• Anonym (Dum & blind)

    Misshandlad & kvar

    min kille & jag har varit ihop i 3 år,, han va jätte gullig i början av vårt förhållande
    men efter ett par månader blev han mer & mer aggressiv,, D började med bråk & fula ord
    sen gav killen mig en örfil, jag stannade kvar,, han har sparkat mig på mina ben, slagit mig och gett mig blåmärken på mina armar från hans boxar, han har haft en kniv mot min mage
    & sagt att han ska knivhugga mig, han spräckte min läpp 1 gång och blodet rann,, han har kallat mig hora och sagt att jag är otrogen men sen har det bara flytit iväg,, vi har inte haft
    stora bråk men han har varit hotfull & riktat sin näve mot mig,, nu har det
    gått ett par månader & det verkar ha lugnat sig,, min pappa tycker att han e så trevlig & ingen av mina föräldrar vet om detta, inte heller min bror,, min kille kan vara världens underbaraste & hjälpa min pappa & lillebror om de behöver hjälp,, jag vet inte varför han har varit såhär mot mig!!! Han har inte sökt vård eller terapi så sannolikheten är extremt liten att han inte skulle slå mig igen väl? Vad är era synpunkter? Kan någon som är i en liknande situation eller har varit berätta? Min kille blir arg om han ser en annan killes nr på min lur & han har tendensen att anklaga mig för att jag ständigt e otrogen när han inte e så oskyldig själv,, han har tagit stryptag på mig & dragit mig i håret från mitt vardagsrum till mitt sovrum & lyft en stol mot mig och kastat den bredvid mig,, varför har han plötsligt blivit så lugn nu?? Jag behöver inte höra att jag e dum i huvet från er när jag redan mår piss

  • Svar på tråden Misshandlad & kvar
  • Anonym (lämna FL)

    Stanna varför ska du lämna? Han har lagt av lyssna inte på dessa idioter som lämnar förhållanden för att deras partner inte serverar nog varmt kaffe.. tänk efter du tar råd av patetiska människor som jag vi sitter här på fl och väntar på att få vårat patetiska liv verka lite mindre patetiskt... nä logga ut och ta hand om din kille ,älska varandra då ni har det bättre än alla oss här inne!! Även om någon annan fl nerd påstår annat

  • Anonym (Gör slut!)
    Anonym (mhm) skrev 2014-08-19 21:48:04 följande:
    Jag skulle kunna skriva en bok till dig i just det ämnet, men det orkar jag inte från mobilen.

    Vad har du för erfarenhet i ämnet?
    Jag haft 2 relationer till våldsamma män. Första slaget slog jag tillbaka och sa du får en chans till. 2 slaget drog jag på en gång. Jag packade mina grejer och gick.

    Andra snubben misshandlade mig psykiskt ett tag. Jag fick nog och drog efter ett förhållande på 6 mån. 
  • Anonym (mhm)
    Anonym (Gör slut!) skrev 2014-08-19 22:00:40 följande:

    Jag haft 2 relationer till våldsamma män. Första slaget slog jag tillbaka och sa du får en chans till. 2 slaget drog jag på en gång. Jag packade mina grejer och gick.

    Andra snubben misshandlade mig psykiskt ett tag. Jag fick nog och drog efter ett förhållande på 6 mån. 


    Varför stannade du 6 månader och blev psykiskt misshandlad om det bara var att gå?
  • Anonym (Gör slut!)
    Anonym (mhm) skrev 2014-08-19 22:02:28 följande:
    Varför stannade du 6 månader och blev psykiskt misshandlad om det bara var att gå?
    För att han var snäll dom 4 första. 
  • Anonym (mhm)
    Anonym (Gör slut!) skrev 2014-08-20 10:00:00 följande:
    För att han var snäll dom 4 första. 
    men då var det ju inte att bara gå.
    Där har du svaret på frågan du själv ställde innan.
    Ingen är elak 24/7, och det försvårar det hela med att lämna.
    Det är som om man lever med två olika människor..förstår du hur jag menar?
  • Anonym (Gör slut!)
    Anonym (mhm) skrev 2014-08-20 10:21:52 följande:
    men då var det ju inte att bara gå.
    Där har du svaret på frågan du själv ställde innan.
    Ingen är elak 24/7, och det försvårar det hela med att lämna.
    Det är som om man lever med två olika människor..förstår du hur jag menar?
    Självklart så jobbar man ju för att lösa problemen man har innan man lämnar. Men man kan inte ge hur många chanser som helst som i TS fall som till och med har blivit slagen och hotad med kniv. Herregud! Vart finns självbevarelsedriften hos vissa människor?

    När mitt ex dåliga beteende började så tänkta jag att han inte mådde bra. Sa åt honom att inte låta sina problem gå ut över mig. Jag sa att det inte var ok. Nästa gång han betedde sig som ett svin sa jag att en gång till och jag flyttar. Efter tredje gången flyttade jag ut medan han var på jobbet. 

    Man måste ha klara gränser för sig själv. Vad man kan acceptera och inte. Sen håller man sig till dessa gränser. Svårare än så är det faktiskt inte. 
  • Anonym (mhm)
    Anonym (Gör slut!) skrev 2014-08-20 10:42:25 följande:
    Självklart så jobbar man ju för att lösa problemen man har innan man lämnar. Men man kan inte ge hur många chanser som helst som i TS fall som till och med har blivit slagen och hotad med kniv. Herregud! Vart finns självbevarelsedriften hos vissa människor?

    När mitt ex dåliga beteende började så tänkta jag att han inte mådde bra. Sa åt honom att inte låta sina problem gå ut över mig. Jag sa att det inte var ok. Nästa gång han betedde sig som ett svin sa jag att en gång till och jag flyttar. Efter tredje gången flyttade jag ut medan han var på jobbet. 

    Man måste ha klara gränser för sig själv. Vad man kan acceptera och inte. Sen håller man sig till dessa gränser. Svårare än så är det faktiskt inte. 
    Jo, svårare än så är det.

    Jag har levt med en man som misshandlade mig psykiskt och fysiskt i många år.Det fanns den snälla fina killen jag blev kär i, och monstret som visade sig mer och mer allt eftersom tiden gick.
    Personer som behandlar sina partners illa är i regel inga idioter, utan de gör det hela väldigt uträknat och planerat.Jag var 17 år när jag träffade honom, jag hade ingen stor erfarenhet av förhållanden och var fruktansvärt förälskad, vilket han utnyttjade

    Jag sa alltid att jag skulle gå vid första slaget, jag har alltid varit en tjej med mycket pondus och så. Men ändå hamnade jag där, under en längre tid.
    Det är bra att ha gränser, men vad händer när dina gränser flyttas utan att du märker det?

    Hade det varit så enkelt som att bara sätta gränser och ha självbevarelsedrift hade det inte funnits några misshandlade kvinnor, jag tror också att alla narkomaner hade försvunnit. Men allt detta existerar i allra högsta grad, 
    Det du skriver är en jätte bra sak i teorin, men det funkar inte så i praktiken...
  • Anonym (Gör slut!)
    Anonym (mhm) skrev 2014-08-20 11:07:11 följande:
    Jo, svårare än så är det.

    Jag har levt med en man som misshandlade mig psykiskt och fysiskt i många år.Det fanns den snälla fina killen jag blev kär i, och monstret som visade sig mer och mer allt eftersom tiden gick.
    Personer som behandlar sina partners illa är i regel inga idioter, utan de gör det hela väldigt uträknat och planerat.Jag var 17 år när jag träffade honom, jag hade ingen stor erfarenhet av förhållanden och var fruktansvärt förälskad, vilket han utnyttjade

    Jag sa alltid att jag skulle gå vid första slaget, jag har alltid varit en tjej med mycket pondus och så. Men ändå hamnade jag där, under en längre tid.
    Det är bra att ha gränser, men vad händer när dina gränser flyttas utan att du märker det?

    Hade det varit så enkelt som att bara sätta gränser och ha självbevarelsedrift hade det inte funnits några misshandlade kvinnor, jag tror också att alla narkomaner hade försvunnit. Men allt detta existerar i allra högsta grad, 
    Det du skriver är en jätte bra sak i teorin, men det funkar inte så i praktiken...
    Det fungerar utmärkt för mig i alla fall. Jag flyttar inga gränser när det kommer till så grova saker som misshandel. Det finns inte i min värld att jag skulle leva med en man som slåss. Ett slag och han får räkna med en fet smäll tillbaka. 2 slag så har han sett mig för sista gången. Punkt slut. 

    Jag lever med en kronisk psykisk diagnos som jag har fått kämpa väldigt hårt för kunna leva med. Så jag värderar min lycka och mitt liv väldigt högt. Jag skulle aldrig tillåta någon idiot att förstöra allt jag har kämpat för så hårt. Aldrig! 
  • Anonym (mhm)
    Anonym (Gör slut!) skrev 2014-08-20 11:12:33 följande:
    Det fungerar utmärkt för mig i alla fall. Jag flyttar inga gränser när det kommer till så grova saker som misshandel. Det finns inte i min värld att jag skulle leva med en man som slåss. Ett slag och han får räkna med en fet smäll tillbaka. 2 slag så har han sett mig för sista gången. Punkt slut. 

    Jag lever med en kronisk psykisk diagnos som jag har fått kämpa väldigt hårt för kunna leva med. Så jag värderar min lycka och mitt liv väldigt högt. Jag skulle aldrig tillåta någon idiot att förstöra allt jag har kämpat för så hårt. Aldrig! 
    Du låter precis som jag gjorde innan jag träffade mitt ex..

    Och tro mig, jag har också prövat att slå tillbaka. Problemet var att han va dubbel min storlek, och att jag sedan inte kunde visa mig ute på 3 veckor efter mitt försvars försök...

    Men detta var några år in i förhållandet.  Sån tur var låter det ju som om ditt ex slog dig i början av ert förhållande, innan han hade bundit dig fast vid han och börjat manipulera dig. Hade mitt ex också gjort så hade saker och ting varit mycket enklare.

    För mitt ex tog det 1,5 år innan första rediga smällen kom. Vid det laget var jag beroende av honom ekonomiskt, vi hade hunnit skaffa barn, förlova oss,köpa hus... Då är det inte att bara slå tillbaka och gå ut genom dörren. Jag hade dessutom inga vänner eller någon som kunde hjälpa mig att hålla huvudet klart och ta mig därifrån.
  • Anonym (Gör slut!)
    Anonym (mhm) skrev 2014-08-20 11:23:08 följande:
    Du låter precis som jag gjorde innan jag träffade mitt ex..

    Och tro mig, jag har också prövat att slå tillbaka. Problemet var att han va dubbel min storlek, och att jag sedan inte kunde visa mig ute på 3 veckor efter mitt försvars försök...

    Men detta var några år in i förhållandet.  Sån tur var låter det ju som om ditt ex slog dig i början av ert förhållande, innan han hade bundit dig fast vid han och börjat manipulera dig. Hade mitt ex också gjort så hade saker och ting varit mycket enklare.

    För mitt ex tog det 1,5 år innan första rediga smällen kom. Vid det laget var jag beroende av honom ekonomiskt, vi hade hunnit skaffa barn, förlova oss,köpa hus... Då är det inte att bara slå tillbaka och gå ut genom dörren. Jag hade dessutom inga vänner eller någon som kunde hjälpa mig att hålla huvudet klart och ta mig därifrån.
    Jag var bara 17 år när jag var tillsammans med första killen. Vi hade varit tillsammans i ett år när han slog mig första gången. Han slog mig över örat med öppen hand. Jag slog honom på näsan med knuten hand med all kraft. Han vart nog både rädd och förvånad då han backade och började gråta. Jag åkte direkt hem till vår lägenhet, ringde morsan, packade mina grejer och flyttade hem samma dag. 

    Jag är ingen lättmanipulerad människa. Jag är för bra på det själv för att inte genomskåda andras försök. Dessutom så skulle jag aldrig någonsin göra mig ekonomiskt beroende av någon annan. Jag vill ha mina egna pengar. 

    Hade jag haft barn med någon som slog mig så skulle jag kasta ut karln från hemmet. Då är det han som ska ut genom dörren och inte jag. 
Svar på tråden Misshandlad & kvar