• Anonym (på)

    Gissa min vikt



    fick barn för 9 veckor sedan, är 170 cm lång.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-23 13:40
    Större bild finns längre ned!
  • Svar på tråden Gissa min vikt
  • Emeli
    gillegakke skrev 2014-07-23 13:38:34 följande:

    Exakt vad försöker du uppnå? Om jag skall vara brutalt ärlig, så spydde jag upp lite av maten jag precis förtärt.


    Om man inte kan säga något snällt är det bättre att inte säga nånting alls.
  • Randig

    Gissar på 70-75 kg:) Du har en mycket finare kropp än vad jag hade 9 veckor efter förlossning.

  • Anonym (samma längd)

    Du är lika lång som mig. Hade jag sett ut som du hade jag nog gissat att jag vägde 85 kg eller mer. Du ser lite muskulös ut och muskler väger mer så kanske uppemot 90 kg om du har muskler.

    Jag tycker du ser stark och vacker ut.

  • manolito
    Anonym (på) skrev 2014-07-23 15:54:15 följande:

    Verkligen varierande svar roligt :)

    Jag väger 84 kg!

    Fått 3 barn och är 35 år.

    Gick upp nästan 20 kg denna graviditet, ner 10 kg efter 2 veckor och har därefter fastnat på 84 kg, jag går en timme om dagen rask takt med barnvagn, men inget händer! Läste att amning kan göra att det går segt.....men skit samma nu ska jag inte fundera så mycket över vikten utan bara njuta istället!

    Tycker själv inte att jag ser ut att väga 84 pannor!

    Det var därför jag ville veta vad ni tyckte :)

    Ha en fantastisk dag alla!


    Det var mer än jag trodde eftersom jag inte tycker du ser speciellt kraftig ut. Hade gissat på 70kg. Själv är jag 184cm och väger 86kg, men känner mig plufsig.
  • Anonym (Mk)

    Trodde inte du vägde så mkt. Jag väger 82 just nu och har gått ner 20kg sen jag födde. Jag ser mkt större ut än dig men sen är jag kort i rocken också.. Svårt att gå ner nu när det är sommar tycker jag! Det blir mkt godsaker och hänga i parker istället för promenader.. :)

  • Anonym (S)

    Jag är lite äldre och jag märker hur kroppsidealet skiftat sedan jag var ung. En person som såg ut som TS på den tiden skulle betraktats som stor och kraftig, (tjock tror jag) men idag så verkar hon representera ngt rätt normalt? Och det är ju lite konstigt med tanke på att det gnälls ju så mycket om nutidens "kroppsideal" som size zero (typ). Men tvärtom så är ju toleransen jättestor över hur man "ska" se ut numer?

  • Anonym (samma längd)
    Anonym (S) skrev 2014-07-25 10:47:00 följande:

    Jag är lite äldre och jag märker hur kroppsidealet skiftat sedan jag var ung. En person som såg ut som TS på den tiden skulle betraktats som stor och kraftig, (tjock tror jag) men idag så verkar hon representera ngt rätt normalt? Och det är ju lite konstigt med tanke på att det gnälls ju så mycket om nutidens "kroppsideal" som size zero (typ). Men tvärtom så är ju toleransen jättestor över hur man "ska" se ut numer?


    Håller med. Men medelvikten har oxå ökat kraftigt så det är nog inte så konstigt.

    Personligen så ser jag inget problem med detta så länge fokus ligger på att fortfarande vara hälsosam och inte normalisera övervikt. Några extrakilon är OK och bör inte anses som något fult.

    Om man motionera regelbundet flera gånger i veckan och inte äter en massa färdigproducerad mat så spelar det inte så mycket roll om man dras med några extrakilon så länge man inte är överviktig.

    Tyvärr ligger fokus just nu mer på utseende än hälsa.

    Vad många ofta glömmer bort är att en smal person kan ha lika stor fettprocent som en gravt överviktig. Det är precis lika ohälsosamt och leder till precis samma följdsjukdomar.
  • Anonym (S)
    Anonym (samma längd) skrev 2014-07-25 10:57:22 följande:
    Håller med. Men medelvikten har oxå ökat kraftigt så det är nog inte så konstigt.

    Personligen så ser jag inget problem med detta så länge fokus ligger på att fortfarande vara hälsosam och inte normalisera övervikt. Några extrakilon är OK och bör inte anses som något fult.

    Om man motionera regelbundet flera gånger i veckan och inte äter en massa färdigproducerad mat så spelar det inte så mycket roll om man dras med några extrakilon så länge man inte är överviktig.

    Tyvärr ligger fokus just nu mer på utseende än hälsa.

    Vad många ofta glömmer bort är att en smal person kan ha lika stor fettprocent som en gravt överviktig. Det är precis lika ohälsosamt och leder till precis samma följdsjukdomar.
    Men om man motionerar flera gånger i veckan och inte äter en massa snabbmat så får man väl knappast några extrakilon när man är ung? När man blir äldre kan det ibland kännas som att kilona sitter som berget och ramlar på en....!!!
  • vampyria2
    Anonym (på) skrev 2014-07-23 13:33:51 följande:
    Snygg som bara den och jag tror att du väger 82 kg, fast mycket av det är muskler
  • Lorez

    Jag gissa på Max 77 men det är inte poängen! SNÄLLA SÖTA RARA VACKRA UNDERBARA MÖDRRAR, NI ÄR ALLA VACKRA! Och fantastiska! Ni har lånat ut era kroppar och burit barn, närt dom från ert bröst troligtvis så skit i vikten ett tag. Det som tar 10 månader att gå upp tar lika lång tid att gå ner! Kram

  • Anonym (samma längd)
    Anonym (S) skrev 2014-07-25 11:01:52 följande:
    Men om man motionerar flera gånger i veckan och inte äter en massa snabbmat så får man väl knappast några extrakilon när man är ung? När man blir äldre kan det ibland kännas som att kilona sitter som berget och ramlar på en....!!!
    Jo det kan man visst få. Alla kroppar är olika. har en ung vän som springer maraton och tränar flera gånger i veckan och hon är fortfarande kraftig. Det är bara sån hon är.
  • Anonym (S)
    Anonym (samma längd) skrev 2014-07-25 12:17:32 följande:
    Jo det kan man visst få. Alla kroppar är olika. har en ung vän som springer maraton och tränar flera gånger i veckan och hon är fortfarande kraftig. Det är bara sån hon är.
    Ja "kraftig" det är en annan sak. Alla har inte en benstomme som Victoria Beckham som har en som med nöd och näppe gör att hon kan stå upp . Jag menar extra kilon, "onödiga(?) kilon". Att ha en kraftig och rejäl benstomme är en annan sak och den kan man inte banta bort.
  • Anonym (samma längd)
    Anonym (S) skrev 2014-07-25 12:23:21 följande:
    Ja "kraftig" det är en annan sak. Alla har inte en benstomme som Victoria Beckham som har en som med nöd och näppe gör att hon kan stå upp . Jag menar extra kilon, "onödiga(?) kilon". Att ha en kraftig och rejäl benstomme är en annan sak och den kan man inte banta bort.
    Extrakilon kan man oxå ha trots aktiv tränande. Kolla tex. in http://www.traningsgladje.se/ 
  • Anonym (!!!)

    Gissar på 80-85 kg. Fick barn för 8 veckor sedan och är också 170 lång. Ser ungefär likadan ut :P

  • Anonym (S)
    Anonym (samma längd) skrev 2014-07-25 12:28:39 följande:
    Extrakilon kan man oxå ha trots aktiv tränande. Kolla tex. in http://www.traningsgladje.se/ 
    Okej!! Jo det måste ju alltid vara balans mellan kcal in och ut. Om man äter färre kcal än man förbrukar så går man ner i vikt och så är det bara. Däremot så tycker jag att det är helt okej att man tränar för att kunna känna sig "värd" att unna sig livets goda. 
Svar på tråden Gissa min vikt