• Prill86

    BF Mars 2015

    Hej hej

    Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

    Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

    Hoppas fler vill joina!

  • Svar på tråden BF Mars 2015
  • Nixe

    Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!

  • Ludaca
    Madelia skrev 2014-09-11 16:39:50 följande:
    Åh så fin liten :)

    Här händer inte så mycket förutom att magen växer lite faktiskt, men det beror förmodligen även på att jag äter mer än vanligt ;) annars är jag lite trött och utöver det känner jag ingenting.

    Vi har RUL 30/9, ska bli jättespännande att få veta vad det är därinne:) jag har en känsla av att det är en pojke, helt utan anledning dock. Haha.
    Så känner egentligen jag också. Magen växer, känner mig redan stooor (!) och kissar hela tiden. RUL snart för er, KUL! Det är ju inte alls långt kvar. Uppdatera sen om du hade rätt eller inte ang. könet :) Lycka till med allt! 
    Nixe skrev 2014-09-11 17:19:32 följande:

    Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!


    Tack! Detsamma, ni fick ju ännu bättre siffror, härligt! :) KUB-testet var en upplevelse i sig, verkligen. Alla närbilder, se hur h*n skjuter ifrån med fötterna, tar sig för ansiktet vrider och vänder på sig, för att till slut somna (vi höll på ett tag, livlig en där inne!) För oss var det dessutom vi fick se bebis "på riktigt" och man kunde urskilja vad som är vad o.s.v. Jag tänkte berätta för min chef imorgon, om hon inte är sjuk för det har hon varit i två dagar nu. Men jag är lite nervös inför det. Hur berättar man? Haha! Vad sa du till din chef? Min moderkaka ligger också i bakväg, snart så känner vi förhoppningsvis kullerbyttorna där inne! :) Lycka till i fortsättningen! 
  • Ludaca

    Förresten! Jag la in bilden i någon sån där "gissa könet-tråd" och där var det en tjej som var lite påläst vad gäller olika teorier. Hon skrev flicka direkt. Det är ju vad "alla" säger! Lite roligt, även om det ju inte är något man kan lite på direkt :)

  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-11 16:21:39 följande:

    Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA! 

    Hur går det för er andra? 


    Gud vad kul! Blir lite avis på alla som redan fått se sina små liv, längtar så!

    Själv har jag idag fått förlängt min sjukskrivning då jag fortfarande behöver medicin mot illamåendet :( drygt men vad ska man göra! känner bara att man egentligen skulle vilja jobba då det inte är så många månader till man ska jobba.. Men men pricken (vårt namn på den lill*) är viktigast!
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-09-11 22:09:13 följande:
    Gud vad kul! Blir lite avis på alla som redan fått se sina små liv, längtar så!

    Själv har jag idag fått förlängt min sjukskrivning då jag fortfarande behöver medicin mot illamåendet :( drygt men vad ska man göra! känner bara att man egentligen skulle vilja jobba då det inte är så många månader till man ska jobba.. Men men pricken (vårt namn på den lill*) är viktigast!
    Krya på dig och ta den tid du behöver! :) 

    Idag (i v. 14+2) berättade jag för chefen på jobbet och en del kollegor. Jag har så många kollegor och kommer väl få svara på en hel del frågor framöver. Tycker både att det är kul OCH lite jobbigt. Men mest av allt är det skönt att man inte längre bär på denna (iofs mysiga) hemlighet! :)
  • Sanna&J

    [quote=74000982][quote-nick]Ludaca skrev 2014-09-15 18:18:44 följande:[/quote-nick]

    Krya på dig och ta den tid du behöver! :) 

    Idag (i v. 14+2) berättade jag för chefen på jobbet och en del kollegor. Jag har så många kollegor och kommer väl få svara på en hel del frågor framöver. Tycker både att det är kul OCH lite jobbigt. Men mest av allt är det skönt att man inte längre bär på denna (iofs mysiga) hemlighet! :)

    [/quote

    Tack, det är ju som sagt inte så mkt jag kan göra mer än vänta.

    Tycker också det är ganska skönt att berätta för folk även om det är mysigt att gå och bära på hemligheten, blev ju tyvärr tvungen att berätta väldigt tidigt på jobb pga illamåendet.

  • SannaO
    Nixe skrev 2014-09-05 13:54:41 följande:

    Usch. Mitt i glädjen över den lilla går allt annat åt skogen. Stor sorg och stress och jag är nu jätterädd att mitt mående ska påverka bebisen på ngt sätt och att KUB ska ge ett dåligt resultat. Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffror? Någon som vet om stor sorg med allt vad det innebär kan utgöra någon fara för barnet i magen?


    Hej! Ursh jag vet precis hur du känner. Har varit med om 3 otroligt jobbiga händelser under min graviditet. Bl.a. 2 akutbesök till sjukhuset med min systerson och sambo och även ett nära dödsfall med begravning. Nu har även jag varit inlagd 2 nätter. Inget som hade med graviditeten att göra. Men oron och sorgen har varit större än nånsin men vi har klarat oss. Bebisen verkar må bra och är nu i v 17. Vet inte annars hur sorg kan påverka men i mitt fall har det iallafall gått bra än så länge :)

    Hoppas de känns lite bättre nu!

    Ta hand om dig och bebisen. Kram Sanna
  • Sanna&J
    Kawinna skrev 2014-09-16 14:19:29 följande:

    Idag var vi på tidigt ul, så häftigt! Man såg hur den lilla sprattlade omkring och hade sig


    Så mysigt, förstår attack ET måste vara en häftig känsla!
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-09-11 21:09:06 följande:
    Så känner egentligen jag också. Magen växer, känner mig redan stooor (!) och kissar hela tiden. RUL snart för er, KUL! Det är ju inte alls långt kvar. Uppdatera sen om du hade rätt eller inte ang. könet :) Lycka till med allt! 
    Nixe skrev 2014-09-11 17:19:32 följande:

    Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!


    Tack! Detsamma, ni fick ju ännu bättre siffror, härligt! :) KUB-testet var en upplevelse i sig, verkligen. Alla närbilder, se hur h*n skjuter ifrån med fötterna, tar sig för ansiktet vrider och vänder på sig, för att till slut somna (vi höll på ett tag, livlig en där inne!) För oss var det dessutom vi fick se bebis "på riktigt" och man kunde urskilja vad som är vad o.s.v. Jag tänkte berätta för min chef imorgon, om hon inte är sjuk för det har hon varit i två dagar nu. Men jag är lite nervös inför det. Hur berättar man? Haha! Vad sa du till din chef? Min moderkaka ligger också i bakväg, snart så känner vi förhoppningsvis kullerbyttorna där inne! :) Lycka till i fortsättningen! 
    Jaa två av mina chefer fick veta förra veckan och det gick bra. Hon jag pratade med (den andra lyssnade mest i bakgrunden) var jättesnäll och trevlig även om jag förstår att det är en mindre katastrof för henne med den akuta personalkris som är just nu.. Drar mig dock för att berätta för den sista chefen och för kollegorna. Två som jag litar på vet redan och har lovat att vara med när jag berättar för övriga för jag vet verkligen inte alls hur folk kommer reagera.. Det är som sagt inte helt poppis att komma och säga att man är gravid som nyanställd när man knappt kommit in i verksamheten ens :-/ har väldigt ont i magen över detta vilket är sorgligt för det tar liksom glädjen ifrån mig. Mycket annat har också hänt den sista tiden som gjort att detta underbart roliga helt har hamnat i bakgrunden. Det är som att jag inte är gravid längre.. Jag hoppas det vänder snart. Jag sa mest som det var, att jag är gravid och att det inte var planerat så men att nu är läget som det är typ. Hon misstänkte redan vad det var jag ville säga när jag började så hon blev nog inte helt dödschockad iaf.
    SannaO skrev 2014-09-16 12:23:07 följande:
    Hej! Ursh jag vet precis hur du känner. Har varit med om 3 otroligt jobbiga händelser under min graviditet. Bl.a. 2 akutbesök till sjukhuset med min systerson och sambo och även ett nära dödsfall med begravning. Nu har även jag varit inlagd 2 nätter. Inget som hade med graviditeten att göra. Men oron och sorgen har varit större än nånsin men vi har klarat oss. Bebisen verkar må bra och är nu i v 17. Vet inte annars hur sorg kan påverka men i mitt fall har det iallafall gått bra än så länge :)

    Hoppas de känns lite bättre nu!

    Ta hand om dig och bebisen. Kram Sanna

    Tack så mycket! ja oron äter upp en just nu när man är så känslig känner jag. Är så himla glad att jag har min fina sambo, min familj och mina vänner som ställer upp som bara den nu för annars hade jag nog gått in i väggen helt. Skönt att höra att bebisen klarat sig opåverkad iaf! Hoppas det är så i mitt fall också.
Svar på tråden BF Mars 2015