• Jens Laser

    Hur stor inverkan har föräldrars genetik på deras barn?


    Hej!

    Nu är det så att jag och min tjej går i väntans härliga tider med en förväntad nedkomst kring maj!
    Jag har sedan tidigare två barn från andra förhållanden, och det jag nu undrar är precis som rubriken lyder, hur mycket påverkar min och min nuvarandes genetik det kommande barnet? I mina tidigare förhållanden har tjejerna inte varit jättesnygga och barnen som resulterat från de förhållandena är inte heller särskilt snygga. Jag ser dock väldigt bra ut och det gör även den tjejen jag nu är med och således räknar jag med att vårat bra kommer vara snyggt. I mina tidigare förhållanden räknar jag med att tjejernas gener har slagit ut mina snygg-gener då kvinnas gener alltid är dominanta. Någon som har lite input på om jag väntar mig en bingo-loket eller David Saucedo i Maj?
  • Svar på tråden Hur stor inverkan har föräldrars genetik på deras barn?
  • Jens Laser
    HäckHäxan skrev 2014-03-21 18:33:57 följande:



    Vilket innebär att de enda personer du kan ta seriöst är de som är födda med kejsarsnitt. så med detta klargjort så kommer du inte ta något av de svar du får här seriöst så länge du inte vet att vederbörande snittades ut och inte pressades ut ur en vagina.
    Menar givetvis mina egna avkommor. Hur många människor ser du på daglig basis som du bevittnat skitits ut ur ett gäggveck?
  • Jens Laser
    Eisa skrev 2014-03-21 18:37:37 följande:
    Jag trodde det var Keanu Reeves (stavning?) på bilden.

    Men hur fan tänkte du när du avlade ungar med osnygga människor? Hur smart var det på en skala?
    Tack, får höra det också. Även Paul Kariya den gamle Anaheims gubben. Säger ju det, gjorde fel och har lärt mig, aldrig sätta en tjej som inte är snygg nyktert.
  • Kabanga

    Haha bara för att två snygga människor skaffar barn ihop betyder ju inte det att man får snygga barn. Lå oss säga att barnen får din näsa och haka men resten av mammans drag så kanske de inte alls blir estetiskt "snyggt" ihop bara för att det var snyggt på er med helheten >.

  • Jens Laser
    Kabanga skrev 2014-03-21 19:30:38 följande:
    Haha bara för att två snygga människor skaffar barn ihop betyder ju inte det att man får snygga barn. Lå oss säga att barnen får din näsa och haka men resten av mammans drag så kanske de inte alls blir estetiskt "snyggt" ihop bara för att det var snyggt på er med helheten >.
    Äntligen ett inlägg som berör frågan! Förstår vad du menar med det känns som att Moder Försynen kan slå åt plika håll, se tex Whitney Houston och Bobby Brown som är två av de vackraste människor som världen någonsin skådat, deras dotter Bobbi Kristina ser ut som ett rövhål i ansiktet. Se sedan David Beckhams och hon tjejens barn, de är snygga som fan. Så det kan gå lite hursom tänker jag, men startade tråden i hopp om lite värmande förhoppningar.
  • Kabanga

    Sen kan man ju fråga sig vad som är viktigast snygga eller friska barn. Jag skulle byta min sons vackra yttre mot att han fick vara frisk alla dagar i veckan!

    För mig kommer mina barn alltid vara vackrast i världen även om omgivningen tycker att de ser ut som hej kom och hjälp mig. :)

    Önska dig friska och starka barn i stället för snygga barn :)

  • Jens Laser
    Kabanga skrev 2014-03-21 19:51:47 följande:
    Sen kan man ju fråga sig vad som är viktigast snygga eller friska barn. Jag skulle byta min sons vackra yttre mot att han fick vara frisk alla dagar i veckan!

    För mig kommer mina barn alltid vara vackrast i världen även om omgivningen tycker att de ser ut som hej kom och hjälp mig. :)

    Önska dig friska och starka barn i stället för snygga barn :)
    Jag fattar hur du tänker men geeeees. Du menar alltså att om din son skulle bli lika snabb som Usain Bolt, kunna dunka som Joran eller dribla so Barley hade du inte brytt dig om ungen varit ful?
  • Kabanga

    Min son är sjuk. Har ganska ordentliga problem med lungorna osv. Vi spenderar mer tid på sjukhus än hemma så jag skulle göra vad som helst för att han skulle få vara frisk. Innan man haft ett sjukt barn förstår man nog kanske inte det. Men jag lovar dig att det ändrar ens prioriteringar rätt rejält!

  • Jens Laser
    Kabanga skrev 2014-03-21 23:09:45 följande:
    Min son är sjuk. Har ganska ordentliga problem med lungorna osv. Vi spenderar mer tid på sjukhus än hemma så jag skulle göra vad som helst för att han skulle få vara frisk. Innan man haft ett sjukt barn förstår man nog kanske inte det. Men jag lovar dig att det ändrar ens prioriteringar rätt rejält!
    Ok men det är ju det jag menar, hade du varit mer nöjd om han påminde om George Clooney? Helt krasst och ärligt?
  • Kabanga

    Du fattar inte poängen va? Jag älskar min son och är mer än nöjd med honom. Det är för hans skull jag vill att han ska få vara frisk! Jag skiter väl i hur han ser ut. Sonen är för övrigt väldigt vacker blivit erbjuden modellkontrakt men jag har tackat nej. Om det nu kan få dig att fatta.

    Om någon dock kom och frågade om jag ville byta ut hans vackra utseende mot nya friska lungor finns det ju inte en chans att jag skulle tveka. Jag väljer ett friskt barn alla dagar!

  • Jens Laser
    Kabanga skrev 2014-03-22 12:06:44 följande:
    Du fattar inte poängen va? Jag älskar min son och är mer än nöjd med honom. Det är för hans skull jag vill att han ska få vara frisk! Jag skiter väl i hur han ser ut. Sonen är för övrigt väldigt vacker blivit erbjuden modellkontrakt men jag har tackat nej. Om det nu kan få dig att fatta.

    Om någon dock kom och frågade om jag ville byta ut hans vackra utseende mot nya friska lungor finns det ju inte en chans att jag skulle tveka. Jag väljer ett friskt barn alla dagar!
    Ok, men du är "nöjd"...Det är just det jag inte förstår med det här landet Lagom. Man är "nöjd" med en pisslön, man är "nöjd" med en jävla time share på Tenerifa och man är nöjd med fula skitungar som mumsar prickig korv vid ens furu-köksbord varenda jävla morgon. Du svarar inte ärligt på min fråga, vill du att din son skulle vara George Clooney?
  • sch32

    Haha, vilken lirare du var då. Av bilden att döma så kommer nog grabben se ut som en lite smörigare version av Ross i Vänner. Om han blir lik far sin.

  • Kabanga

    Haha vadå svarar inte ärligt? Som sagt jag struntar i hur min son ser ut. Han skulle kunna se ut som mr Bean och jag skulle älska honom lika mycket för det! Dessutom tycker inte jag att George Clooney är speciellt snygg heller. Så nej jag vill inte att han ska se ut så.

    Men vad är du med dina barn då? Är du missnöjd? Jag använde nöjd i brist på bättre ord men ska jag säga att jag är överexalterad över min sons utseende? Förstår inte varför du ska fokusera så dant på hur dina barn ser ut. Finns det inte viktigare saker för dig när det gäller dina barn? Skulle du trivas bättre med ett svårt sjukt barn utan hjärna men som var fantastiskt vackert? Förstår inte riktigt dina prioriteringar faktiskt.

  • Limme
    Jens Laser skrev 2014-03-21 13:59:16 följande:
    ok tack? Menar mest att ibland ser man människor som ser bra ut som har tex rödhåriga barn? Om Brad Pitt och Anelie Jolie får barn borde det ju rimligtvis vara ett snyggt barn, men gener verkar ibland spela oss spratt?
    Så alla rödhåriga är fula?
  • Jens Laser
    Limme skrev 2014-03-22 13:17:34 följande:
    Så alla rödhåriga är fula?
    Nej jag förklarade ju det, mitt exempel var att tex två svarthåriga personer kan få ett rödhårigt barn. Har knullat massa redhairs så nej det är inte fult Molly Malone
  • Blåbär0103

    Visste inte att mammans gener var dominanta. Om båda är snygga är chansen stor tror jag men det är ingen garanti. Huvudsaken är väl ett friskt barn skulle jag tycka.

  • Mamori

    Hur barnen ser ut går inte att veta eftersom dragen ibland passar ihop och ibland inte. Det är också fullt möjligt att med samma partner få ett barn som anses gulligt och ett som anses fult. Ett barn som anses gulligt kan bli jätteful som vuxen också och tvärtom, beroende på hur de växer i dragen. Och du har totalt fel i att mammans drag är dominanta, det är ju helt fel tänkt.

    Angående sjuka och friska barn så är det en fördel om barnet anses gulligt, men att vara frisk är förstås viktigare. Har själv ett barn med diagnos som anses väldigt väldigt sött och skulle ju byta ut hans söthet mot att få bort diagnosen utan tvekan, men han har haft det lättare i livet pga sitt utseende. Folk verkar acceptera någon som är annorlunda lättare ifall vederbörande ser bra ut :/

  • Jens Laser
    Mamori skrev 2014-03-22 14:21:44 följande:
    Hur barnen ser ut går inte att veta eftersom dragen ibland passar ihop och ibland inte. Det är också fullt möjligt att med samma partner få ett barn som anses gulligt och ett som anses fult. Ett barn som anses gulligt kan bli jätteful som vuxen också och tvärtom, beroende på hur de växer i dragen. Och du har totalt fel i att mammans drag är dominanta, det är ju helt fel tänkt.

    Angående sjuka och friska barn så är det en fördel om barnet anses gulligt, men att vara frisk är förstås viktigare. Har själv ett barn med diagnos som anses väldigt väldigt sött och skulle ju byta ut hans söthet mot att få bort diagnosen utan tvekan, men han har haft det lättare i livet pga sitt utseende. Folk verkar acceptera någon som är annorlunda lättare ifall vederbörande ser bra ut :/
    Jag har också en diagnos men anses väldigt söt och jag skulle inte bytt det för allt i världen, ser att detta är en återkommande poäng. Som att det ena utesluter det andra, förstår mig inte på vissa människor. Om jag hittar ett par nedgångna skor och klär mig i dessa och uträttar underverk, är det då skornas förtjänst? Att ha ett snyggt yttre är viktigare än någonting annat, har du sedan en diagnos är det någonting du måste hantera, men ingen kan någonsin klanka ner på ditt yttre.
  • MulleSanna

    Kolla på dig själv människa? Det är inte dina tidigare flickvänners utseende som resulterat i mindre söta barn, det är ditt. Så troligt är att även ditt tredje barn får ett fult utseende. Man får hoppas att de är snälla och ärver en ödmjukhet som inte du besitter. Ful, icke ödmjuk och ocharmig, bådar inte gott!

  • ellerhur
    MulleSanna skrev 2014-03-24 09:04:02 följande:
    Kolla på dig själv människa? Det är inte dina tidigare flickvänners utseende som resulterat i mindre söta barn, det är ditt. Så troligt är att även ditt tredje barn får ett fult utseende. Man får hoppas att de är snälla och ärver en ödmjukhet som inte du besitter. Ful, icke ödmjuk och ocharmig, bådar inte gott!
Svar på tråden Hur stor inverkan har föräldrars genetik på deras barn?