttalat eller påbörjat, men ska inom några veckor Tyvärr ingen möjlighet att bo kvar i huset så det ska lösas, hur lägger man upp det, sälja hus, köpa lägenheter, berätta för barnen, genomföra bodelning. Lite bökigt med uppskjuten skatt och tidigsre vinster i försäljningar osv, så det måste jag ta hjälp av jurist för att få ordning på. Mycket med det hela Nån fler?
    Hej, vi har flyttat isär sedan ett år, men ska liksom ni snart börja riva i allt med bodelning etc. Jag är med …(!)
  • Anonym (Skild)

    välkommen! Ingen som bor i Malmö och vill träffas?

  • Onkel Anneli

    Nu uppskattar jag verkligen att vi inte bråkar och tog beslutet gemensamt. Inte för det är guld och gröna skogar här heller men det är hållbart


    Är du besviken på min sidfot? Jag är besviken på min sidfot.
  • Onkel Anneli

    Jag önskar er allt gott. Kämpa på


    Är du besviken på min sidfot? Jag är besviken på min sidfot.
  • Anonym (Osäker)

    Hej på er!

    Just nu står jag och velar om vi ska skiljas eller inte efter att jag kommit på honom med att han varit otrogen. Jag började komma på fötter och då damp nästa bombnedslag och han vägrar att öht prata om det som hänt. Vi har 7 barn och varit ett par i snart 19 år så jag känner att jag vill inte göra något förhastat.

    NÄR och HUR har ni tagit beslutet om att skiljas? Hur vet man eg att det är rätt beslut? Min man vet med sig om att jag står i valet och kvalet att lämna honom, han vill inte det men försöker inte tvinga mig att stanna kvar om jag känner att det inte fungerar. 

  • Marie357
    Anonym (Skild) skrev 2014-02-18 07:05:49 följande:
    ...hela storyn började med att han ljög om sin anställning, lön och gömde mina räkningar..och när jag var utom mig av ilska, stack han. Han bor fortfarande hos sin mor för att betala skulderna han har låtit gå till Fogden.
    Inte nog med det...bland de gömda räkningarna fanns en elräkning...jag fortsatte betala elräkningen som vanligt , inget vetande..tills jag fick ett brev att elen ska stängas av..Då hade han skrivit på "delgivningen".. utan att berätta ngt. Betalade in 4000 kr (egentligen var räkningen på 1500) för att elen skulle sättas på..Fy fan..jobbade till kl22 och när jag kom hem var det mörkt i lgh..fick packa ihop barnen och sova hos en kompis. Jag kommer aldrig NÅGONSIN förlåta honom...ALDRIG!!!

    Han har ljugit under hela vårt äktenskap..om skitsaker men även om andra mer betydelsefulla saker (som att vår son var laktosintolerant..läkaren hade sagt det och det skulle skickas ett intyg från sjukhuset)..Jag har önskat mig många gånger att han inte fanns för då hade mitt och barnens liv varit enklare.
    Men gud det låter ju helt sjukt...
    www.nattstad.se/stängdadörrar
Svar på tråden Skilsmässa i uppstart - följas åt?