• darkisen

    Barn i januari 2015 i Västerås området

    Väntar mitt tredje med bf nån gång mitten på februari

  • darkisen

    Jag mår helt ok än så länge men tror illamåendet börjar ge sig tillkänna bägge mina tidigare graviditeter har jag kräkts från v 8 -16 typ. Förra gången åt jag lergigan vilket hjäpte en del. Annars brukar jag inte känna så mkt. Inga ömma bröst eller molvärk.

    hur mår ni?

  • darkisen

    Jag har bokat tid för kub nu den 12 aug. Känns somen milstolpe att få se den lille å då är man ju över 12 veckor med. Då kanske man vågar berätta för jobbet med. Ska ju komma tillbaka från föräldrarledigheten i september är det tänkt. Känns som att det kommer bli populärt att jag är gravid igen när jag kommer tillbaka, det va samma förra gången, haha.

  • darkisen

    Jag mår sådär. Trött å illamående mest hela dagen. Både jag å min man e lediga hela sommaren som tur e så nu är det mkt han som tar hand om barn å hem. Hur gammal är din dotter då? Min äldsta vart tre nu förra veckan å hon hade nån period när hon va två å vart jättesvår att natta. Men vi försökte va envisa å hålla i rutinerna och efter nån vecka eller två så gick det bättre igen. Min bebis är som tur enkel (peppar peppar), henne lägger vi bara ner i sängen å säger godnatt sen somnar hon själv

  • darkisen

    Hej alla nya. Ceciliap01 jag är också föräldrarledig med min 10 månaders. Jag tänkte börja jobba 1 september då min man tänker ta över men har också varit lite osäker på om jag bara ska fortsätta va hemma istället. Samtidigt känns det som att det kanske är lättare att gå och jobba än att va hemma med barn

  • darkisen

    Jag får också gravidpenning så jag kommer jobba ca tre månader. Haha, jag har varit anställd typ fyra år men tror jag jobbat kanske 6 månader sammanlagt. Poppis jag måste va

  • darkisen
    CeciliaP01 skrev 2014-07-24 21:49:41 följande:

    Haha! Vad jobbar du med? Har du berättat för jobbet att du är gravid igen?


    Jag är sjuksköterska. Jag har faktiskt inte berättat ännu, tänkte nog vänta tills efter kub. Har fortfarande så svårt att fatta att jag är gravid igen
  • darkisen
    CeciliaP01 skrev 2014-07-25 22:38:43 följande:

    Okej, när har du kub då? Och bf?


    Kub den 12 aug. Bf är jag inte säker på, hade ju inte fått tillbaka mensen eftersom jag ammade men tog ett sånt där veckoindikatortest så bf borde va mellan 12-18 februari nångång.
  • darkisen

    Jag mår faktiskt helt ok. Känns lite konstigt eftersom jag mått såå dåligt med mina två andra. Ätit tabletter å nästan blivit inlagd med dropp de gångerna å nu känner jag ingenting typ förutom liite kvällsillamående å trötthet. Man undrar ju om allt står rätt till där inne. Eller kan man må så olika?

  • darkisen

    Hej hur mår alla?

    Nu har jag varit på kub. Var såå nervös över om de ens skulle hitta nån bebbe där inne men så fort bilden kom upp på skärmen såg man en sprattlande liten bebis fick bra siffror också så nu kanske man vågar börja berätta om graviditeten för folk. Mår fortfarande bra men är trött på kvällarna och då kommer det liite illamående också. Är i v 14 nu.

  • darkisen

    Jag e kvar. Varit på rul nu å allt såg fint ut. Vi väntar en liten pojke denna gång (har två tjejer innan) så det var lite roligt. Däremot har min trötthet kommit tillbaka, har svårt att hålla mig vaken om kvällarna. Hur mår ni andra?

Svar på tråden Barn i januari 2015 i Västerås området