• Volt

    Hatar att vara gravid

    Anonym (Försiktig !!) skrev 2014-05-12 13:14:27 följande:
    Gud vad ni överdriver !! Klart man för klaga och må dåligt det har jag inte sagt förstår att vissa kan visst inte läsa. Det hon skrev som jag mest reagera på att hon skrev att JAG KOMMER ALDRIG GÖRA DETTA IGEN. Det är som en käftsmäll mot dom som aldrig någonsin kommer kunna få egna barn. Klaga hur mycket du vill till dina vänner men fan inte öppet på ett forum där det finns fullt med änglamammor och mammor som har svårt att bli gravida. Det är respektlöst punkt slut.
    Gud vad DU överdriver. 
    Du har ingen aning om hur TS mår, eller någon annan för den delen. Du bestämmer inte vad som får skrivas på ett ÖPPET forum. 
    Bara för att ska jag klaga lite jag med. Jag kommer heller aldrig göra detta igen, mina trasiga diskar dödar mig fast jag bara är i v 14+4, jag mår illa jämt och ständigt, klarar knappt att äta,  foglossningen har redan börjat, jag har diarre varje dag, får rusa på toan direkt efter måltid för att det inte ska komma i trosan, huvudvärken från helvetet kommer som ett brev på posten varenda kväll, jag kan inte andas genom näsan då den är täppt 27/7. 
    Jag hatar också att vara gravid. Men det är klart, jag får absolut inte klaga för då kan ju kanske kanske nån barnlös ta illa upp.. Jag ska bara hålla käften och le när jag bajsar i trosorna för åhhhh det är ju sååå underbart att vara på smällen! 
  • Volt
    Anonym (trött) skrev 2014-05-12 14:01:21 följande:
    Åh vad bra att du säger det där om nästäppan! Vafan är det med det liksom!? Det är som om allt luktar lite snorigt slemigt, dvs - om det inte luktar käpprätt illa som typ kaffelukt eller den där egna äckliga fisen.

    Se upp med huvudvärken - det kan vara vätskebrist. Köp hem lite vätskeersättning om du har svårt att dricka och så. Huvudvärk har jag också i perioder just nu, men det räcker oftast med något glas vatten eller en alvedon så går det över.

    Fyfan vad hemskt det här är idag igen.
    Det är inte vätskebrist, dricker ca 2 l om dagen och har pratat med BM om det. Bara huvudvärk... Surt är det. 
    Jag känner knappt att nått luktar, än mindre smakar. Jag skulle kunna käka chilifrukter hela dagen lång och det hade inte gjort nån skillnad. Alla smakar bara saliv ändå. 
    Anonym (trött) skrev 2014-05-12 14:12:32 följande:
    Glass är bra insåg jag igår! Det både tröstar skälen och magen lite :)
    Har blivit typ mjölkallergiker dessutom nu som gravid, jag får inte ens äta glass med kolasås Gråter 
  • Volt
    Anonym (trött) skrev 2014-05-12 15:34:12 följande:
    Nej men usch din stackare! Livet utan glass med kolasås är knappt värdigt måste säga. Jag beklagar mer än någonsin! 

    För övrigt så har jag reflekterat över hur normalt allt är nu när en är gravid. Huvudvärk - alldeles normalt när det känns som om någon satt en betongklump på hjässan! Illamående - Ytterst vanligt, mer än hälften av alla alla kvinnor drabbas och helt normalt är det på dygnets alla timmar! Toalettproblem - Helt vanligt, lite bajs hit och dit får en räkna med! Och så vidare...

    Varför det blir såhär? Jo, det är beroende på att du upplever icke-sjukdomstillståndet graviditet. Någon annan anledningen är inte känd eftersom det inte bedrivs tillräckligt med forskning i ämnet. Men grattis, likt alla gravida så strålar du väl nu! 
    Tack, det är en stor sorg. Mitt liv känns halvt på något sätt. 

    Nu har jag fått ännu en sak att klaga över, jag har flera liter saliv i munnen hela tiden. Sitter med en spottkopp på skrivbordet. Pissjöbbigt!  
  • Volt
    Cndystrpd skrev 2014-05-13 15:16:21 följande:

    Oh the joy! själv har jag förlorat förmågan att andas genom näsan kvällstid!


    Visst är det fantastiskt! 
  • Volt
    Anonym (trött) skrev 2014-05-14 20:14:22 följande:
    Heja alla tappra!

    Jag är helt uppgiven, nu är jag så trött på det här så jag varken vet ut eller in. Idag kom jag en timme sent till jobbet eftersom jag kräktes hela morgonen. Kul! 

    Piggelin är min grej just nu, det enda som är ganska gott att äta. Vettefanken om det är så näringsrikt dock...

    Stay strong..
    Usch! Stackars dig! 

    Den enda jag kan äta är snabbmakaroner och burkchampinjoner. Tror inte det heller är särskilt näringsrikt... 
  • Volt

    Åh min favvotråd! 
    Fy fanken Elwan! 
    Själv har jag det rätt okej nuförtiden. Har legat hemma sjukskriven i  3 v med njurstas men den släppte häromdagen så nu är det prima igen. Det stora minuset nu är att ungen har kommit på att det är kul att sparka på min urinblåsa så jag bor på toa nuförtiden...

  • Volt
    Elwan skrev 2014-08-04 16:08:29 följande:
    Haha samma här. "Wow kolla morsan jag har hittat en ny studsmatta" känns allt för väl igen smile1.gif

    Njurstas låter ju vidrigt! Jag vet inte alls vad det är dock smile1.gif Njursten ska vara värre än att föda barn har jag hört. Kan du förklara mer?
    Haha!

    Det är när livmodern växer åt höger och trycker på urinledaren så urinen stasas. Man har liksom kvar en massa urin i kroppen som inte kan komma ut. Det är lite ont... 
  • Volt
    Elwan skrev 2014-08-07 12:56:03 följande:
    Usch det låter jobbigt!
    Här flödar urinen hej vilt hela tiden istället. Var dock in till förlossningen igår pga sammandragningar var 3-5 minut. De misstänkte urinvägsinfektion men det var det inte. De kollade med CTG o då hade jag EN sd på 30 minuter. Livmodertappen var stängd och lagom tjock. Lågt blodtryck på 98/55 som förklarar yrseln men annars var det bara att åka hem o ta det lugnt.
    Oj! Hoppas det går bra. 

    Det har min med börjat göra nu. Igår kväll (v 26+1) fick jag för första gången känna lyckan av att ha kissat på mig i vuxen ålder. Oh the joy! 
  • Volt
    Anonym (trött) skrev 2014-08-06 19:19:21 följande:
    Och det är så lång tid kvar......... blääää!
    I vilken vecka är du i nu?
  • Volt
    Anonym (trött) skrev 2014-08-07 15:55:25 följande:
    Jag är i vecka 28 (27+0) idag.

    Åh "Anonym (gnäll)" - vecka åtta, och du har så mycket spännande att se fram emot. Du kommer att lära dig så mycket nytt. En sak jag lärde mig till exempel: kräkas och bajsa samtidigt, både spännande - och nytt!
    En vecka mellan oss då. :)

    Nån som börjat läcka? Jag har fått gå och köpa ammningsinlägg idag. Kul kul cykelhjul...
  • Volt
    Anonym (trött) skrev 2014-10-17 09:26:44 följande:
    Status vecka 38! Nu går jag ÄNTLIGEN in på sluttampen av detta. Med endast tre veckor kvar så taggar jag till tusen i mitt fängelse (läs: min lägenhet). Här har jag suttit isolerad de senaste veckorna med undantag för enstaka besök på kk och hos bm. Den senaste veckan har det regnat vilket iallafall har fått mig på lite bättre humör, det känns bra när vädret följer ens sinnestillstånd; grådaskigt, fuktigt och obehagligt. 

    Hur har ni andra det?
    Tjenixen igen stumpan! 
    Härligt att höra att du är så positiv! Solig
    Här finns det inte så mycket nytt att rapportera. Det trycker neråt, ilar som tandvärk i muffen och igår kväll fick jag lära mig hur man plockar avföring ur sin egen rumpestump. 
    En väldigt intressant upplevelse. 
    Happy days! 
  • Volt
    flambards skrev 2014-11-06 22:24:14 följande:
    Bebisen är ur mig!! Vilken jäkla skitgrej det var att föda, men men.. Nu är det ÖVER! Hejdå graviditet och förlossning och hej världens sötaste bebis.

    Hoppas att ni andra slipper skiten snart också. Kärlek.

    //Trådstartaren
    Grattis hörre du! Baby 
    Tror jag läst att du också bor här i Malmö? I nån tråd eller har jag fel? *stalker* {#emotions_dlg.djavulsk}  Flört Isf, födde du på UMAS? Hur var det där? Är litta litta nervös för hela grejen med BB och ev bli tvungen att ta sig till Lund nyförlöst.
    Ja, jag hoppas att det snart är över för mig med. 2 dagar kvar till bf men inte ett enda litet tecken på att ungen är på väg ut. Ingen slempropp och bara lite futtiga sammandragningar. Bara en jefla diarre och en antågande förkylning... Kul kul cykelhjul...
  • Volt
    flambards skrev 2014-11-08 11:39:19 följande:
    VOLT!

    Det stämmer att jag födde i Malmö, efter många om och men så hamnade vi där, funderade också mkt över hela grejen med BB. Jag rekommenderar inte Malmö, men inte pga BB grejen utan mer för att en märker hur sönderstressade personalen är, det är svårt att få hjälp och behandlingen av mig gick inte så jäkla bra alltså..

    Om du har möjlighet - åk till Ystad!

    Om inte - ta Lund! Det kan tammefan inte vara värre än Malmö. Hemska hemska Malmö. Vi fick tom plats på BB i Malmö (som heter neonatal) och blev erbjudna att stanna över natten eftersom min förlossning var så lång och jag var så utmärglad, men vid der laget hatade jag dem så mkt så vi valde att åka hem istället.
    Trist att det var kasst för dig :( 
    Måste föda på UMAS, går på deras aurora och då fick jag inte föda i Lund( eller nån annanstans i Skåne). Ystad dessutom lite för långt, vi har ingen bil :/ 
    Tack för att du svarade! 
  • Volt
    Ann Cistrus skrev 2014-11-08 14:23:44 följande:
    Måste och måste. Jag gck också på aurora i Malmö inför andra barnet och till mig sade de inget om att jag inte fick föda i Lund. 
    Det är vad min BM sagt till mig. Men hon är lite småknäpp så det skulle inte förvåna mig om hon har fel. 
  • Volt
    flambards skrev 2014-11-11 09:30:13 följande:
    Aha, är Aurora samma som IRMA-gruppen? Jag födde nämligen i Malmö för att jag hade ett förlossningskontrakt upprättat tillsammans med IRMA som tar hand om förlossningsrädda. Fast det var inte någon som sa att jag INTE fick föda någonannastans, men det kändes som om det fick bli Malmö pga förlossningsplanen.

    Annars hade jag åkt till Ystad. Dock håller jag med AnnCistrus gällande neonatal, det är inte dumt att vara någonstans där man kan få hjälp om det skulle vara något såklart. 
    Ja, precis :) Har du varit med på andningsgrejen? Med sjukgymnasten på bäckenbotten.  
    Nej, det är säkert så att man får föda nån annanstans, det var bara min fd. BM (har bytt) som sa så. 

    Sitter med rätt onda sd nu så hoppas att det är på g. Glad
    flambards skrev 2014-11-11 10:42:41 följande:
    Igår lyckades jag gå på stan en sväng vilket jag inte har gjort på mer än två månader. Känslan av frihet är enorm. Dag tre efter förlossningen gick jag ut till affären själv. Jag stannade i solen och bara andades - själv. Det var en mäktig känsla. Snart är det er tur.

    Summa summarum - det finns mycket att se fram emot :)
    Vad härligt det lät! 
  • Volt
    flambards skrev 2014-11-12 20:10:07 följande:
    Hoppas att du är och föder nu, eller ännu hellre - att du redan är klar med skitn. ;)
    Hej! 
    Han kom för en vecka sen, en helt perfekt liten krabat på 3400 gr och 51 cm Glad
    Förlossningen gick jättesnabbt, sammanlagt var vi inne i 2 timmar och hann inte få nån bedövning. Kändes lite sådär men slapp sy något så allt gick relativt "smärtfritt". Obestämd Nu går jag mest och kniper här hemma, trycket neråt är gräsligt... Trodde allt onda skulle gå över när han kom ut. Tji fick jag! 
    Hur går det med din lilla? 
Svar på tråden Hatar att vara gravid