• idaisraelsson

    BF i oktober Göteborg

    Hej. Jag undrar om det är flera som kommer få en liten en omkring oktober 2014 i Göteborg?:))) Tänkte man skulle skriva lite sen ses ovh prata lite:) Jag har BF ca 6 oktober så lycklig!

  • Svar på tråden BF i oktober Göteborg
  • PoL

    Tack för era välkomnanden

    Tufft med så svårt illamående! Hua... Hoppas det håller sig borta.

    Här är tyvärr en till med jobbigt foglossning. Upplever dock att kryckorna gör en påtaglig skillnad, mer än jag trodde! Hoppashoppas på att kunna jobba tiden ut, utan sjukskrivning som förra gången (de tre sista månaderna).

    Får jag fråga, är det nån mer som är ensamstående?

    Ni som ligger som jag lite mer än halvvägs genom graviditeten, har ni börjat handla vagn etc än? Nån som har erfarenhet av att hyra babyskydd på Östra förresten?

  • MissErabel

    Vi hyrde från Östra när vi skulle hen med förra barnet. Supersmidigt, bara att knalla ner till Pressbyrån eller var de nu fanns och betala och sen bära upp det på avdelningen. Tog förstås lite tid att montera i taxin sen, men vi var ju helt gröna på området, fick till slut hjälp av ambulanspersonal som fick "köa" med ambulansen bakom taxin hahah.

    Inga problem att lämna tillbaka på NTF:s kontor i stan heller, men tappa inte bort de små vadderade grejerna till bältet, de får du betala för.

    Och jag har bytt upp oss på barnvagn, från singelvagn till bugaboo Donkey, var ju lika bra att passa på tänkte jag, eftersom de går att ha i singelläge också.

  • PoL
    MissErabel skrev 2014-06-09 21:17:42 följande:

    Vi hyrde från Östra när vi skulle hen med förra barnet. Supersmidigt, bara att knalla ner till Pressbyrån eller var de nu fanns och betala och sen bära upp det på avdelningen. Tog förstås lite tid att montera i taxin sen, men vi var ju helt gröna på området, fick till slut hjälp av ambulanspersonal som fick "köa" med ambulansen bakom taxin hahah.

    Inga problem att lämna tillbaka på NTF:s kontor i stan heller, men tappa inte bort de små vadderade grejerna till bältet, de får du betala för.

    Och jag har bytt upp oss på barnvagn, från singelvagn till bugaboo Donkey, var ju lika bra att passa på tänkte jag, eftersom de går att ha i singelläge också.


    Låter klart smidigt! Kul att ni fick hjälp av ambulanspersonalen

    Så den vagnen funkar både som singel o dubbel? Men ser man inte ett tomt chassi där ena sittdelen varit? Jag har en Babyjogger idag som jag är väldigt nöjd med, lutar åt en Bj dubbelvagn sen. Lr snart. Är ju bara ett par mån kvar
  • MissErabel

    Nä, det är det som är grejen med den, man lyfter av ena sitt/liggdelen och skjuter ihop ramen och sätter på en extra liten varukorg istället. Den är såklart svindyr men det smartaste jag någonsin sett!

    Vi bor i lägenhet med trång trappuppgång och inget barnvagnsrum så jag kan inte hålla på med massa olika vagnar och byta mellan.

  • PoL
    MissErabel skrev 2014-06-10 10:13:33 följande:

    Nä, det är det som är grejen med den, man lyfter av ena sitt/liggdelen och skjuter ihop ramen och sätter på en extra liten varukorg istället. Den är såklart svindyr men det smartaste jag någonsin sett!

    Vi bor i lägenhet med trång trappuppgång och inget barnvagnsrum så jag kan inte hålla på med massa olika vagnar och byta mellan.


    Aha, smart!

    Jag bor oxå i lght flera trappor upp o utan hiss lr barnvagnsförråd. Fast jag har löst det genom att förvara vagnen i bilen som står utanför huset o det funkar bra!
  • PoL
    MissErabel skrev 2014-06-10 19:24:47 följande:

    Åh, riktigt bekvämt, behöver du inte oroa dig för stölder heller!


    Nej, det är en riktigt bra lösning! Förutom att jag ser att vagnens tyg slitits tack vare att jag drar ut o skjuter in den på mattan i bagagen. Men så får det vara.
  • elinob

    Jag är 26 år och vi väntar vårt första barn den 21:e oktober. Vi bor i Frölunda, men flyttar troligtvis till Johanneberg om ca ett år. Just nu bor vi nära min mamma, vilket känns skönt i början! Vi vill inte veta könet, kändes inte så viktigt. Jag har ont i ryggen och fötterna, har växtvärk i magen och känner av foglossning. Har lite halsbränna från och till. Jag har gått upp i vikt, speciellt i början, men det har mest resulterat i bredare höfter... jag har visserligen fått en synbar mage nu, men ingen kula. Skulle lika gärna kunna vara en ölmage eller för mycket pizza tycker jag... längtar tills det är blir en otvivelaktig bebiskula! Vi är på solsemester nu och jag känner mig mest som en val faktiskt. Jag har haft väldigt jobbigt med hormoner och trötthet. Har inte alls kännt av något graviditetsrus. Emellanåt har jag varit så apatisk att jag fått stanna hemma från jobbet, jag har varit trött, asocial och inte kännt någon entusiasm alls, trots att jag är jätteglad över att äntligen få barn. Jag har längtat så länge jag kan minnas... Därför känns det kanske extra trist att vara nedstämd, när man "borde" vara glad. Jag vet att det kommer vara värt det och vi vill ha flera barn och jag vet att jag kommer uthärda flera graviditeter framöver. Men det är jobbigt att det är så besvärligt att vara gravid. Jaja..nu har över halva tiden gått (22v) så jag försöker att vila mycket och bara se framåt. Är väldigt tacksam över att jag har en förstående och omtänksam sambo som pyssla om mig!.

Svar på tråden BF i oktober Göteborg