• Dao

    Det sanna islam

    Al-Qaida, al-Shabaab, Hizbollah, Boko haram, Isis, Hizb ut-Tahrir, Muslimska brödraskapet, Janjawid, Gama'a al-Islamiyya, Lashkar-e-Taiba, Farfur, Jemaah Islamiyah, Jaish-e-Muhammad, Hamas och talibanerna i Afghanistan och Pakistan.

    Det är några av de organisationer som i kampen för det sanna islam, bränner, mördar och spränger för att återupprätta idolens ideologi med dödsstraff för avhoppare och förbud mot allmän utbildning för flickor.

    Är det troligt att Familjelivs forummuslimer har bättre koll på vad det sanna islam innebär enligt de stipulat som islams grundare och idol muhammed utfärdade för 1400 år sedan?

    sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Islamistiska_organisationer


    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Svar på tråden Det sanna islam
  • Dao

    Forumformatet verkar inte acceptera hela wiki-länken så det blir klippa och klistra för den som vill se mera om de organisationer som kämpar för det sanna islam.


    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Dao
    IiIlenora skrev 2014-06-16 10:03:36 följande:
    Jag fick skriva in islamistiska organisationer i sökmotorn för din länk funkade inte. Den första jag läste var en Turkisk "välgörenhetsorganisation" med mänskliga rättigheter [Insani Yardim Vakfi] som skall vara aktiv i över 100 länder. Flera av ledarna har gripits för misstanke av att hota den sekulära Turkiska staten och för förberedelse för krig i Afghanistan, Bosnien och Tjetjenien. Det verkar vara denna typ av välgörenhet islamister är absolut bäst på att utföra. Jag tror att vi har olika uppfattning på vad det innebär att hjälpa människor som drabbas av "krig, svält och jordbävning". "Insani" är bara förnamnet. 
    Av något outgrundligt skäl, verkar inte forumet vilja ta emot länken så man får klippa och klistra in i webbadressfältet om inte hela blir blått

    sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Islamistiska_organisationer 
  • Dao
    IiIlenora skrev 2014-06-16 10:49:45 följande:
    Jag tror att moderatorerna på FL är islam förespråkare, dem tar bort inlägg, och kanske har dem gjort något som inte fyller ut hela länken.

    Det är tveklöst så eftersom islamkritik verkar vara väldigt känsligt och de lättkränkta muslimerna är flitiga med anmälandet.
  • Dao
    puss skrev 2014-06-16 07:10:27 följande:
    Din ts gäller dig. Helt obvious.

    Hur menar du att trådstarten gäller mig?
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Dao

    Det är ju faktiskt så att sanningen om islam upplevs som kränkande och islamofobisk av forummuslimerna vilket de visar hela tiden med omfokuseringar och desperata bortförklaringar när kvinnoföraktet och brutaliteten blir för tydlig.


    Halvtre skrev 2014-06-16 12:02:08 följande:
    Jag tror att man grupperar sig och jobbar ihop, förstår mig på deras taktik. Dem plockar bort inlägg som håller god ton också, sådant som man kan säga till vem som helst i vardagen. Men det är väl känsligare om många kan läsa det man skriver. islam är så ömtålig att den rasar samman så fort man tar på den och det vet muslimerna om.

    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Dao
    Ölburk skrev 2014-06-16 13:17:43 följande:

    Sanningar är ofta förbjudna, även här.. smile1.gif
    Kanske inte förbjuden men illa sedd ibland.

    Sanningen om islam brukar vara ett känsligt kapitel så vi får se hur länge den här länken får synas www.thereligionofpeace.com
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Dao

    Vissa länkar ser definitivt ut att bli censurerade så här kommer den i modifierat skick bit.ly/1989U8n
    Klipp och klistra om censuren slår till igen


    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Dao

    Den senaste tiden har islams guds främsta ambassadörer i de lokala idolföreningarna visat vad ideologin egentligen handlar om.

    Nämn en enda godsinnad islamisk organisation som kontrast till Islams guds budbärare:


    Hamas
    Hizbollah
    Jemaah islamiya
    Aö-Aqsabrigaden
    Al-shabaab
    Isis / Is
    Boko haram
    Al-Qaida
    Hizb ut-Tahrir
    Talibanerna
    Muslimska brödraskapet
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
Svar på tråden Det sanna islam