Inlägg från: Anonym (Fler) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fler)

    Hur många är vi som vägrar bada offentligt i år?

    5 år sedan jag badade. Saknar det eftersom jag verkligen älskar att simma. Tyvärr är jag stor som en flodhäst och vägrar visa mig.

    Fler som av olika anledningar inte badar i denna värme?

  • Svar på tråden Hur många är vi som vägrar bada offentligt i år?
  • Anonym (Fler)
    Chianti skrev 2014-07-22 23:11:27 följande:
    Vad tråkigt!
    Har du inte möjlighet att ta dig till några klippor eller nån annan plats som inte är offentlig? Klart du ska bada i sommar!
    Jag kan ju ta mig till ngt bad och hoppa i om jag är ensam, men kommer det någon så blir det katastrof. Tyvärr. Jag får hoppas på nästa år.
  • Anonym (Fler)

    Oj, vilka tuffingar ni är. Dock är jag mycket större modell än ni.

  • Anonym (Fler)

    Härligt med en sån diskussion! Och härligt att så många struntar i att de inte ser "perfekta" ut.

    Tyvärr måste jag ner 5 kg innan jag badar. Fram tills dess får jag sitta i min klänning på stranden.

  • Anonym (Fler)
    Anonym (*) skrev 2014-07-23 17:06:39 följande:
    Har du bara 5 kg övervikt?
    Nej men jäklar!!! Hade det varit så väl så. 50 kg skulle det stå.
  • Anonym (Fler)
    Tvekar skrev 2014-07-23 17:17:36 följande:
    Men guuuud!

    Gå ut och bada och njut! Tänk när ni är 80 bast och sitter där och ångrar hur fjantiga ni var och slösade bort alla fina dagar med att deppa över hur er kropp ser ut.
    Livet är för kort för sånt trams. He er genast ner i närmsta vattendrag och förlusta er ??
    Jag tror dig. Men fixar det inte.
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Skit i puckona!) skrev 2014-07-23 18:23:23 följande:
    Jag förstår dig till 100%

    Jag har varit precis där du är i många år. Suttit där på stranden i jeans och hoodie och skämts för min kropp. I år känner jag bara att folk kan dra åt helvete om de inte tål att se mig.

    Jag är 167 och väger väl 80 kg. Det är 32° varmt och barnen vill bada, jag vill bada. Jag är i och för sig rätt brun och fin men fläskig likförbannat. Hur som helst så har jag i år tagit mig i kragen och gjort det JAG vill, badat när JAG vill, och där JAG vill. 

    Och vet du vad? Precis ingen har kommenterat min feta mage, barnen har varit superglada att ha mig med och jag har som sagt fått en massa fin färg på kuppen.

    Unna dig ett bad nu vännen, i november kommer du ångra att du slösade bort de här fina dagarna på att "ta hänsyn till" idioter!
    80 kilo är en flugviktare. Hade jag haft den kroppen hade jag antagligen gått i bikini på stan...
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Skit i puckona!) skrev 2014-07-23 22:02:55 följande:
    Det är mycket för mig och mina känslor är precis samma som dina. Eller, de var samma som dina. Nu har jag stolt satt mig över dom och jag mår så bra av det!
    Förlåt, jag menade inget illa. Blir bara så galet i min värld att du skulle skämmas över din kropp. Härligt att du börjat bada!
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Badbyxan) skrev 2014-07-23 22:07:43 följande:
    Jag har i många år dragit mig för att bada offentligt då jag har såna hemska celluliter. Men, så köpte jag mig ett par knälånga badshorts på herravdelningen förra året och äntligen känns det ok att vistas på stranden! Ett tips som många tjejer inte tänker på, man måste ju inte ha en typisk tjej-bikini smile1.gif
    Ska finnas storlekar till det, misstänker att herrshortsen inte passar min rumpa och mina ben
    Annars var det ett toppentips!
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Skit i puckona!) skrev 2014-07-23 23:07:08 följande:
    Det är ingen fara. Jag har alltid varit väldigt väldigt smal och vältränad så jag tycker jag ser förskräcklig ut. Som ung hade jag svårt att gå upp i vikt och låg ständigt runt 48-50 kilo vilket å andra sidan var anskrämligt smalt men det har på något sätt etsat sig fast i min hjärna och varje gång jag ser mig själv nu ser jag en geleboll. 

    Jag hoppas verkligen du kan komma över dina känslor och få njuta av att bada när vi nu fått en sådan fin sommar. 
    Har bestämt mig för att överraska ungarna med att packa en frukost och väcka dem tidigt i morgon bitti. Man kan väl äta frukost efter badet på morgonen? Gissar det inte är många på stranden vid 8
  • Anonym (Fler)
    Anonym (ojoj) skrev 2014-07-23 23:50:10 följande:
    80 kilo till 167 cm är inte en flugviktare och du hade inte gått på stan i bikini.
    I år har jag badat för att överleva och jag väger 80 till 170 cm och skulle ALDRIG gå i bikini på stan.

    Nä, 60-65 är väl ok för min längd men går jag ned de kilona lär väl skinnet bli för stort så jag har bara bestämt mig för att inte bli fetare.
    Om jag vägde 80 kg så skulle det vara enorma antal kilon mindre.  Så jag inbillar mig att jag inte skulle ha några problem med att visa mig. Självfallet skulle jag heller inte gå på stan i bikini, det var mest ett uttryck. Lite folkvett måtte man ändå ha.
  • Anonym (Fler)
    Anonym (äntligen) skrev 2014-07-23 23:55:18 följande:
    Har en övervikt på ca 50 kg och förra sommaren och den innan gömde jag mig verkligen. Nu har mitt barn blivit så stor att hon vill bada så jag har haft bikini underdel med ett vanligt linne och jag har inte skämts för jag försöker fokusera på ha kul med min dotter! 
    Shorts och baddräkt skulle ju kunna funka. Har kollat nätet. Men det är herrstorlekar. Hur stor är en 6XL? Midjan lär ju vara noll problem, men låren är betydligt rundare än vad en kille kan ha.

    Glad för din skull! Bra gjort, du är klok du.
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Stooor) skrev 2014-07-23 23:53:42 följande:
    Vägrar att låta bli att bada, väger närmare 110 kg och ligger på stranden var eviga dag nu när det är så varmt! Mera bad åt folket och framförallt oss tjockisar...
    Härligt att höra, bra gjort. Du ska också få svalka av dig. kanske jag gör det när jag kommit ner till din storlek
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Stooor) skrev 2014-07-24 00:09:26 följande:
    Du ska väl också få svalka dig?
    Jag ska smyga till en badplats i morgon bitti, tidigt som sjutton. Råkar ngn vara där får jag väl bita ihop på ngt sätt för tillfället, därefter söka skyddad identitet och emigrera...
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Skit i puckona!) skrev 2014-07-24 21:50:20 följande:
    Hur gick det idag TS?!
    Åt helskotta.Precis som i övriga landet åskade det här hela morgonen. På dagen jobbade jag och i kväll efter barnens träning skulle vi åka igen. Och då började det åska...
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Skit i puckona!) skrev 2014-07-24 22:15:17 följande:
    Men nääää. Men här har det inte åskat alls. Vi har haft 34° och sol hela dagen!

    Nytt försök i morgon?
    Typiskt! Jo, jag ska nog prova i morgon kväll
Svar på tråden Hur många är vi som vägrar bada offentligt i år?