Inlägg från: Anonym (Sladdis med Ny!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Fler som ska kasta P-pillren i Sommar? Vi ska skaffa sladdis!

    Hej!

    Nu äntligen har vårt beslut tagits! :)
    2 ska bli 3, 4 ska bli 5 och 6 ska bli 7 !

    Jag och min sambo vill ha en liten sladdis!
    Vi har två barn Var sedan tidigare som nu är 8, 8, 9 och 11 år!
    I sommar slänger vi P-pillren och kör för fullt i hopp om att bli gravida i Augusti! :)
    Fler som oss?

  • Svar på tråden Fler som ska kasta P-pillren i Sommar? Vi ska skaffa sladdis!
  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    ingen mer än vi ? =)

  • Anonym (Sladdis med Ny!)
    Illva skrev 2014-04-26 18:40:35 följande:
    Vi skall också skaffa sladdis. Vi har en son på 11 år tillsammans. Hade inte tänkt skaffa fler eftersom jag varit sjuk och haft en hjärntumör. Men nu känner vi oss plötsligt redo. Han gjort första försöket den här månaden.

    Åh va roligt att höra!
    Önskar er stort lycka till! :)

    Vi har väl inte heller tänkt tidigare på en till... Men nu känns de som att "NU KÖR VI!"


    Dock skyddar vi oss nu.. Så de blir till att försöka i Juli som vi tänkt oss!
    (Jag måste säga att jag beklagar hjärntumören...helt otroligt att du klarat dig! Änglatur"


    Ha det gott!

  • Anonym (Sladdis med Ny!)
    Anonym (thea) skrev 2014-04-27 00:05:26 följande:
    har  redan kastat dom räknas det smile1.gif första försöket nu....

    har åldern emot mig också har fyllt 40..

    har ny partner men även tidigare fått höra att jag pga sjukdom inte borde skaffa fler barn...men annan läkare (expert) sa en hel annan sak så bestämde vi oss för att prova om vi kan få en gemensam sladdis....

    jag har barn på 8 och 11 han har på 11 och 17
    40 är det Nya 35, glöm inte det ;)
    Själv är jag nyblivna 30 år fyllda och blev mamma med mina tidigare tjejer väldigt tidigt!
    Lycka till! Vi spar till sommaren med försök, ätit p-piller i flera flera år dock, Någon som vet om de kan ta extra lång tid då eller om de är individuellt?
    Skulle gärna ha en Vårbebis till nästa vår!
  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    OK de låter ju hoppfullt att det kan gå fort.. Men om jag vill bli gravid i juli, när bör jag sluta med pillren?
    Redan nu? Eller i slutet av Maj? Så kanske jag blir gravid i juli?


     

  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Inte hela världen kanske.. Men i min lilla "planering" Skulle de bli lite tidigt..
    Jag resonerar väl fel, men med jobbet så skulle de va bättre att få en bebis senare mot våren. Samt att vi har så mkt inplanerat denna semester i sommar och då vill jag inte vara gravid, Ifall jag får en jobbig start med illamående osv. Då vill jag helst bli gravid i Juli/aug :) men de vore ju guld om man kunde styra de.

    Åh va bra allt känns nu när beslutet är taget. Ja har nu slutat med piller, och HOPPAS inte min hy kommer ta stryk... Vill inte få finnar osv...

  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Jag hoppas det blir lika för mig! Håller tummar och tår..
    Vi kastade pillren i fredags - Då jag skulle ha börjat igen efter mens uppehåll!
    Så ÄL kan sätta igång direkt nu MAJ månad alltså?


    Spännande tid vi har framför oss iaf!

Svar på tråden Fler som ska kasta P-pillren i Sommar? Vi ska skaffa sladdis!