Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

    Letrozol

    Hoppas in här :) har ett barn sen tidigare på naturlig väg som blev till väldigt fort bara några månader.

    Ska börja med Letrozol om jag inte plussar nu i juni-juli väntar på provsvar om jag haft äl på enkeldos pergotime.

     Har lite pco så då tror dr att letrozol ska hålla ner insulin nivån och testosterone nivån
    eller nått sånt var det iaf

    era erfarenheter ?

  • I have a kid
    miss85 skrev 2014-06-10 21:55:13 följande:
    Letrozol är maktmedel effektivt än pergotime. Jag hade svårt att lyckas med pergotime, ibland fick jag ägglossningstest trippelkur, men letrozol har en blåsa vuxit varje cykel, dock dubbelkur.
     Okej :) Jag får minst 2 ägg av pergotime  1 tablett i 5 dagar

     och en halv tablett ger inget så måste byta!
  • I have a kid
    kanien skrev 2014-06-11 06:08:08 följande:

    Har kört en kur letrozol och fick ej ägglossning, min blåsa växte till 15mm och sen skedde någon förändring i den ska in och ta blodprov imorgon sen ska vi komma överrens om jag ska köra dubbeldos nästa mens. Inget barn sedan tidigare.


    Tråkigt :( har du testat pergotime ? kanske behöver du starkare dos? 
  • I have a kid
    Caaarroo skrev 2014-06-12 18:03:17 följande:

    Så, nu är inseminationen klar! Så hoppas tiden går fort nu och att det blir ett plus på Stickan! Allt såg jättebra ut, slemhinnan var tjock och fin! Har ägglossat från båda sidorna tydligen så vi får se om det blir "dubbelt upp"


     Kul håller tummarna :) Hur länge har ni försökt ? varför fick ni insementation ? Hr vet dom att du släppte från båda äggstockarna ?? 
  • I have a kid
    Caaarroo skrev 2014-06-20 17:31:10 följande:

    Tack! Innan vi fick sonen så hade vi försökt i tre år, han är född i november 2011! Har väl försökt sen han var cirka 8 månader! Kanske lite tidigare eller lite senare! Vi Har inte skyddat oss iaf!
    Han sa att det var ett från varje sida som hade släppt! Var svårt att mäta sa han! Men han tyckte det såg ut som två!
    Tror inte att vi har lyckats den här gången faktiskt! Ska tjuvtesta på måndag! Annars har jag testdag på torsdag! Glad midsommar allihopa!


    Hur gick det ?? :) Nej varför jag undrade var för att min dr sa att man inte kan se att äggen släppt ... annat en via blodprov ( så ser man inte hur många) 
  • I have a kid
    Uppsara skrev 2014-07-13 22:11:46 följande:

    Jag tog det för att läkaren tipsade mig om det, vi skulle testa några cykler innan vi startade en insemination. Och uppenbarligen funkade det, nu vet man ju inte 100% att det var därför, men troligtvis eftersom det nu helt plötsligt efter alla år av försök blev ett plus


     Grattis :)

     berätta har du pco? har du haft ägglossning på egen hand ?

    tagit pergotime ? berätta hela resan :=)))
  • I have a kid
    miss85 skrev 2014-08-23 16:45:09 följande:

    Du har nog inte pajat något.

    Hörni jag ära gravid!!!??? Fattar noll!!


    GRATTIS :)

     frågor:

     Tagit pergotime innan du började med letrozole ?

      OM du tagit pergotime vilken styrka ? hur många kurer? fick du ägglossning på varje kur?

    Blev du gravid nu när du åt letrozole ? vilken kur ? haft ägglossning på varje kur ?

     hur många tabletter ??
  • I have a kid
    Hearts76 skrev 2014-08-22 15:45:28 följande:
    Fan vad velig jag blev nu, när ceebee fått 2 rekommenderade! Jag tog 2 i dag, men ångrade mig direkt :D Tar nog bara en resten av dagarna. Tror jag... Fan...

    I vilket fall, jag har tre pergobarn så det finns hopp, kör hårt! Jag hade mens 4-5 gånger per år förut och jag och maken provade i 4-5 år innan jah fick Pergo. Skumt att läkaren ville ge mig nåt annat nu, men jag har ju mer regelbunden mens numera...
     Pergobarn säger du :)

     måste fråga.

     Vilken kur plussade ni på?

     fått ägglossning varje kur ( bekräftad av blodprov) ?

     hur många kurer åt du på varje barn ?
  • I have a kid
    miss85 skrev 2014-09-04 19:39:16 följande:

    I have à kid- jag åt säkert 8 kurer pergotime, en enkelkur, en dubbelkur och resten trippelkurer. Nästan alla gav ÄL, dock sena ägglossningar. ÄL kunde komma dag 22, 25 en gång dag 31.
    Letrozol tog jag dubbelkur, haft ÄL varje gång. Runt dag 14-18.
    Blev gravid genom IVF nr 6


     Okej! Så du har ett barn via IVF ? inga naturligt eller via andra läkemedel
  • I have a kid
    miss85 skrev 2014-09-05 07:23:06 följande:

    Är gravid nu i v.7.. Inga barn sedan tidigare.


    Okej :) då hänger jag med :) Spännande .)
  • I have a kid
    Hearts76 skrev 2014-10-18 16:03:24 följande:
    Jag blev gravid nu på andra kuren! :)
    Grattis :) Varför åt du inte pergotime denna gång ?

     Hur många tabletter tog du per dag ?

     testat letrozole 1 gång /  hade då enkeldos  men då blev det inte ens äggblåsor

     efter det kört pergotime
Svar på tråden Letrozol