Inlägg från: Josefiiin |Visa alla inlägg
  • Josefiiin

    BF Januarii/ Februari 2015. Någon från Sandviken/Gävle trakten

    Ja här har du åtminstone en till. Jag är i vecka 6 och har BF i början av februari. Det är bara ett par dagar sedan jag fick veta och det är mitt första så just nu läser jag och Googlar för fullt för att få grepp om vad vi har framför oss. Och hoppas att allt ska gå bra förstås :)

  • Josefiiin

    Jag bor i Sandviken men har bott i Gävle i några år :) Hur mår du? I veckan har jag varit sjukt trött & mått mycket illa. Tyvärr orkar jag inte med så mycket mer än att jobba fastän jag väldigt gärna skulle vilja träna också.

  • Josefiiin

    Haha jag kände igen mig precis på den där beskrivningen så jag var tvungen att scrolla upp & se om det var du eller jag som skrivit. Haha :) Jag går också på semester nästa vecka. Underbart! Var tränar du och vad har du för barnmorska? Jag tränar på Må Bättre & har varit till Eva-Marie på Familjecentralen i Södra Björksätra på ett första hälsosamtal. Inskrivningen blir i juli. Har ni börjat berätta?

  • Josefiiin

    Jag är och hälsar på min familj som bor i en annan stad & jag berättade för dem igår. Vilken glädje! Fick stretch marks-kräm och må illa-armband idag & hoppas på underverk. Börjar få lite träningssug villet känns kul :) Illamåendet har gjort mig ganska inaktiv tyvärr.

    Jag är ju inte heller från trakterna så jag får se när jag berättar hemma i Sandviken. Förmodligen får chefen veta direkt efter semestern.

    Imorgon åker jag hem igen. Känns som att det är dags att börja rensa garderoben lite.. De tightaste topparna och klänningarna får nog vara nu. Ser it som att jag ätit lite mycket glass just nu :)

  • Josefiiin

    Jag har inte riktigt förstått att det växer en bebis i mig ännu, men illamåendet & tröttheten är tillbaka och det är ju alltid bra med symptom även om jag börjar tröttna på just dessa två ;) Jag har tyvärr ätit konstant för att slippa må illa och min vältränade starka kropp har förändrats till fluff :( Jag ligger fortfarande kvar på samma vikt men har blivit större så jag måste ha tappat mycket muskler eftersom jag även dragit på mig en del vötska. Magen är liten på morgonen och lagom efter middagen ser jag ut att vara i sjunde månaden ???? Hoppas att du har kryat på dig. Jag laddsr inför stt åka till Valbo en sväng. Jag måste hitta kläder som inte spänner över magen innan jag börjar jobba nästa vecka :) Vi var på inskrivning för ett par veckor sedan och det gick jättebra. Vi ska tillbaka i början av september & det ska bli såå spännande! Ska ni dit nu i veckan?

  • Josefiiin

    Vad härligt att du slipper må illa! Jag har varit hemma nästan hela semestern och mått illa och varit trött. På måndag börjar även jag jobba igen ???????? Vilken semester va? Inte som de tidigare åren direkt.. Det har visserligen varit riktigt skönt att vara ledig den här perioden och nu njuter jag av lite lugn och ro för imorgon ska jag iväg på cykeltävling med min sambo och lillebror. Jag skulle också ha tävlat, men har lagt det på hyllan. Det är inte tillräckligt säkert och jag har inte den ork och fokus som krävs ändå. Jag gjorde en tävling i sjätte veckan och det kändes inte alls bra under de svårare partierna utan jag tänkte bara att jag var galen som gav mig ut där.

    Jag har också haft några riktiga tjockiskvällar och det är verkligen helt otroligt hur magen kan variera så mycket. Jag rensade ut min garderob här om dagrn för stt få undan allt som är definitivt för litet nu. Det kändes lite tråkigt men skönt att veta att jag faktiskt kan ha kläderna som finns framme. Mammakläderna går nog vänta lite ändå tror jag ;)

    Grattis i efterskott förresten! Jag förstår dig precis när det kommer till att känna dig osexig från och till. Förra sommaren var jag i mitt livs form och nu har jag plötsligt D-kupa och mage som ser ut som att den kommer direkt från pizzerian ????????

    Jag var också på ett tidigt hälsosamtal och vi har säkert fått så olika inskrivningstider på grund av semestertider. Ja det ska verkligen bli häftigt med UL. Kan knsppt vänta, men några förlossningsvideos har jag inte vågat mig på ännu. Jag gillar att lyssna på typ podcasts mm när jag fixar i trädgården så det har nog blivit alla avsnitt av Gravidpodden. Jag har ganska många böcker som ligger och väntar på att bli lästa också men jag började med den lättsamma varianten, På Smällen av Hanna Widell & Ann Söderlund.

    Hoppas att du mår bra och att du får njuta ordentligt av den här sista ledigheten. Förresten, vad spännande det känns att ni bor så nära och har BF så nära oss. Vi får se om de ändrar datumet men just nu siktar vi på 3 februari. Vet du någon annan runt Gävle/Sandviken som väntar barn ungefär samtidigt?

  • Josefiiin

    Välkommen Linda! Jag är i vecka 15 & går in i vecka 16 på onsdag. Kan knappt fatta att halva tiden har gått om bara en månad, men så är det :)

    Vad spännande med ultraljud mcmf!! Åh blev det verkligare när ni fick se dena lilla? :) Det är ju verkligen heelt otroligt att din kompis också är gravid. Grattis!! Det måste kännas fantastiskt att kunna dela den här tiden med någon. Vilken lycka!

    Idag börjar min sista senestervecka. Jag har jobbat två veckor & varit totalslut så den här sista veckan har verkligen varit efterlängtad. Vi åker bort på en långweekend men inte förrän på torsdag em så innan dess ska jag vila och ha det bra. Det blir nog en hel del jobb också, men det känns skönt att slippa vara i rutinen med möten och fasta tider den här veckan ????

    Jag börjar bli riktigt tjock nu tycker jag. Magen putar & jag som alltid har tränat supermycket har plötsligt liggavtryck i soffkuddarna :) Det känns ok, men jag längtar efter att orka köra något pass då och då. Och promenader nu när det inte är så himla vamt :) Vi har fortfarande inte berättat för fler än familjen och de närmsta vännerna. Det var lite smådrygt att jobba & dölja det men jag har inte träffat chefen sedan i juni & det är samma sak för min kille.

    Hur har ni gjort med hårfärgning, nagellack, fransar & bryn etc? Jag har inte velat färga håret, färga ögonbryn eller använda nagellack + remover. Jag aktade mig speciellt innan vecka 12 men nu funderar jag på om man vågar lägga i en toning i håret. Jag vet att min frisör lovat att vara försiktig och inte lägga i hårbotten + att det inte finns studier som tyder på att det skulle vara farligt för barnet, men det känns så jäkla onödigt ändå. Men jag börjar känna mig mer och mer som ett troll & behöver känna mig lite fräsch. Inte på bebisens bekostnad dock. Svårt det där. Eller egentligen inte?

    Nu blir det frukost :) Hur mår ni?

  • Josefiiin

    Idag går jag in i vecka 18 och just nu ligger jag vaken och klockan är 3 på natten haha! Jag har svårt att somna om vid den här tiden för jag är så kvällstrött och nu tycker liksom min kropp att det är färdigsovet för ett tag ;)

    I övrigt mår jag kanon och nästa vecka är det dags för RUL. Vi är så förväntansfulla, men vi har ändå bestämt att vi inte ska kolla könet. Det får bli en överraskning :)

    Jag har jobbat drygt en vecka nu också och det känns riktigt bra. Jag har en tuff höst framför mig som nybliven chef i en koncern i förändring, men jag har fått så otroligt mycket glada tillrop av kollegorna & min chef så det löser sig nog.

    Bebisen gör sig också påmind hehe ;) Dels genom att magen putar ut ännu mer samt att jag har känt de första rörelserna. Tror jag i alla fall :)

    Har ni tips på bra butiker i Gävle/Sandviken som man bör besöka om man vill börja tänka på barnrum & tillbehör? Och vagn? Har ni funderat något på det? Jag är sugen på en Bugaboo Buffalo men vet inte säkert än. Kan i alla fall tipsa om en svart omlottklänning som jag hittade på Gina Tricot. Det var superskönt att dra på sig den igår och slippa ha något som klämmer över magen. 199 kr kostar den bara :)

  • Josefiiin

    Hej igen tjejer! Hur mår ni? Jag tänkte höra om ni har instagram eller så så att man kan följa varandras graviditeter där? Jag var ganska anonym här i början eftersom vi inte berättat om graviditeten, men nu känns det bara kul att få lära känna andra som väntar bebis ungefär samtidigt. Jag finns på Instagram som idajosefinlin. :)

  • Josefiiin

    Dagens ultraljud gick jättebra! Tanten var jättego & förklarade allt vi såg. Bebisen mådde bra & var sååå söt :) Tårarna rann medan jag låg där och min sambo var riktigt berörd han med. Vi fick med oss fyra fina bilder hem och BF 3/2 kvarstår. Åh vad jag längtar nu!!

  • Josefiiin

    Welcome! Jag bor i Sandviken, men har bott i Gävle i flera år & lever fortfarande mitt liv där till stor del :)


    tomsfru skrev 2014-09-06 11:01:52 följande:

    Hej hopp! Va kul me en tråd för gävlebor jag bpr på sörby själv o väntar mitt andra barn. Bf 6 feb. Här


  • Josefiiin

    Ja, vi har berättat. Mest för att jag vill, men även för att jag måste anställa en vikarie på jobbet & så har jag ju varit så trött i sommar och skippade cykeltävlingar och träning vilket såklart väckte misstankar. Jag ville ju inte att de som bryr sig om mig skulle tro att jag var deppig eller så. Bara sjukt trött ????

    På RUL:et tittade hon igenom hela bebisens kropp och förklarade vad vi såg. Det var fantastiskt & allt blev så mycket verkligare när vi fick se vår söta bebis. För ja! Bebisen var såå söt och vi fick med oss fyra fina bilder hem. Tårarna rann ned för mina kunder hela tiden, men jag var superlycklig och lig nog hela tiden hihi!


    LindaN1988 skrev 2014-09-06 09:42:42 följande:

    Grattis! Vad roligt :D!! Har ni berättat för familj och vänner än?


  • Josefiiin

    Hej tjejer! Jag är inte inne här så ofta och tycker att det är betydligt enklare med en Facebook-grupp. Jag hoppas att några är sugna på att gå med i gruppen BF januari-april 2015 i Gävle & Sandviken så att vi kan dela med oss av tips mm när det börjar närma sig bebis ????

  • Josefiiin

    Mcmf, jag har ordnat en grupp och det vore kul att höra hur du och din gravida kollega har det :)

  • Josefiiin

    Om du inte hittar gruppen genom att söka på namnet kan du lägga till mig så lägger jag till dig i gruppen.

  • Josefiiin
    Josefiiin skrev 2015-03-01 18:57:28 följande:

    Hur går det för er tjejer? Här föddes lilla Linus på Alla hjärtans dag ??


    Oj..ett par frågetecken för mycket haha
Svar på tråden BF Januarii/ Februari 2015. Någon från Sandviken/Gävle trakten