• Kawinna

    90:talister som planerar första barnet

    Hej! Min make och jag är inne på vårt tredje försök han är född 86 och jag 91. Hoppas det tar sig denna månad.

  • Kawinna

    Hur går det för alla? :) Själv fick jag missfall i v. 4 den 5/6 så nu inväntar jag nästa mens för att sedan börja försöka igen!

  • Kawinna
    mizis skrev 2014-06-24 12:17:21 följande:

    Hej :)

    Jag hoppar gärna in i denna tråd! Jag är 91 och sambon 89 och vi planerar vårt första barn :) gjorde ett halvdant försök förra månaden men denna månaden har vi försökt pricka äl. Dock utan äl-test, vi har gått på känsla och efter appen Womanlog.

    Nu inväntar vi spänt bim 6-9 juli. Vi är även mitt uppe i husköp så det är mkt på gång :) vi bor i södra Sverige.

    Jag vaknade med nackont idag och har kissat mkt oftare än vanligt... Säkert inbillning men ändå ;)

    Hur går de för er andra, väntar ni på bim eller är ni runt äl?


    Hej välkommen!
    Roligt med husköp! Håller också på att kolla runt men känns som om det är mycket att tänka på innan man bestämmer sig.
    Hade ÄL i helgen så nu väntar vi på bim. Skulle egentligen vänta en månad efter mf men vi vart så otåliga och äl var så tydlig så vi satt igång ändå :)
  • Kawinna
    Sandravanilj skrev 2014-06-24 15:42:46 följande:
    Hoppar in här med!

    Både jag och sambon är födda 92 och denna månaden är det 5e försöket efter ett mf vid nyår!

    Bor i västra Götaland med våra två katter :)

    Sambon har fast jobb och jag har vik inom skolförvaltningen :) äl tisdag nästa vecka enligt appen Glow så börjar med ältester idag :)



    Hoppas ni lyckas denna gång
  • Kawinna
    Sandravanilj skrev 2014-06-24 19:16:52 följande:
    Tack :D

    Har nog äl tidigare än jag trodde... enligt min app Glow ska jag ha äl på tisdag nästa vecka, men tog ett äl-test nu och det är väll nästintill positivt? :P om jag väntar några dagar till så borde det ju bli starkare? :)



    Är säkert positivt imorgon bara att börja mysa
  • Kawinna
    mizis skrev 2014-06-24 19:27:52 följande:
    Tack :)

    Ja mycket spännande på gång och när man väntar så står livet nästan på paus.... Herregud vad jag längtar tills plusset!!

    Tråkigt med mf :( hoppas ni får plus snart och att det håller i sig!!

    Ja när man väl börjat bebisverkstan är de nog svårt att sluta, tänker ju på de jämt ;)

    när har du bim?? Jag väntar otåligt på 6-9 juli!! Kör ni med äl-stickor? Rekommenderar du det?



    Ja, vill verkligen få plus igen!

    Ja, tänker på det det gör man. Bim 7/7 har aldrig testat med äl-test, tror det bara skulle stressa mig...
    Erikali skrev 2014-06-24 19:39:23 följande:
    Jag hoppar också in om det är okej!? Jag är född 93 och min sambo född 92. Vi pluggar båda till ssk och är klara med två av tre år. Till våren planerar vi studieuppehåll och barn, hoppas det går vägen. Under hösten kommer båda jobba på akutmottagning som uska och under våren fortsätter han jobba till bf i så fall. Pengaproblemet blir i och med detta löst. Hoppas bara det går vägen, just nu är vi bara inne på första försöket (BIM4-7jul) men vi håller tummarna!



    Välkommen! Skönt att ni bara har ett år kvar, själv blev jag klar syrra för ett år sedan verkar som att ni planerat detta väl!
  • Kawinna
    Erikali skrev 2014-06-24 21:24:25 följande:
    Ja, vi ville planera så det inte kändes halvdant. Bättre att allt känns bra innan man börjar :)



    Helt rätt
  • Kawinna
    Erikali skrev 2014-06-25 23:24:06 följande:

    I vikken stad bor ni alla? Några av oss kanske bor i närheten :) Sskstudenten, jobba extra kvällarco helger, så mycket ni orkar och spara undan de pengarna. Så gör vi :)


    Bor i Falun, i Dalarna :)
  • Kawinna
    redemption skrev 2014-06-26 08:11:03 följande:

    Hoppar in här med :)
    Jag är född 95 och fästmannen 88. 
    Jag och mannen började oskyddat denna månaden och fick positivt ägglossningstest igår. Är så ivrig! {#emotions_dlg.flower}


    Välkommen och lycka till! :)
  • Kawinna
    lindsay01 skrev 2014-06-30 00:06:53 följande:

    Jaha! Då hoppar jag in här med! Jag är 95a och sambon min är 91! Nu är det dags för oss också, och hade ÄL igår.. Så nu håller vi tummarna här hemma!! Hur går det för er alla? Glad


    Välkommen! Hoppas det tar sig :)
    Jag har bim på lördag, har lite molvärk, ömma bröst och halsbränna. Hoppas på det bästa! :)
Svar på tråden 90:talister som planerar första barnet