• EmmyLee

    Vi unga som väntar vårat första barn 2015

    En grupp för oss som är unga och väntar vårat första barn!

    Jag är 22år och har bf 15Mars2015 så har precis plussat och är i v6(5+2)! Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 7månader när vi gick in i 8månaden tog de lilla ägget sig äntligen! Nu väntar jag på att månaderna ska gå så man kan börja köpa hem lite saker till bebis :D

  • Svar på tråden Vi unga som väntar vårat första barn 2015
  • SisselSS

    Hej Glad Jag är 22 år och min Sambo 26 år och vi väntar vårt första barn i slutet av juni Glad Är i vecka 9 (8+3) nu.

  • Lundisen

    Idag har jag varit på ultraljud i v. 14 (13+5). Så härligt att se det lilla hjärtat slå och se armar och ben sprattla. Lillen visade också upp lite akrobatik i form av en kullerbytta. Häftigt :D skönt att se att lilla bebisen mår bra där inne. Känner mig inte speciellt gravid just nu, är väl i den där "spökperioden" nu ;)
    Nästa ultraljud blir om 1 månad i v. 19. Veckorna går så fort medans dagarna och månaderna går extremt sakta :P BF 20 maj, hinner fylla 22 :)

  • Jempi

    Hej alla unga mödrar! Jag räknas inte till den kategorin längre, men jag har en gång gjort :) Jag är nu snart 30 och väntar min fjärde. För 10 år sen var jag gravid med min första son! Då skulle jag precis fylla 20. Jag vet att det finns mycket fördomar där ute, och därför vill jag säga till er alla att "mamma" inte har någon ålder! Det har med personligheten att göra! Det finns 18 åringar som är betydligt mer mogna än en 35 åring! Så skit i alla fördomar, ni är bra oavsett vad samhället har för oskrivna regler och normer! Hade jag fått leva om mitt liv, så hade jag absolut blivit en ung mamma igen :) det bästa beslut jag har tagit! Stå upp för er, jag hejar på er! Kramar till alla unga mödrar där ute!

  • EmmyLee
    Jempi skrev 2014-11-20 09:34:03 följande:

    Hej alla unga mödrar! Jag räknas inte till den kategorin längre, men jag har en gång gjort :) Jag är nu snart 30 och väntar min fjärde. För 10 år sen var jag gravid med min första son! Då skulle jag precis fylla 20. Jag vet att det finns mycket fördomar där ute, och därför vill jag säga till er alla att "mamma" inte har någon ålder! Det har med personligheten att göra! Det finns 18 åringar som är betydligt mer mogna än en 35 åring! Så skit i alla fördomar, ni är bra oavsett vad samhället har för oskrivna regler och normer! Hade jag fått leva om mitt liv, så hade jag absolut blivit en ung mamma igen :) det bästa beslut jag har tagit! Stå upp för er, jag hejar på er! Kramar till alla unga mödrar där ute!


    De är bra att du kommer med peppade inlägg!! De får mig och säkert många andra att le :D
  • EmmyLee
    knaappeen skrev 2014-11-20 08:53:30 följande:

    Jag får tacka för mig. Drar mig nu tillbaks då jag fick konstaterat MA i måndags. ....

    Lycka till allesammans


    Tänker på dig ????
  • Miss Zino

    Nu har även jag äntligen fått vara på UL! :D Det visade sig vara en atletisk liten pojke som både utövade karate och gjorde frivolter i magen medan vi tittade på! ;)
    Var nästan lite orolig att det skulle vara tomt då jag går in i v20 imorgon, och på morgonen/dagen syns inget alls, och på kvällen ser det ut som att jag tryckt i mig lite för mycket pizza typ.. ;) Känner inga fosterrörelser heller ännu!

  • Youwontremember

    Hej! Får jag hoppa in här? Är 22 år gammal och väntar mitt första barn, en alldeles perfekt liten pojke som är beräknat 10 Januari 2015. Är inte längre tillsammans med pappan längre, dock är vi väldigt goda vänner så måste säga att det känns bra ändå

  • idasss

    Jag vill också hoppa in här.
    Jag plussade idag, och kan inte riktigt förstå att det verkligen är sant. Helt underbart.

    Jag är 22 & min sambo 23. Första barnet. Ska bli så kul!! :)

  • SisselSS

    Hej alla fina gravidisar Glad Hoppas ni mår bra! 

    Jag känner att jag behöver "prata" med någon/några om en sak. Jag tänker så mycket på att: "tänk om det inte är något där i magen?!"

    Att det kanske aldrig har varit det. Jag har ju självklart gjort grav test och har och har haft en del symtom, men en del har försvunnit (som typ illamåendet, vilket är skönt men samtidigt skrämmande Förvånad). Hade (måttliga) blödningar några dagar i rad för någon vecka sedan, men ringde aldrig min BM. Jag borde kanske ha gjort det...Ska till henne nu på tisdag, men där jag bor gör man första UL i typ vecka 17-20 då det är RUL (vilket för mig innebär den 4 februari nästa år.).  

    Någon som har eller har haft liknande tankar?

  • Youwontremember
    SisselSS skrev 2014-11-27 15:14:40 följande:

    Hej alla fina gravidisar Glad Hoppas ni mår bra! 

    Jag känner att jag behöver "prata" med någon/några om en sak. Jag tänker så mycket på att: "tänk om det inte är något där i magen?!"

    Att det kanske aldrig har varit det. Jag har ju självklart gjort grav test och har och har haft en del symtom, men en del har försvunnit (som typ illamåendet, vilket är skönt men samtidigt skrämmande Förvånad). Hade (måttliga) blödningar några dagar i rad för någon vecka sedan, men ringde aldrig min BM. Jag borde kanske ha gjort det...Ska till henne nu på tisdag, men där jag bor gör man första UL i typ vecka 17-20 då det är RUL (vilket för mig innebär den 4 februari nästa år.).  

    Någon som har eller har haft liknande tankar?


    Vilken vecka är du i? Mina symptom kom och gick från vecka 7-18 ungefär, runt vecka 11-13 så kände jag absolut inte av graviditeten över huvud taget (det man kallar för spökveckor antar jag) men sedan började jag minsann spy igen Första gången mina symptom försvann var jag i vecka 7, har haft två tidiga missfall innan så blev självklart fruktansvärt orolig så min fantastiska barnmorska ordnade ett ultraljud, är i vecka 34 nu Tror verkligen inte att det är någon fara, säger det som alla sa till mig och som kunde göra mig fruktansvärt irriterad: passa på att njut av att vara symptomfri
  • Youwontremember
    Youwontremember skrev 2014-11-27 16:15:40 följande:
    Vilken vecka är du i? smile1.gif Mina symptom kom och gick från vecka 7-18 ungefär, runt vecka 11-13 så kände jag absolut inte av graviditeten över huvud taget (det man kallar för spökveckor antar jag) men sedan började jag minsann spy igen smile5.gif Första gången mina symptom försvann var jag i vecka 7, har haft två tidiga missfall innan så blev självklart fruktansvärt orolig så min fantastiska barnmorska ordnade ett ultraljud, är i vecka 34 nu smile1.gif Tror verkligen inte att det är någon fara, säger det som alla sa till mig och som kunde göra mig fruktansvärt irriterad: passa på att njut av att vara symptomfri smile5.gif
    Missade att du hade haft blödningar, som du säkert redan vet så kan man ju blöda under graviditet utan att det är någon fara. Hur såg blödningen it? Var den färsk eller mer åt det bruna hållet? Har du tagit något gravtest efter att blödningen upphörde? Berätta om detta för din BM och om din oro och be om att få göra ett ultraljud, borde inte vara några större bekymmer då du haft blödning. Hade en liten blödning själv i vecka 16, trodde det var kört men det var absolut ingen fara. Kram!
  • SisselSS
    Youwontremember skrev 2014-11-27 16:15:40 följande:
    Vilken vecka är du i? Mina symptom kom och gick från vecka 7-18 ungefär, runt vecka 11-13 så kände jag absolut inte av graviditeten över huvud taget (det man kallar för spökveckor antar jag) men sedan började jag minsann spy igen Första gången mina symptom försvann var jag i vecka 7, har haft två tidiga missfall innan så blev självklart fruktansvärt orolig så min fantastiska barnmorska ordnade ett ultraljud, är i vecka 34 nu Tror verkligen inte att det är någon fara, säger det som alla sa till mig och som kunde göra mig fruktansvärt irriterad: passa på att njut av att vara symptomfri
    Nu är jag i vecka 9+5 Glad Men blir bara mer och mer orolig över saker Tungan ute Det är svårt att komma ifrån oron men nu är jag lite extra orolig. Tur att jag ska till BM på tisdag i alla fall.

    Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter Glad Nu är det nära tills din bebis kommer ju, lycka till med allt Glad
Svar på tråden Vi unga som väntar vårat första barn 2015