Inlägg från: Anonym (hallå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hallå)

    Min pojkvän sitter på öppen anstalt

    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:09:57 följande:

    Jo då..hade allt väntat mig exakt en sån här kommentar.


    Hur ser din erfarenhet ut i livet egentligen....?
    Som jag skrev, folk har väldigt lätt för att döma!

    Tack för att du tog dig tid att kommentera iaf =)


    Jag håller med om att det inte är säkert att den killen du har träffat är en galen förbrytare, bara för att han har suttit inne en gång.

    Men samtidigt låter det som om kärleken har förblindat dig. (Ni synkar i "allt", han ska snart flytta in hos dig och bla bla).

    Försök släppa lite på de hormoner som uppenbarligen blockerar din gärna just nu.
    Försök tänka förnuftigt. Fortsätt träffa honom och se vart det leder, men varför måste ni flytta ihop? Ni har ju inte ens känt varandra särskilt länge! Och han sitter på kåken!

    Om möjligt, kolla också upp hans "track record" noggrannare. För din egen skull.
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:25:56 följande:

    Min dotters pappa va värsta charmören! Jisses, jag föll som en fura för honom! Han hade också , Allt......Flyttade ihop efter drygt ett år..


    3 ggr låg jag i ett rum, på akuten, en gång med spräckt käke.....Så..killar med Allt, kanske är kräk OCH charmiga..vad vet jag. 


    Mitt sista ex, förhållande i 7 år, sambo...va en helt vanlig kille...hade inte allt...men dricka de kunde han, så in i helvete med! Vi flyttade ihop efter 2 år....ett år efter det blev han av med jobbet...och började dricka..


    Så, vart finns garantierna egentligen för att man ska träffa den rätte!?


    Du har alltså haft flera destruktiva förhållanden tidigare? Det har aldrig slagit dig att du dras till fel typ av män?

    De flesta kvinnor råkar aldrig ut för det du har gjort i dina relationer, eller bara någon enstaka gång.

    Bor din dotter hos dig och mannen ska alltså flytta in där snart? Det låter inte rimligt efter så kort tid, ÄVEN om han vore ett laglydigt lamm!
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:44:20 följande:
    De valde att släppa varandra redan innan han åkte in..Å ja, de har väl gått fort, ser inte som att det skulle va nåt "ovanligt". Finns många som det går fort för..OCH funkar, oavsett dom eller inte...
    Men med tanke på dina tidigare erfarenheter borde du vara mer försiktig, särskilt om du har barn som bor hemma fortfarande.
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:54:26 följande:

    Nä, det måste vi inte, men vi vill, sen är det inte BESTÄMT att det blir så.
    ..Och ja, min dotter och han kommer väldigt bra överens och hon gillar honom..


    Hon bor hos mig 


    Hur gammal är hon?
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:58:13 följande:
    17
    OK, då flyttar hon snart, så gör som du vill, men jag skulle ändå råda er att vara särbos först. Jag förstår inte varför det är så bråttom? Särskilt inte med tanke på dina tidigare erfarenheter. 
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:56:47 följande:

    Mina tidigare erfarenheter gäller män som visade sig va normala från början, vanliga grabbar, ostraffade och ordnade liv....


    Som sagt, det finns aldrig garantier, sen kan jag mycket väl förstå att folk reagerar, det säger jag inget om, men när man börjar döma utifrån sin egna rädsla...då reagerar Jag!


    Fast den gemensamma nämnaren för alla dessa män, är du. De kanske verkade "normala" i början, men något skiljer dem från andra män. De flesta män varken slåss eller dricker och de flesta kvinnor råkar inte ut för det heller, särskilt inte i flera relationer.

    Enstaka svin kan bero på otur eller slumpen. Men träffar man gång på gång idioter, tyder det på ett mönster, även om du DU kanske tycker att de är inbördes olika och inte kan se mönstret i dagsläget.

    Du har absolut ingen skuld i det de gjorde mot dig. Men faktum kvarstår: Du drogs till dem och de drogs till dig...
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 22:02:26 följande:

    Jösses!
    Jaa...lika lite som du säger att du inte kan få mig att förstå vissa saker...så, inskränkthet och fördömande...kan va svårt att få ur folk med..


    En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...


    Som sagt, det finns aldrig garantier för nåt!!


     


    Dina referensramar låter inte hälsosamma nånstans.

    Någon som knivhugger en annan människa för att han blir "sur", är INTE en "bra kille".

    Inte ens en rak höger hade varit försvarbart i det läget, men i alla fall inte lika illa.
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 22:17:18 följande:

    Fast nu överläste du istället..Klart han inte är bra när han knivhugger någon. Men han har aldrig gjort en fluga förnär innan. Han ÄR en bra kille, men det spårade ur..


    Men vem säger att bara för att han gjort det en gång, att han är kräket som gör det igen?!
    Nu handlade de inte om honom, de va en parantes


    Nja, jag tror inte att jag övertolkade. Varför går man öht omkring med kniv? Och varför använda den mot sin kompis bara för att man blir "sur"? Det var ju inte som att han blev överfallen och måste försvara sig.

    Och nej, tråden handlar inte om honom, men din syn på våld är i högsta grad relevant för tråden och dina livsval. Det låter som om du lever i en miljö där våld i viss mån är normaliserat. Detta med tanke på dina tidigare erfarenheter (och din syn på dem) samt att du kallar ett knivmord för att "hamna snett."
  • Anonym (hallå)
    Anonym (ickeinskränkt) skrev 2014-08-10 22:31:18 följande:

    killar som verkar vara "dåliga killar" kan visa sig vara fantastiska, och killar som verkar vara "bra killar" kan vara riktiga psykopater. man kan aldrig vara säker på någonting. tjat om att tjejer väljer dåliga killar medvetet är ren idioti.

    det bästa och längsta förhållandet jag haft, där jag blev behandlad som en prinsessa, var med en dömd kille, med en psykisk störning, som han fick kontroll över.

    mitt sämsta förhållande var med en kille som verkade helt normal och perfekt och fläckfri, han verkade närapå vara en toffel. vi hade känt varandra i tre år, hela vår umgängeskrets ser honom som ett jättebra kille. han visade sig dock vara en nedtryckande psykopat, har aldrig blivit så illa behandlad i hela mitt liv.

    döm inte hunden efter håren.

    TS- försökt ta reda på vad han är dömd för, och gå långsamt fram och var uppmärksam. att bo tillsammans med en gång kanske inte är den bästa idén, men jag kan inte se nån anledning nu till varför du inte skulle kunna fortsätta träffa honom.


    Ingen har påstått att tjejer väljer dåliga killar medvetet. De flesta gör det inte. Men TS uppvisar ett destruktivt mönster som troligen inte är en slump.

    Att vilja bli behandlad "som en prinsessa", är en del av problemet. Att inte kunna motstå charmiga, intensivt uppvaktande, omhändertagande män, trots att många andra kvinnor skulle dra öronen åt sig, eller i alla fall skynda långsamt.

    Det handlar om både könsroller och värderingar. Jag vill självklart träffa en man som bryr sig om mig, men jag vill inte bli "omhändertagen" eller satt på piedestal. Jag är inget barn.

    Sen är just DINA erfarenheter inte så relevanta i sammanhanget, när statistiken säger något annat. Det finns rötägg i alla grupper, men de som påstår att våld är lika vanligt hos alla typer av män, ljuger. Statistiskt sett är risken för våld betydligt större hos män med problem (missbruk, psykiska problem, arbetslöshet, annan kriminalitet), alternativt sexistisk kvinnosyn, än hos män som inget av ovanstående stämmer in på. Att även "tofflar" slåss ibland (om än inte lika ofta) beror på att även "tofflar" kan ha problem eller sexistisk kvinnosyn.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt