• Anfa

    Fick ditt barn adhd/autism/asperger som du vaccinerat?

    Så angående rykten att vaccinering orsakar autism, adhd osv.. har ni vaccinerat era barn och hur blev dem? Sena eller tidiga i tal osv?

    Tror ni att vaccin är orsaken till att era barn fick autism eller något annat?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ditt barn adhd/autism/asperger som du vaccinerat?
  • SinnerSaint

    Vi har sett enorma skillnader sedan vi tog bort socker, mjöl, mjölk (allt vitt), ur kosten hos min systerdotter. Börjat prata mer, mer aktiv, kräver mer, kommunicerar mycket mer på alla sätt, mindre kramper. Hon har grav autism.

  • beckybe83
    Anfa skrev 2014-02-12 20:49:21 följande:
    Mm jag tror också att sådant är delvis ärftligt många gånger eller nästan alltid. Har flera i min familj som "har något". Inga av mina barn är tillräckligt gamla för att ha en diagnos förutom kansle 3åringen.

    Tror ni man kan "bota" autism eller göra det lindrigare genom kosten? Har sett någon bok av en kvinna som sägr att hennes barn blev bättre aav att byta kosten. Man blir ju undrande



    Jag tror jag vet vem du menar. Har varit på kurs hos henne. Jag tror att det kan hjälpa deras problematik om man ändrar kosten. Den botas inte men kan underlättas. Har gjort vissa observationer på jobbet. Är förskollärare och har stött på barn med autism. Det skadar inte att pröva. Undvik i så fall gluten, komjölk och socker.
  • Rasputin
    milli79 skrev 2014-02-12 20:48:36 följande:
    Om någon påstår att vaccin inte orsakar autism så tycker jag att man ska fundera på hur det såg ut innan man började vaccinera. Då fanns knappt dessa diagnoser.

    Tyvärr har jag sett vaccinskador på nära håll.
    En väns ex barn fick epilepsi efter 3mån vaccinet.
    En annan väns dotter fick en autoimmunsjukdom (efter svininfluensavaccinet t.om läkare sa att det berodde på detta).
    En annan väns släkting fick autism där det var mycket tydligt att det var efter vaccination. 
    En fd jobbarkompis son har autismliknande drag (pratar inte osv) efter vaccinering. 

    Alltså de jag pratat med som själva sett sina barn gå från glada och sociala till helt inåtvända och tappat språk mm de är rätt övertygade om sin sak.

    Och nej våra 3 barn skulle jag aldrig våga vaccinera.
    milli79 skrev 2014-02-12 20:48:36 följande:
    Om någon påstår att vaccin inte orsakar autism så tycker jag att man ska fundera på hur det såg ut innan man började vaccinera. Då fanns knappt dessa diagnoser.

    Tyvärr har jag sett vaccinskador på nära håll.
    En väns ex barn fick epilepsi efter 3mån vaccinet.
    En annan väns dotter fick en autoimmunsjukdom (efter svininfluensavaccinet t.om läkare sa att det berodde på detta).
    En annan väns släkting fick autism där det var mycket tydligt att det var efter vaccination. 
    En fd jobbarkompis son har autismliknande drag (pratar inte osv) efter vaccinering. 

    Alltså de jag pratat med som själva sett sina barn gå från glada och sociala till helt inåtvända och tappat språk mm de är rätt övertygade om sin sak.

    Och nej våra 3 barn skulle jag aldrig våga vaccinera.
    Nej du tycker alltså vi ska börja diagnostisera personer efter de medicinska kunskaper  vi hade på 1700-talet? Förstår du hur efterblivet det är? Rekommenderar dig då också att behandla dina sjukdomar och besvär med de metoder som användes då så att vi slipper använda skattepengar för att föra vidare din idioti

  • blubbblubb
    milli79 skrev 2014-02-12 20:48:36 följande:
    Om någon påstår att vaccin inte orsakar autism så tycker jag att man ska fundera på hur det såg ut innan man började vaccinera. Då fanns knappt dessa diagnoser.

    Tyvärr har jag sett vaccinskador på nära håll.
    En väns ex barn fick epilepsi efter 3mån vaccinet.
    En annan väns dotter fick en autoimmunsjukdom (efter svininfluensavaccinet t.om läkare sa att det berodde på detta).
    En annan väns släkting fick autism där det var mycket tydligt att det var efter vaccination. 
    En fd jobbarkompis son har autismliknande drag (pratar inte osv) efter vaccinering. 

    Alltså de jag pratat med som själva sett sina barn gå från glada och sociala till helt inåtvända och tappat språk mm de är rätt övertygade om sin sak.

    Och nej våra 3 barn skulle jag aldrig våga vaccinera.
    När man pratar om vad som orsakar vad så måste man kolla på befolkningsstudier. Min dotter fick sina allergier efter en magsjuka. Är det därmed bevisat att magsjuka ger allergier? 
  • Anfa
    SinnerSaint skrev 2014-02-12 23:12:27 följande:
    Vi har sett enorma skillnader sedan vi tog bort socker, mjöl, mjölk (allt vitt), ur kosten hos min systerdotter. Börjat prata mer, mer aktiv, kräver mer, kommunicerar mycket mer på alla sätt, mindre kramper. Hon har grav autism.



    Det låter ju underbart :)

    Jag tycker att diskussionen är intressant minst sagt.
    beckybe83 skrev 2014-02-13 09:02:56 följande:
    Jag tror jag vet vem du menar. Har varit på kurs hos henne. Jag tror att det kan hjälpa deras problematik om man ändrar kosten. Den botas inte men kan underlättas. Har gjort vissa observationer på jobbet. Är förskollärare och har stött på barn med autism. Det skadar inte att pröva. Undvik i så fall gluten, komjölk och socker.



    Tack för dina tips.. mina syskon har olika diagnoser och det skadar verkligen inte att prova. Att äta nyttigt är bara bra.

    Jag är sån att jag blir rädd när jag läser vad antivaccinförespråkare säger om gifter och hur det påverkar barnen. Men sedan läser jag andra sidan och då känns den mer logisk. Tycker alltid det är svårt ändå!

    För är det ändå inte så att majoriteten är utan autism tex? Utan adhd o asperger.? I min brors klass är det bara han som har en diagnos men jag skulle gissa på att alla är vaccinerade
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anfa skrev 2014-02-13 17:34:09 följande:
    Jag är sån att jag blir rädd när jag läser vad antivaccinförespråkare säger om gifter och hur det påverkar barnen. Men sedan läser jag andra sidan och då känns den mer logisk. Tycker alltid det är svårt ändå!

    För är det ändå inte så att majoriteten är utan autism tex? Utan adhd o asperger.? I min brors klass är det bara han som har en diagnos men jag skulle gissa på att alla är vaccinerade
    Skillnaden är att den ena sidan har förkrossande vetenskapliga belägg för sin sida, den andra sidan har tillfälligheter och rädsla.

    MPR-vaccin orsakar inte autism, det är en myt som är lika avfärdad som att jorden är platt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Natulcien
    Anfa skrev 2014-02-13 17:34:09 följande:
    Jag är sån att jag blir rädd när jag läser vad antivaccinförespråkare säger om gifter och hur det påverkar barnen. Men sedan läser jag andra sidan och då känns den mer logisk. Tycker alltid det är svårt ändå!
    Det beror på att antivaccinförespråkare gärna använder just skrämselmetoder eftersom de saknar vetenskapligt underlag.
  • 1978

    OJ, tryckte fel! Tryckte på ja, men jag menade NEJ! Jag storgillar vaccinationsprogrammet!

  • Lady Paraplyh
    milli79 skrev 2014-02-12 20:48:36 följande:
    Om någon påstår att vaccin inte orsakar autism så tycker jag att man ska fundera på hur det såg ut innan man började vaccinera. Då fanns knappt dessa diagnoser.Tyvärr har jag sett vaccinskador på nära håll.En väns ex barn fick epilepsi efter 3mån vaccinet.En annan väns dotter fick en autoimmunsjukdom (efter svininfluensavaccinet t.om läkare sa att det berodde på detta).En annan väns släkting fick autism där det var mycket tydligt att det var efter vaccination. En fd jobbarkompis son har autismliknande drag (pratar inte osv) efter vaccinering. Alltså de jag pratat med som själva sett sina barn gå från glada och sociala till helt inåtvända och tappat språk mm de är rätt övertygade om sin sak.Och nej våra 3 barn skulle jag aldrig våga vaccinera.



    Förr kallade man barn med neuropsykiatriska funktionshinder för orginal, speciella, jobbiga jävlar, idioter eller dylikt. Så fenomenet fanns, man hade ett annat (=sämre) synsätt bara. Vaccin orsakar inte neuropsykiatriska funktionshinder. Det är en myt! Det finns inga som helst bevis på det.
  • Mamman till trollen

    Alla barnen är vaccinerade men sonens adhd är ärvt från min man.


    ❤️Elias-07❤️Wilma-09❤️Fanny-11❤️
Svar på tråden Fick ditt barn adhd/autism/asperger som du vaccinerat?