Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

    Tvillingar i dec- jan 2015

    nej men vad kul att se fler! startade en likadan tråd några dagar innan. Vore kul om alla va i samma? Vi kan ju inte va hur många som helst som ska ha tvillingar. Får jag hänga på här? Eller hänvisa till den här tråden? Känner igen några =)

  • RockTheRebell

    Tack så mycket :) då för jag nog så. De är barn nr 2 och 3 för oss. Vi har en kille på 2 år i september sen innan och en avbruten graviditet förra midsommar efter rul så att de är två nu känns magiskt. Vi ville ha tre barn men jag var inte säker på att våga utsätta mig för alla jobbiga känslor med att vänta och misslyckas mer än en gång till och det tog 13 månader mellan plussen. Vi i allafall skulle få ett syskon till vår Anton. Men där var de :) så det måste varit meningen att vi ska ha tre barn. All sorg som följt oss är nu utbytt till lika mycket glädje även om lillebror alltid kommer saknas och lite oro är med till de veckorna man ser folk får behålla sina barn födda. Men det sista är ju lika för alla! Vi njuter nu.

    Idag är jag 12+3 och ska på Rul första veckan i augusti.

    Min mage är som kanaler v22 med första och som 17 m andra gången. Antingen blir den stooor eller så växer jag för mig för det är max 1/4 bebis o resten tarm hihi. Vi har hus och så så vi mest funderar på bil då vi inser Volvo blir jäkligt trång med tre solat som sitter på insats.

    Jag mår bra och de första 8 veckorna kunde jag bara äta smoothies hehe annars kom det inte ner något annat sen. Men en smoothie eller två så var vi redo för att kunna äta.

    Jag tror att det är en tjej och en kille till 99% på de andra har jag varit 100 på pojkar o det har stämt. Nu blev det garanterar Wall of text här.. Men vad har ni för känslor? :)

  • RockTheRebell

    Vi ska inte ta reda på. Min sambo är helt emot det. Vi gjorde det inte med storebror och det var så häftigt när han kom upp på bröstet. Jag visste att han var han hela tiden. Men det var lite extra spännande att inte veta. För antingen - så hade man rätt. Eller så blir man förvånad =) När vi skulle på vårt första UL med storebror så sa vi att vi inte skulle fråga. Men jag kompromissade fram om att det är två måste jag få fråga om det är samma eller olika. Men det gällde visst inte längre haha för det får jag inte längre.

    Jag är egentligen lite sådär inför använda angelsound osv fall man inte hittar ordentligt och sådär så blir det ju lite oroligt. Men här om dagen var jag tvungen att prova lite och jag hittade "tjejen" på en gång. Och hjärtslagen var 153-159. Sen letade jag mig bortåt där "han" ska finnas som han var på kub och där var det 140-143. Det sista var EXAKT som storebrors hjärtljud var hela graviditeten. Så känslan blev inte svagare om att det stämmer. Men hade jag inte fått den där känslan hade jag nog inte provat. Det är så långt till rul känns det som även om det "bara" är en månad o några dagar. Jag har varit väldigt inställd på att "vi ska ha pojkar" inte för att jag speciellt vill det. Men det känns som vi får pojkar liksom. Hur som helst vill jag ha vad som helst. Funderar på om vi inte måste ha 2 tv.par till så man får alla kombinationer ;) *skämt*


    Det är ganska svårt att inte titta på att köpa saker! Jag gillar begagnatmarkanden för man får så mkt över till den/dem man väntar än att köpa nytt. Kläder, babynest köper/syr jag nytt utom våra egna arvegrejer kanske. Men som vagn och babyskydd i andrahand har funkat väldigt bra hittills. Nån som känner någon liksom så man vet att det inte är krockat eller så. Vore käckt o hitta paket efter någon som fick tvillingar som för ett år sen o köpte nytt för då är det ju lätt att sälja igen om man inte ska ha fler, eller använda själv till plasten når utgångsdatum vilket antagligen är i alla fall 3 år kvar när vi använt det till våra. Ooooh... jag vill köpa nuu. Men tänkte vänta till v 24-25 i af. Hoppas ni haft en bra helg!

  • RockTheRebell

    Jag har fastnat för urban jungles Mountain buggy. Duo eller duett vet jag inte dock. Jag hade erbjudande av svägerskan att köpa hennes uj singelvagn till sonen men talade nej för jag ville ha honom emot mig. Men tji fick jag. Vid 5 månader ville han sitta fall jag skulle få gå i affärer och innan 7 månader hängde han bakfram så gott det gick för att få se framåt... Så han har ju lätt haft det bättre i framåtvagnen. Så bor vi lite sådär att vagnen behöver klara terräng. Men jag såg en vagn där man kunde sätta sitt och liggdel framåt eller bakåt hur man ville även om den ena var åt ett håll. Det kan ju va käckt! Man behöver ju inte riktigt tänka på hur rymlig liggdelen ska va för de kommer vara så små nu och nästa säsong är det garanterat sittdel. Men jag har svårt att välja enkel eller gemensam liggdel. såg mysigt ut med en gemensam men då är det bara UJ typ.

  • RockTheRebell

    Nadia! Blocket kryllar av tvillingvagnar :) och köper man ett chassi som tex har en liggdel så är det ju mkt billigare ändå att köpa en liggdel och ny madrass till den gamla än o köpa helt nytt. Fast jag vill ju hellre ha mer pengar över till saker som ska vara nära huden :) så så tänkte jag. Men man kan ändå få till affär o prova massa olika. 2me Los Angeles är ju inte dyr ny i förhållande till andra har jag för mig.

    Om du får foglossning så märker du det. Igår eftermiddag var jag däckad i halvsittliggläge :( det känns som innan man ska föda utom värkarna och livmoderhalsen inte gör ont. Mina fogar släpper bak på var sida ryggraden och ner i bäckenet. Känns typ som jag är JÄTTE skitnödig och typ håller på att bajsa sen går vassa ilar ner till knävecken, och fötterna som domnar ungefär hehe ursäkta beskrivningen.men första gången har jag inte vetat va det var och tyckte jag hade det då men det var bara att de luckrade upp sig inför förlossningen. Denna gången känns det värre :( men mitt började som du beskriver! Allt detta bara för vi sexade till det innan jag skulle hämta sonen på dagis. Här blir det dödafiskensex för min del fram till fl om det blir något alls för aktiv kan jag inte va :( däremot har jag turen att det lindras av sig själv med vilka än så länge. Så när jag vilat avslappnat hela natten har de som hämtat sig igen. hoppas du slipper :)

  • RockTheRebell



    Grovvagnen. har dock bara sett en liggdel på lla bilder men får se så det går o ha 2. En vän ska sälja sin till oss om vi vill ha den.




    Den här till förskolan, bvc och ev. affärer (men då i liggdelar så klart) Mest tänkt för när det inte är så långa vändor och man bara ska in och ut så man ite behöer böka o bråka med dem i onödan för att tex lämna på förskolan i 5 minuter..). Gillar de den inte får vi väl ha en dubbel. Ser så krångligt ut många gånger bara. Mest rädd fall det blir snitt och man inte får bära tex babyskydd mm


    totalomvändning blir det nu men nu vet jag vad vi ska ha=)


     

  • RockTheRebell

    Hej o kul med fler nya:) det ska bli några twins här.

    Jag är nog lite konstig. Mått bra hela vägen till nu v14 då jag fått illamående o munkräks..

  • RockTheRebell

    Lyssnade på mina små ikväll och en stund efter jag avslutat så fick jag tydligt sprattlade från en <3 drygt. så nu ska jag inte lyssna mer på ett tag.

  • RockTheRebell
    min enlinggraviditet i v 32

    kvällstjock nu


    Lunch tjock


    Morgon tjock
    Sudden skrev 2014-07-07 09:15:50 följande:

    Usch vi måste ha ny bil också och ingenting annat finns riktigt kvar från sonen på 8 så det blir dyrt! Vi ska kolla Bugaboo Donkey, Urban och Emmaljunga - finns det fler? Var på Storken här i Linne i helgen och dom pratade ned Brios tvillingvagn (dom sålde den såklart inte). Köper vi Bugaboo beställer vi på nätet.

    Hur är det med er i tråden? Symptom? Känner inget direkt. Liten bula på magen bara och så rätt svullen. Hur har ni fått era besök till MVC/UL? Jag ska tillbaka till Östra på UL både vecka 16 och vecka 18. 18 är ju RUL och det vecka 16 är bara ett extra för att det är tvillingar. Ni med? Eller är det bara vid enäggstvillingar tro?

    Kram på er och hoppas ni mår gott i värmen!


    Vi ska på rul i v17 nån gång sen är det var tredje vecka om allt är ok. Väntar ju dock tvåäggs.


    Av barnvagnarna finns det babyjogger, babytravel, carena, 2me, phil&ted och konan också. Men de tre behändigaste nämnde du nog =) vi kollar på UJ'n, och babyjogger city select mest. den sista av dem ska ja ha, men den en grövre vagn hemma på bredden så då är det uj eller att få köp en carena double swing av en vän som är klar med sin syskonvagn. tills dess. Nära och jag vet vem som haft den! Brio som tvillingvagn kan jag förstå inte är så topp. Om det är den ajg tänker på så var den tung bara som enkelvagn ens. Men jag kom fram fan överallt =)


     


    Just nu sitter jag med ondare sammandragningar o tänker på annat. Men kan kanske vara tränings/växtvärk. De har haft sim-Marathon sen igår när de började härja ordentligt. Känner inget i livmoderhalsen/tappen så då är jag lugn =) Men ont är ju inte skönt ändå.


     


    Jag är nog rätt tjock för veckan tror jag, men har inga bilder från andra tvillingmagar att jämföra med.. Folk frågar inte om jag är gravid utan hur gravid jag är. Men de vet ju inte det är två.


    trevlig kväll o ursäkta bildbomb. Vore kul o se er =)


     

  • RockTheRebell

    Du har säkert bättre magmuskler än mig hehe jag är 13+5 idag

    Skönt de är så noggranna :) vår syntes jättetydliga väggar


    Sudden skrev 2014-07-07 23:36:54 följande:

    Toppen, tack för massa fler vagntips!

    Ringde Östra idag och mitt inplanerade UL v 16 är för att det troligen är enäggstvillingar och det är en läkare som då ska bekräfta hinnväggen etc. Därefter är det RUL vecka 18 och sen varannan veckas UL på Östra.

    Vilken stor, fin mage du har :) Vilken vecka är du i nu igen? Jag tycker jag också är rätt stor med men jag är mer jämntjock, som ett D ;)


Svar på tråden Tvillingar i dec- jan 2015