• Humlan88

    Trött på alla tiggare

    Vår stad har verkligen svämat över av tiggare. Det sitter tiggare utanför varenda butik. Igår satt det en kvinna utanför Willys. Hon såg ut som vem som helst, rätt tjock. Ganska nya kläder, ringar i öronen. Hon hade en lapp där det stod " snälla jag kan inte ge mina barn mat" bredvid henne studsade 2 barn runt (hennes barn) ganska överviktiga, hela och rena. Jag blir så jävla förbannad på detta. Just n känns de som de har kommit en busslast med tiggare ill staden. Jag ger aldrig pengar och kommer aldrig göra det heller, deras hemländer måste ta mer ansvar. Jag kan säga att jag tycker vi ska förbjuda tiggeri.

  • Svar på tråden Trött på alla tiggare
  • Anonym (idag)

    På skylten en av dem hade idag stod det: Hjälp oss ta oss hem.

    Jag tänkte i mitt stilla sinne att om jag köper en enkelbiljett till henne och hennes familj, åker de verkligen hem då och stannar där? Troligtvis inte.

  • kanskedetdu
    Anonym (Eu-resenär heter det.) skrev 2014-07-18 16:11:37 följande:
    Verkligheten?
    Det måste vara jobbigt att leva i en sån trång och svartvit verklighet.
    Smickra inte dig själv, dina glasögon är alltför bruna för att du ska kunna se klart.

    Jag förstår att du ser dom att jag "talar mig varm för att en fin människa", i din värld måste det väl vara motivet till att man visar medmänsklighet.
    Jag antar att för dig kan ingen sån finnas mot människor som inte är som man själv.

    Jag erkänner att jag är inte tolerant mot intolerans och jag föraktar elakhet och grymhet i synnerhet när den riktar sig mot svagare individer.
    Jag kommer aldrig bli så tolerant att jag accepterar sånt och det ska du veta är jag jävligt stolt över.
    För det betyder att jag har en ryggrad, något vissa borde odla för egen del.

    Det är ingen ide att du skriver mer till mig, såna som du kan jag aldrig nå och såna som du kommer aldrig att förstå.
    Ni saknar den kapaciteten.
    så alla måste tycka som dig,är du en fascist?
  • traveler

    De här människorna är ju verkligen ÖVERALLT. Det finns nästan inte en enda ica, coop, willis, eller annan matkedja där man inte hittar dem. För de vet ju att utanför matbutiker så går det väldigt mycket folk eftersom mat är något man måste köpa.

    Det senaste året har det ju verkligen exploderat med människor som kommer hit det har mer eller mindre blivit en del av vardagen. 

    Även om jag tycker synd om dem så kan jag inte ge dem pengar på gatan det känns så himla bakvänt på något sätt. De MÅSTE lösa sin situation på annat sätt. 

  • Anonym (suck)
    mr me skrev 2014-07-18 15:34:36 följande:
    Dåligt samvete?

    Jag känner inte ett dugg dåligt samvete. En zigenare ställde sig häromdagen med en kopp framför mig och ville inte ge sig förrän jag gav honom pengar. Jag tog helt sonika koppen och slängde iväg den så att alla mynt flög ur. Om fler vågar stå på sig mot dessa zigenare så de fattar att de inte är välkomna här så skulle mycket vara vunnet.
    Shit vad manligt av dig, att du våååågade stå på dig Drömmer

     Vet ni vad jag är trött på?
    På alla essa trådar om tiggare av sorgliga människor som lever ut sin fördomsfullhet på nätet.
  • Anonym (Eu-resenär heter det.)
    Humlan88 skrev 2014-07-18 16:11:38 följande:

    Ja eftersom det inom loppet av 1 månad finns tiggare utanför varenda mat affär I stan. När turisterna åker hem, åker dom också hem



    Ok, det var en teori.
    Men du skulle styrka ditt påstående, det har du ännu inte gjort.
    Kan du inte styrka det är det väl lika bra att stå för att du spekulerar utan grund.
  • Anonym (Eu-resenär heter det.)
    Humlan88 skrev 2014-07-18 16:09:53 följande:

    Det finns tiggeri och det finns "tiggeri"


    Åh, berätta mer, vad är skillnaden mellan tiggeri och "tiggeri" rent konkret.
  • Anonym (illa)

    Hade jag trott att det verkligen var så att de vill ha mat, eller att de tigger för sina familjer så hade jag kanske orkat bry mig. Men det jag har sett har gjort att jag inte kan bry mig mindre. 

    När de började dyka upp här i stan för några månader sedan så tyckte jag synd om dem, gick på alla snyftartiklar från aftonbladet och försvarade dem från min sambo som babblade om organiserat och grejer.

    Men så en dag när vi var på affären så såg jag en skåpbil stå utanför mc donalds, och utanför stod båda de två tiggarna som sitter vid båda affärer som ligger bredvid varandra här. De åt mat från mc donalds, pratade med männen som körde och sen gick de tillbaka till sina platser (och tre andra gick åt sina håll). 

    Sedan såg jag denna skåpbil i tidningen om att de inte tjänar tillräckligt, så de ska dra vidare. De lämnade såklart ett sopberg utan dess like. Nu en vecka senare är de dock tillbaka.

    Båda två sitter på sina håll och säger "Hejheej", viftar med sina laminerade skyltar, och säger "pleease pleeeease" medan de skakar på sina mcdonalds muggar.

    Så respektlöst att utnyttja godhjärtade svenskar på det här sättet! Ska fan lägga i en fimp nästa gång. Eller ett mynt med utländsk valuta....

  • Anonym (Eu-resenär heter det.)
    Humlan88 skrev 2014-07-18 16:14:02 följande:

    Svara mig en sak då. Hur har de råd att åka till svergie när de inte har råd att ge sin barn mat?



    Inte vet jag, dom säljer väl allt dom har hemma och hoppas på att starta ett bättre liv här.
    Sen gick det inte som dom hade trott och så tar pengarna slut.
    Det kan vara ett sätt.
    Sen finns det säkert lika många till som det finns tiggare, finns det historier.
    Varför inte prata med dom direkt istället för att spekulera på ett forum.
  • Anonym (Eu-resenär heter det.)
    realist14 skrev 2014-07-18 16:18:27 följande:
    Vem bestämmer vem som är svag?
    Tror inte tiggarna håller med dig där. Just saying....

    Men nu är du bra desperat, om du tänker efter lite så inser du säkert själv vem som är i en utsatt position.
    Den som har pengar, boende, mat för dagen och en fast inkomst.
    Eller
    Den som saknar allt det där och är hänvisad till andras godhet för sin överlevnad.

    Tänk, tänk, tänk.......vem kan det vara.
  • Studentpappa
    Anonym (Eu-resenär heter det.) skrev 2014-07-18 16:11:37 följande:
    Verkligheten?
    Det måste vara jobbigt att leva i en sån trång och svartvit verklighet.
    Smickra inte dig själv, dina glasögon är alltför bruna för att du ska kunna se klart.

    Jag förstår att du ser dom att jag "talar mig varm för att en fin människa", i din värld måste det väl vara motivet till att man visar medmänsklighet.
    Jag antar att för dig kan ingen sån finnas mot människor som inte är som man själv.

    Jag erkänner att jag är inte tolerant mot intolerans och jag föraktar elakhet och grymhet i synnerhet när den riktar sig mot svagare individer.
    Jag kommer aldrig bli så tolerant att jag accepterar sånt och det ska du veta är jag jävligt stolt över.
    För det betyder att jag har en ryggrad, något vissa borde odla för egen del.

    Det är ingen ide att du skriver mer till mig, såna som du kan jag aldrig nå och såna som du kommer aldrig att förstå.
    Ni saknar den kapaciteten.
    Jag hoppas verkligen att du som är en så stor människa upplåtit ditt hem åt dessa stackare så de har någonstans att sova och därmed slipper sova ute med myggen som sällskap. Som markägare är det ett sattyg att städa upp efter dessa "stackare". Men det ska man väl såklart acceptera som privilegierad svensk. Snart kommer bärplockarna också, en verklig jackpott i fråga om att förstöra och skräpa (bajsa) ner.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svar på tråden Trött på alla tiggare