• Runes

    Detr röda Norrland, vad är det med dom?

    Kulturhuvudstaden Umeå visade stöd för den röda våldsbrottsling som nyligen fick 6½ års fängelse, som vi såg i UG.
    Röda bråkstakar från Norrland dyker upp i 08.
    På valkartan är det rött i Norrland.
    Vad är det med dom där, dom vill leva solidariskt i glesbygd, gillar att leva på Södra Sverige eller vill nationalisera allt av värde?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 16:53
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5923758

  • Svar på tråden Detr röda Norrland, vad är det med dom?
  • Runes
    ica skrev 2014-05-10 04:19:32 följande:

    och vad ser du det? Stockholm är mer än Danderyd!
    Man måste skilja på Sthlm stad och kranskommunerna
  • Runes
    Lavskrikan skrev 2014-05-10 09:29:41 följande:



    Det dummaste jag hört var en syftning på den diskussion som följde det första inlägget. Att Norrland skulle vara beroende av södra Sverige. Jag tycker inte att det är på det viset, som jag senare sa. Att vi vill leva på södra Sverige är rent skitprat eftersom vi står för en jävla massa malm, el, skog... Så menade jag.
    Malmen går till Norge fvb och vinsterna får Norrland tillbaks.Elen köper vi och skogen går på export. Menar du att om jag har mark i Norrland så är den inte min?
  • Runes
    Rataxes skrev 2014-05-10 17:00:29 följande:

    Malmö och Göteborg tar emot mest, vissa stockholmskommuner är nettobidragsgivare.
    Vad jag minns är Staden rik och har låg skatt.
  • Runes
    ica skrev 2014-05-10 22:51:46 följande:

    Och andra stockholmskommuner är också nettobidragstagare. Och jag tror att det var Pajala som var nettobidragsgivare.
    Vilka ger och tar?
  • Lavskrikan
    Runes skrev 2014-05-10 23:50:21 följande:
    Malmen går till Norge fvb och vinsterna får Norrland tillbaks.Elen köper vi och skogen går på export. Menar du att om jag har mark i Norrland så är den inte min?



    Du är väldigt tvärsäker. Jag vill ha reella siffror på det där. Och du.... Vi tar emot mycket asylsökande.
  • Runes
    Lavskrikan skrev 2014-05-11 11:21:46 följande:



    Du är väldigt tvärsäker. Jag vill ha reella siffror på det där. Och du.... Vi tar emot mycket asylsökande.
    Skriver det jag minns och är något fel får du visa det.

    Ja Norrland fyller på i glesbygder som jag skrev och asyltrafiken totalt går med 100 miljarder i förlust per år så vi nu har skulder på 10-20 ggr det beloppet och en minskad välfärd.
  • ica
    Runes skrev 2014-05-10 23:52:59 följande:
    Vilka ger och tar?
    Det var ju ett tag sen. Så jag kommer inte ihåg. Mer än att det var inte som man trodde.
  • Linnea1994
    Lavskrikan skrev 2014-05-09 12:54:01 följande:
    Det dummaste jag hört. Det är snarare södra Sverige som lever på oss. Kapa vid Dalälven!
    Har hört samma att Norrland kostar oss enorma pengar, skulle gärna dela av dessa grininga Norrlänningar som gråter så fort det kommer turister som vill uppleva jakt och fiske mm.
    Tror att Norrlnad är så rött pga att så många där lever på bidrag.
  • chrissandra
    Linnea1994 skrev 2014-05-12 09:23:59 följande:
    Har hört samma att Norrland kostar oss enorma pengar, skulle gärna dela av dessa grininga Norrlänningar som gråter så fort det kommer turister som vill uppleva jakt och fiske mm.
    Tror att Norrlnad är så rött pga att så många där lever på bidrag.

    Hur många lever på bidrag i Norrland?
  • Linnea1994
    chrissandra skrev 2014-05-12 09:26:36 följande:

    Hur många lever på bidrag i Norrland?
    Tydligen fler än i övriga Sverige eller vad är det som kostar oss andra Svenskar så mycket med just Norrland?
Svar på tråden Detr röda Norrland, vad är det med dom?