Inlägg från: Ninni87 |Visa alla inlägg
  • Ninni87

    starta 1 september?!

    Hänger gärna på här. Har ca 25-30kg jag vill gå ner.

    Tänkte också börja 1 september. Först (minst) 3 veckor med modifast och sen gå över till LCHF eller Atkins. 
    Träning kommer mest bli promenader och löpning. 

  • Ninni87
    Knappisen skrev 2014-08-25 12:00:41 följande:

    Jag tror att bästa dieten för mig är att bara äta med sunt förnuft. Typ skippa bröd och pasta och sånt och äta mycket grönsaker och nyttigheter! Och inget mer godis och chips! Vad tycket ni ska bli svårast att hålla sig ifrån? Jag tycker chips med dipp klart!


    Så här jag också tänkt göra efter pulverkuren. Först 3 veckor som kickstart med para pulver och sen äta rätt. Skippa allt onödigt.

    Kommer också ha svårt att låta bli chips men det ska gå!
  • Ninni87
    marabouu skrev 2014-08-25 22:43:15 följande:

    Fungerar pulver verkligen? Man går inte upp det lätt sen man gått ner tänker jag..


    Jag har läst en del om det och man måste lägga om sin kost och öka träningen när man slutar med pulvret. Jag har själv tänkt göra så. Ska använda pulvret mest för att få en kickstart och få bort suget på onödiga saker.

    Många går nog upp i vikt igen för att dem börjar äta som dem har gjort innan.
  • Ninni87

    Vad kul annaboo ;) vi får peppa varandra ordentligt på två ställen.

    Hur känns det efter 3 dagar? Mitt pulver kom hem idag så snart dags! Sjukt nog så ser jag framemot att få börja med det :p

  • Ninni87
    Mamma till 3 skrev 2014-08-27 20:36:56 följande:

    Åh, jag vill oxå vara med. Har va 15 kg att gå ner.

    Har tänkt börja men har inte fått tummen ur! Lite lättare när man kan peppa varandra!

    Jag tänkte kickstarta med modifast för att komma igång och sen fortsätta med lchf!


    Då ska vi köra på samma sätt :)

    Börjar med Modifast på tisdag i 3 veckor sen äta liknande lchf.

    Hur länge ska du dricka Modifast?
    marabouu skrev 2014-08-28 08:17:47 följande:

    Funderar på att prova pulver jag med.. :)

    Men hur ofta ska ni köra invägning? :D


    Jag tänkte väga mig en gång i veckan. Vill inte väga mig för ofta.
  • Ninni87
    Mamma till 3 skrev 2014-08-30 11:48:37 följande:

    Ninni87

    Jag tänkte köra 4 veckor med modifast, sen lchf. Hur länge har du tänkt köra?


    Jag har tänkt börja med 3 veckor. Känns det ok förlänger jag någon vecka till. Börjar imorgon :) riktigt peppad!
  • Ninni87
    elkiddo2014 skrev 2014-09-01 10:01:57 följande:

    Ungefär -2,5kg och -5cm i midjan på en vecka! Nu är det bara att fortsätta! Hur går det för er andra?


    Vad duktigt! Inte illa på en vecka.
  • Ninni87
    elkiddo2014 skrev 2014-09-01 19:58:40 följande:

    Tack :) jag har börjat med en power walk varje morgon innan första pulvret, sen även joggat två ggr på löparbandet denna vecka så fasen om det inte visar ngt!

    Men både igår och idag har jag varit sjukt hungrig och sugen på allt men har hållt mig i hopp om att det ger med sig. Tyckte det var enklare ibörjan fastän alla säger tvärt om ;)


    Hur orkar du det på morgonen ;) jag går visserligen upp vid 5 så hade aldrig orkat. Tycker det är grymt bra gjort av du!

    Kan tänka mig att man blir sugen på allt möjligt vissa dagar. Har snart druckit klart dag 1.
  • Ninni87
    vindruvan skrev 2014-09-01 20:17:37 följande:

    Jag är en sån som har gett upp... det är såååå många kilon!

    Hatar att bära runt på dom, både mentalt och fysiskt. Det är i alla fall 30 extra kilo som skulle behöva bort.

    Jag har hjälp av en hälsocoach, men jag har inte motivationen. Kommer inte ens iväg till henne, har betalat för ett gäng träffar och hjälp men jag är ju inte ens där och träffar henne. Skjutit upp bokning av tid hur länge som helst.

    Vart får man motivationen ifrån??

     

    Ni är grymma ni som lyckas, imponerad!! Heja er! :D


    Tror också att man måste bestämma sig annars går det inte.

    Till en början kan det ju räcka med vardagsmotion och att man försöker äta nyttigt utom en dag där man unnar sig ngt. Kanske är lättare?

    Behöver ju inte köra stenhårt direkt.

    Jag har bestämt mig nu pga att vi vill försöka skaffa barn nummer två till vintern och förra graviditeten fick jag troligen havandeskapsförgiftning. Ingen som sa att det berodde på vikten men det är en riskfaktor och jag vill inte gå igenom det en gång till. Sen är det en bonus att man kan handla snygga kläder och trivas i dem!
  • Ninni87

    -5kg på två veckor :)

    Helgen blir svår när vi ska bort både lördag och söndag men får äta mkt grönsaker och pw mer.

  • Ninni87

    Hur går det för alla?

    Jag har gått ner 6kg på 3 veckor. Går saktare nu när jag äter vanlig mat.

    Har titt ner appen Lifesum som jag räknar kalorier i. Ska ligga på 1300 kalorier om dagen om jag vill gå ner 1-1,5 kg i veckan. Går bra än så länge :)

  • Ninni87
    Mamma till 3 skrev 2014-10-11 23:33:00 följande:

    Då har vi gåttner ca samma på samma tid!! Kul!!

    Kör ni samma diet som ni gjort alla veckor?

    Jag bara älskar lchf!! Man äter nästan som förr men inte pasta/potatis/ris eller grönsaker som växt under jord, eller inget bakat med mjöl. Jag har nästan aldrig kunnat gå ner men nu....!

    Jag har tom börjat springa!!

    Älskar mitt nya lättare jag!!


    Grattis till ditt lättare jag :)

    Visst är det skönt!

    Jag körde modifast först i 2,5 vecka sen gick jag över till att äta vanligt men hålla koll på kalorierna. Skönt att kunna äta det mesta men ändå gå ner. Funderade på lchf men blir svårt när man ska laga mat till hela familjen.

    Duktigt att du springer! Måste själv komma ut och springa oftare.
  • Ninni87

    Grymt duktiga ni alla är!

    Jag har precis passerat -10 kg på drygt 8 veckor. Känns bra men mer ska bort :)

    Behöver lite hjälp med hur jag ska få motivation till att gå ut och springa. Har inte blivit så mycket nu på ett tag.

Svar på tråden starta 1 september?!